2007-01-28, 19:56
Medlem
Lady Bugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Wrong
Du tänker nog på programmet Dominans. Jonas Hallberg var programledare och Gillis Herlitz var domare. Lag från olika universitet tävlade mot varandra i retorik. Ett riktigt roligt program.

Aha, Dominans. Var ifrån har jag fått Gallimatias
Så bra att det inte är bara jag som minns
Citera
2007-01-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naughtyboy
Skulle det inte vara kul om Victoria Silvstedt var med...
Kanske visar sitt rätt jag och vinner hela alltet

Hon och Rosing kan ha ett lag ihop...
Citera
2007-01-28, 20:00
Medlem
Avva66s avatar
Ingen slår Hoa-Hoa Dahlgren på den tiden det begav sej,
nån mer allmänbildad människa får man leta efter.
Skön stil hade han också.
Citera
2007-01-28, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Bug
Är det någon mer än jag som minns ett program på svt som hette Gallimatias, om jag minns rätt, där bl a Johan Wester och Anders Jansson var med i. Det var något tävlingsprogram där programledaren hette...Gergils eller Gillis. Det sändes någon gång i slutet på 80-talet eller i början på 90-talet. Ingen jag pratar med känner igen när jag försöker beskriva men jag vet att jag inte har drömt detta.

Det var Adde Malmberg som var programledare för Gallimatias.
Gillis Herltiz var domare i ett program som leddes av Jonas Hallberg. Namnet på det programmet har jag glömt bort i brådrasket.
Citera
2007-01-28, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Ingen slår Hoa-Hoa Dahlgren på den tiden det begav sej,
nån mer allmänbildad människa får man leta efter.
Skön stil hade han också.

Jo det var ju faktiskt så att lag Hellberg (Björn Hellberg, Mats Strandberg och Bengt Grive) var ett av lagen som besegrade Hoa Hoas lag. I det programmet gjorde Hoa Hoa bort sig och drog redan på 10 poäng och svarade fel på Kiruna när det skulle vara Jokkmokk. Hellberg lugnade sig och hängde sig i nödbromsen på 8 poäng när han fick ledtråden av Oldsberg: "Vi är på väg till Polaren Per i Bäckkröken i Nyttans hem" Givetvis kunde kulturelle Hellberg det hela att det handlade om Jokkmokk, som betyder "Bäckkrök" på samiska.

Hellberg kunde sedan också att Jokkmokks marknad alltid går av stapeln första helgen i februari månad, medan Hoa Hoa drog till med påsken. "När f-n fintar de av renarna? De kan väl inte hålla på och jojja med renar på nyårsafton?? Få se nu... vad finns det mer för helger när man kan vara ute och böka? Påsken säger vi!"
Citera
2007-01-28, 23:15
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Bug
Aha, Dominans. Var ifrån har jag fått Gallimatias
Så bra att det inte är bara jag som minns
finns klipp från ett program som heter Gallimatias på en robert gustafsson-dvd som jag har (Ur löjlig synvinkel), med just Adde Malmberg som programledare, och där medverkade hipp hipp-killarna, så du tänkte nog rätt iallafall
Citera
2007-01-29, 11:03
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det var Adde Malmberg som var programledare för Gallimatias.
Gillis Herltiz var domare i ett program som leddes av Jonas Hallberg. Namnet på det programmet har jag glömt bort i brådrasket.

"Tänk till Tusen" hette programet. Har för mej att det var Universitets-studenter med högt IQ som tävlade med ord och siffror
Citera
2007-01-29, 11:08
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Vilka skulle ni vilja se i nästa omg. av på spåret?

Jag skulle vilja se Peppe Eng och Agneta Sjödin i ett lag. Skulle bli jävligt kul. Annars så vill jag se Torsten Flink och Kristina Lugn i ett lag.
Citera
2007-01-29, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
"Tänk till Tusen" hette programet. Har för mej att det var Universitets-studenter med högt IQ som tävlade med ord och siffror

Stopp och belägg! Nu är du helt ute och cyklar.
Tänk till tusen var ett program på 10-15 minuter med Ulf Wickbom som programledare där man skulle kasta om bokstäver och få ut så många ord man kunde och i ett annat moment nå en viss summa genom att använda vissa siffror. Till sin hjälp hade han en matteprofessor som hette Anders Michanek.

Exempelvis skulle man nå 375 med hjälp av 10, 4, 72, 20, 48, 6. Man fick gånga och dela och plussa och minusa så mycket man orkade men bara använda en siffra en gång.
Citera
2007-01-29, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Vilka skulle ni vilja se i nästa omg. av på spåret?

Jag skulle vilja se friidrottsgurun A Lennart Julin, som skulle kunna bli lika dominant som Björn Hellberg var på sin tid. Julin är nämligen precis som Hellberg inte bara insnöad på sitt gebit, utan också enormt allmänbildad i övrigt.
Även den mycket bereste Bosse Hansson skulle vara kul att se. Då skulle inte lagen missa någon sportfråga heller...
Citera
2007-01-29, 15:51
Medlem
Knudsons avatar
Det skulle vara trevligt med en All-staromgång där endast "eliten" får vara med
Citera
2007-01-29, 16:57
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Jag skulle vilja se Peppe Eng och Agneta Sjödin i ett lag. Skulle bli jävligt kul. Annars så vill jag se Torsten Flink och Kristina Lugn i ett lag.

haha ja en skrattfest utan dess like hade det iallafall blivit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in