2013-02-09, 20:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Stefan Holm har fått anställning på något som heter Karlstad universitet, de måste ha ont om professorer och disputerat folk.

Han jobbar som informatör eller dylikt.

Jag blev förvånad att han inte visste i vilken distans Frölander vann.
Citera
2013-02-09, 20:31
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han jobbar som informatör eller dylikt.

Jag blev förvånad att han inte visste i vilken distans Frölander vann.

Till vaktmästartjänster och postbud brukar inte krävas någon examen, men informatör är väl en tjänst som kräver kanske en Master. Det räcker inte med att slå på låren och kinderna och ha läst 39 romaner..
Citera
2013-02-09, 20:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Till vaktmästartjänster och postbud brukar inte krävas någon examen, men informatör är väl en tjänst som kräver kanske en Master. Det räcker inte med att slå på låren och kinderna och ha läst 39 romaner..

Är man ett känt ansikte är det inga problem att få en sådan tjänst och jag tror nog han fixar det också. Jag vet inte om han jobbar heltid med det heller. Han ska vara ett känt ansikte som ger lite uppmärksamhet till universitetet i reklamfilmer och på mässor.
Citera
2013-02-09, 20:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Är man ett känt ansikte är det inga problem att få en sådan tjänst och jag tror nog han fixar det också. Jag vet inte om han jobbar heltid med det heller. Han ska vara ett känt ansikte som ger lite uppmärksamhet till universitetet i reklamfilmer och på mässor.

Andra universitet kör ju med kända forskare, men universiteten i Växjö Karlstad Örebro och Luleå kom ju inte till på meriter utan genom regionalpolitik i Röda län.
Citera
2013-02-09, 20:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Andra universitet kör ju med kända forskare, men universiteten i Växjö Karlstad Örebro och Luleå kom ju inte till på meriter utan genom regionalpolitik i Röda län.

Jag vet inte vilket universitet som anställer kända forskare på sin informationsavdelning.

Här kan du läsa om hans tjänst.
http://www.kau.se/om-universitetet/aktuellt/nyheter/pressmeddelanden/6646

Det tycker jag låter som en rätt skräddarsydd tjänst för en av traktens mest kända idrottare. Inte något för en "känd forskare".
Citera
2013-02-09, 21:08
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Jag vet inte vilket universitet som anställer kända forskare på sin informationsavdelning.

Här kan du läsa om hans tjänst.
http://www.kau.se/om-universitetet/aktuellt/nyheter/pressmeddelanden/6646

Det tycker jag låter som en rätt skräddarsydd tjänst för en av traktens mest kända idrottare. Inte något för en "känd forskare".

Ok killen hade en utbildning om än lite hoplock.
Jag hade fel.

Vilken känd forskning bedrivs i Karlstad? Eller Örebro eller Växjö?
Dessa förstorade gymnasieskolor som nu kallas universitet.
Citera
2013-02-10, 12:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ok killen hade en utbildning om än lite hoplock.
Jag hade fel.

Vilken känd forskning bedrivs i Karlstad? Eller Örebro eller Växjö?
Dessa förstorade gymnasieskolor som nu kallas universitet.
Vem bryr sig, tråden handlar om På Spåret.

------------

När det gäller Nina Ramsby så var det ruskigt dåligt. Jag skiter i hur hon ser ut men kvinnan kunde ju inte sjunga för två öre, det lät som ett barn i puberteten. Hon slaktade fullständigt Ace of spades.
Citera
2013-02-10, 13:50
Medlem
Citat:

Du har rätt om Örebro och kanske Luleå, men Växjö och Karlstad fick bli det på egna meriter. Jag har pluggat i Örebro och lärarna berättade att universitetet bara fick bli det pga näringspolitik till skillnad från Växjö och Karlstad.

Nu är det dock inte det som ska avhandlas i tråden
Citera
2013-02-10, 16:59
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
När det gäller Nina Ramsby så var det ruskigt dåligt. Jag skiter i hur hon ser ut men kvinnan kunde ju inte sjunga för två öre, det lät som ett barn i puberteten. Hon slaktade fullständigt Ace of spades.

Det är inte ofta man nästan vill picka ut ögonen och öronen på samma gång men hon/han var banne mig ett sånt tillfälle. Makabert uselt.
Citera
2013-02-11, 10:58
Medlem
Har nu tragglat mig igenom alla på Spåret hiittills på SVT Play. Och jag Undrar Vad gör en Sån Som Dick Harrison här ? Ska man ha denna typ av experter, en professor i Historia, med i PÅ Spåret? Är det inte tänkt att deltagarna som ska vara ett ihop-plock av TV, -sport och nöjesprofiler etc , skall tävla i allmänbildning ?? Här Kommer Professorn i Historia Dick o vinner semin, naturligtvis, när det kommer en massa historia frågor om Oxford och Rom ? (Vet inte om detta har behandlats innan i tråden här kanske?) Tycker synd om Paret Haag, som verkar berydligt mer allmänbildade än Dick, men inte lätt när det kommer massa historiefrågor som sagt.
Citera
2013-02-11, 14:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nielshe
Vad gör en Sån Som Dick Harrison här ?

Tycker synd om Paret Haag, som verkar berydligt mer allmänbildade än Dick, men inte lätt när det kommer massa historiefrågor som sagt.

Det finns naturligtvis anledning att fundera på om Dick är överkvalificerad. Nu är det dock de ansvariga för produktionen som bestämmer reglerna, så det är nog inte mödan värt att ifrågasätta. Om du är missnöjd går det ju alltid att slå av.

Jag tror inte ett ögonblick på att Haagarna är mer allmänbildade än Dick. Vad lägger du för innebörd i ordet allmänbildad, är det allt som inte Dick kan? Skämt åsido så är det nog så att Dick inte bara har djupa kunskaper inom vissa områden, han har även breda kunskaper. Kombinationen av detta gör det naturligtvis motiverat att ställa frågan om han är överkvalificerad. Vi får väl avvakta finalen innan vi slutligen bestämmer hur det förhåller sig.
Citera
2013-02-11, 20:00
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
http://open.spotify.com/track/4fLzAdJm6xQCmlwCjeGpAA

Kan rekommendera hela den skivan. Låter betydligt bättre än hennes insats i På spåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in