2013-02-08, 23:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Första asvsnittet av På Spåret, 1987, även det med Hoa-Hoa.

Alex Schulmans morsa är lagledare för Hoas motståndare.
Senast redigerad av HerrGickhan 2013-02-09 kl. 00:06.
Citera
2013-02-09, 00:27
Medlem
Blir lite förvånad över att ingen verkar känna till Nina Ramsby, som faktiskt gjort en del hyfsade Cornelis-tolkningar (i alla fall Rosenblad). Okej, hon är en rätt obskyr artist men i tråden finns många musikkunniga. Ska dock sägas att hon gjorde en slät figur ikväll.
Citera
2013-02-09, 01:58
Medlem
Zaxxons avatar
Ojoj, lite skrällseger. Fan vad fint! Hoa och Hagen är klart sköna. Förvånad över hur halvdan Holm var.

VART är vi påväg? och AUGUSTIFAMILJEN!!! VART är vi påväg? och AUGUSTIFAMILJEN!!! VART är vi påväg? och AUGUSTIFAMILJEN!!! VART är vi påväg? och AUGUSTIFAMILJEN!!!
Senast redigerad av Zaxxon 2013-02-09 kl. 02:06.
Citera
2013-02-09, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Förvisso förekommer tvärvetenskapliga frågor, men jag har ändå svårt att se hur drontfrågan kan kopplas till historia. Den om något var väl en naturvetenskaplig fråga?

Jag personligen kunde svaret på den frågan för att jag läser tidningen Populär Historia.
http://www.popularhistoria.se/artiklar/mauritius/
Därför tycker jag att Dront-frågan räknas till både Historia och Naturvetenskap = tvärvetenskaplig.

Dessutom nu efter att ha sett den andra semi-finalen så tycker jag det blev väldigt tydligt att första semi innehöll betydligt mer historia-frågor. Observera att jag inte klagar på att Dick och Ellinor vann. Jag höll på dem. Jag älskar historia, och har träffat Dick när jag läste i Lund, så jag vet att han kan massvis om annat också. Jag säger bara att jag förstår de tittare som tyckte att det var ovanligt mycket historia-frågor i 1:a semi.
Senast redigerad av vonEisen 2013-02-09 kl. 08:45. Anledning: Stvfel
Citera
2013-02-09, 08:43
Medlem
Hoa-Hoa kan ju lika gärna sitta ensam i en bur som att ha en medtävlare, för han tar ju 90 procent av poängen själv känns det som, men Hagen är inte helt bakom flötet hon heller. Såg inte Hoa-Hoa på bilderna i resan förresten med tanke på att det dök upp en röd buss som brukar trafikera SLs linjer? Jag trodde att de åkte från Järna mot Södertälje vilket var rätt land iaf
Citera
2013-02-09, 10:16
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hoa-Hoa kan ju lika gärna sitta ensam i en bur som att ha en medtävlare, för han tar ju 90 procent av poängen själv känns det som, .

Håller inte helt med här. Hagen är en av de duktigaste tjejerna (om man kan kalla henne tjej) som varit med på På spåret. Hon är dock väldigt försynt och tar dock väldigt lite plats och låter ofta Hoa-Hoa svara i hennes ställe. Hon har räddat Hoa-Hoa många gånger.
Citera
2013-02-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hoa-Hoa kan ju lika gärna sitta ensam i en bur som att ha en medtävlare, för han tar ju 90 procent av poängen själv känns det som, men Hagen är inte helt bakom flötet hon heller. Såg inte Hoa-Hoa på bilderna i resan förresten med tanke på att det dök upp en röd buss som brukar trafikera SLs linjer? Jag trodde att de åkte från Järna mot Södertälje vilket var rätt land iaf

Du har fel, Hagen står för en hel del men är som sagt så pass modest/ointresserad av att ta åt sig äran för sitt kunnande så hon låter det hela bero. Notera emellertid att Hoahoa brukar vara gentleman nog att lyfta fram hennes kunskaper, inte minst nu då han pekade menande på henne vid ett tillfälle efter att Kristian och Fredrik gått igenom det korrekt angivna svaret (minns inte vilket dock).
Citera
2013-02-09, 16:42
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Håller inte helt med här. Hagen är en av de duktigaste tjejerna (om man kan kalla henne tjej) som varit med på På spåret. Hon är dock väldigt försynt och tar dock väldigt lite plats och låter ofta Hoa-Hoa svara i hennes ställe. Hon har räddat Hoa-Hoa många gånger.
Hagen i årets omgång är en tillgång, till skillnad från förra gången hon var med.
Citera
2013-02-09, 18:57
Medlem
Soltorkads avatar
Vi kan alla hålla med om att gårdagens avsnitt var säsongens tråkigaste va? Tycker som sagt innan att dom borde göra sig av med det obligatoriska Svenska resmålet då det nästan alltid är det tråkigaste... Men detta avsnitt så bestämde dom sig för att inte ha med en, utan två obetydliga hålor. Varför?
Citera
2013-02-09, 19:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkad
Vi kan alla hålla med om att gårdagens avsnitt var säsongens tråkigaste va? Tycker som sagt innan att dom borde göra sig av med det obligatoriska Svenska resmålet då det nästan alltid är det tråkigaste... Men detta avsnitt så bestämde dom sig för att inte ha med en, utan två obetydliga hålor. Varför?

Jag blir lite nyfiken på vad du lägger i begreppet tråkigt och hur du skulle beskriva en rolig omgång? Det är ju två lag som ställs inför samma frågor och det enda spänningsmomentet borde vara hur tävlingen utvecklar sig. Jag kan förstå om någon vill tävla mot de tävlande och uppfattar frågorna så svåra att det inte går att utmana. Är det din poäng eller hur definierar du tråkigt/roligt?
Citera
2013-02-09, 19:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Förvånad över hur halvdan Holm var.

Holm har vissa nördkunskaper som, när frågorna faller honom rätt, fått honom att framstå som bättre än han är. Det har tidigare i tråden påpekats att han själv deltagit i "Vem vet mest" utan någon större lycka.
Citera
2013-02-09, 20:11
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Holm har vissa nördkunskaper som, när frågorna faller honom rätt, fått honom att framstå som bättre än han är. Det har tidigare i tråden påpekats att han själv deltagit i "Vem vet mest" utan någon större lycka.

Stefan Holm har fått anställning på något som heter Karlstad universitet, de måste ha ont om professorer och disputerat folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in