2006-12-11, 12:58
Medlem
Är det bara jag som slår på text-tv sid 299 för att lättare hänga med i ledtrådarna? Prova det, blir mycket enklare då.
Citera
2006-12-11, 14:10
Medlem
Maken på okunskap som vi fick se prov på ifrån de tävlande i senaste programet har jag sällan skådat. Helt sanslöst att magnus härenstam är så okunnig, och det andra paret var ju heller inge vidare. Att inte veta att sunes lillebror heter håkan, att OS i lillehammer var 1994 precis som eu-omröstningen, eller att elton john skrivit circle of love...dåligt, vad tycker ni andra`?
Citera
2006-12-11, 17:58
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcion
Maken på okunskap som vi fick se prov på ifrån de tävlande i senaste programet har jag sällan skådat. Helt sanslöst att magnus härenstam är så okunnig, och det andra paret var ju heller inge vidare. Att inte veta att sunes lillebror heter håkan, att OS i lillehammer var 1994 precis som eu-omröstningen, eller att elton john skrivit circle of love...dåligt, vad tycker ni andra`?

Håller helt klart med. Men mest besviken var jag ändå på Ljung/Moser som jag hade höga förväntningar på. Men de hade ju inte en chans. Hur kan man t.ex. ha undgått att det är Allan Edwall som spelar paradis-Oskar i Rasmus på luffen?

Känns som att Hägg/ af Ugglas kommer ta hem den här säsongen ganska enkelt.
Citera
2006-12-11, 18:22
Medlem
Citat:

Årtalet var inte så svår egentligen. Jag gissade på början av 90-talet direkt när jag såg Pulp Fiction och sen gissade jag 91-94 fram till att Olof Johansson avgick pga Öresundsbron och då var det 93/94 och sedan när Ingvar jublade i valvakan gissade jag direkt på 94.
Citera
2006-12-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draqo
Håller helt klart med. Men mest besviken var jag ändå på Ljung/Moser som jag hade höga förväntningar på. Men de hade ju inte en chans. Hur kan man t.ex. ha undgått att det är Allan Edwall som spelar paradis-Oskar i Rasmus på luffen?

Känns som att Hägg/ af Ugglas kommer ta hem den här säsongen ganska enkelt.

De visste vem det var, men inte hans namn. Jag sa Emils pappa då jag glömt hans namn och min farsa(var hemma hos föräldrarna och åt) sa att det antingen var Edwall eller den som spelade paradis-Oskar i första filmen

Barcelona var svår. Jag visste att JO Waldner hade vunnit något i stan vi var på väg till, men det var inte förrän 4 poäng jag var i Spanien och 2 poäng i rätt stad.

Tror ni de Katalaner som finns i Sverige uppskattar att folk tror att deras flagga är den spanska? Tur att man sett La Liga
Citera
2006-12-16, 13:18
Medlem
Trumpeters avatar
Geografisk frågesport. Del 7 av 13. Alexandra Zazzi och Niklas Wikegård tävlar mot Camilla Läckberg och Ulf Karlsson.

Visserligen har inte Läckberg/Karlsson imponerat men jag tror ändå de går segrande ur kvällens duell. Är det normalsvåra frågor, blir totalpoängen dessutom troligen rätt så låg.
Citera
2006-12-16, 13:34
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:

Inte tycker jag Härenstam ger sken av att vara okunnig. Iaf. inte jämfört med andra laget, de var smått pinsamma. Håller med om lillehammer och circle of life .
Citera
2006-12-17, 15:36
Medlem
Trumpeters avatar
Zazzi/Wikegård var mer lovligt pinsamma igår. De kan inte varit vakna många timmar under skolan. Att de inte öppnat en dagstdining och saknar TV/Radio/internet tar jag för givet.
Citera
2006-12-17, 19:18
Medlem
tuben99s avatar
Jag retar mig som fasiken på den där Zazzi. Det låter och ser ut som hon sitter och suger på en karamell hela jävla tiden fast hon inte gör det. Och den där Wikegård då, jag blir fan nervös varje gång han vänder de där stirrande ögonen mot kameran. Kul att dom fick stryk. Till och med jag hade spöat dem, ensam dessutom. Om nu bara det läspande paret Hägg och af Ugglas kunde torska lite så vore livet underbart.
Citera
2006-12-18, 08:11
Medlem
L_a_z_e_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Man häpnas över hur dåligt det går för lagen i årtalstävlingen. Trots att jag är född tio år efter -69 så visste jag svaret hyfsat snabbt. Att de inte reagerade på månlandningen t ex - en milstolpe - är för mig ofattbart.

Eller blir det så när man blir äldre tro?

Jo jag håller med ibland gör dem riktiga kalas missar.
Tror det var i senaste programmet eller det innan dem missa på år 1994 och dem fick se foppas OS-straff, jag blev så jävla paff
Citera
2006-12-18, 21:27
Medlem
erikbes avatar
Det är nästan alltid sportledtrådarna man tar resorna på. Likadant med årtalen
Citera
2006-12-23, 20:05
Medlem
Neonhasses avatar
Råttor i rad...kan det vara Muskö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera