2012-11-23, 21:03
Medlem
gifbryarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Hur kan man ha en artist som inte kan sjunga/prata på engelska?

Fick intrycket av att hon sjöng på kass engelska med avsikt, för att verka lite speciell och "indie" som många av På spårets artister brukar vara.

Härligt premiäravsnitt!
Citera
2012-11-23, 21:05
Medlem
Trumpeters avatar
Hagen var lika duktig och lika modest och ödmjuk som jag minns henne. Lite besviken på Hoa-Hoa. Hade han presterat lite bättre han de vunnit.

Gillar att de höjt svårighetsnivån rejält. Var lite tråkigt när man tog resmålen på 10 eller 8 p förra säsongen.
Citera
2012-11-23, 21:10
Medlem
tcfmogs avatar
Väldigt svåra resor, bara Paris som var hyfsat lätt. Även frågorna var svåra, förutom de på Sarajevo.
Citera
2012-11-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamMyNMY
Augustifamiljen är Håkan Hellströms band som också agerar husband i på spåret

Skäms att jag inte visste det som stor Håkanfantsast...
Citera
2012-11-23, 21:13
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Snudd på ofattbart vad imponerad jag är av paret Haag. Förra säsongen när de vann så blev man ju klart förvånad, men att de fortsätter briljera tycker jag är otroligt.

Sen tänkte jag på en annan sak, alla avsnitt är redan inspelade, inklusive finalen, och det går att spela på vilka som vinner. Måste alla i publiken skriva på något slags avtal där de lovar att inte avslöja? Hur svårt kan det vara att tipsa grannen om vem som vann och dela på vinsten?

Spelas inte programmet in bara några dagar/dag i förväg? Har för mig att de ofta har tagit upp näst intill dagsaktuella ämnen.
Citera
2012-11-23, 21:13
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Oj oj, sjukt svåra frågor i dag. Ingen av resorna kunde jag, hade dock en liten aning om Stockholm när de sa "underjordisk verksamhet". Om staden kunde jag inget. Paris var inte mycket bättre, kunde bara parkour. "Vem där?" klarade jag dock innan de tävlande. Sarajevo kunde jag inget om heller, endast Gavrilo Princip. Under resan dit var jag helt inställd på Norditalien.

Väldigt svåra frågor som sagt.
Citera
2012-11-23, 21:14
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Sen tänkte jag på en annan sak, alla avsnitt är redan inspelade, inklusive finalen, och det går att spela på vilka som vinner. Måste alla i publiken skriva på något slags avtal där de lovar att inte avslöja? Hur svårt kan det vara att tipsa grannen om vem som vann och dela på vinsten?

Var ser du det här? Att man kan spela på vem som vinner efter avsnitten spelas in alltså.
https://www.flashback.org/sp35228167
Citera
2012-11-23, 21:20
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Spelas inte programmet in bara några dagar/dag i förväg? Har för mig att de ofta har tagit upp näst intill dagsaktuella ämnen.

Jag kan ha fel, men jag har för mig att det blev en grej förra året när Luuk frågade hur de skulle fira jul, och att det var svårt att svara på för programmet hade spelats in månader i förväg.

Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Var ser du det här? Att man kan spela på vem som vinner efter avsnitten spelas in alltså.
https://www.flashback.org/sp35228167

Jadu, jag brukar inte spela. Men jag läste denna artikeln på aftonbladet, och där uttalar sig representanter från Betson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article13726682.ab

edit: Sorry, artikeln var från förra året.. Men jag har lik förbannat för mig att jag läst liknande artikel i år =)
Senast redigerad av neguin 2012-11-23 kl. 21:23.
Citera
2012-11-23, 21:45
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kul med en mästarsäsong med många bra lag. Jag håller Haagarna som favoriter att vinna ännu en gång denna säsong. Som andrahandsfavorit har jag Dick Harrisons lag. Sedan skall det givetvis bli kul att se vad legenden Hoa-Hoa får till. Mästaren på att dra efter en mening på 10-poängsnivån och sätta rätt resmål.
Fy fan för Dick! passande namn för övrigt..
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lundaprofessor-anklagas-for-trakasserier
http://www.sydsvenskan.se/lund/harrison-anmald-for-fler-trakasserier/

En familjemedlem till mig som går på LU, och har haft "Dick" som professor i en kurs, bekräftar att han är extremt slemmig mot alla tjejer. Otroligt att han kan hålla på så fortfarande, men ränderna går väl aldrig ur tigern..

För övrigt hoppas jag att Johanna Koljonen & Marcus Birro vinner. Både duktiga och sköna människor.
Citera
2012-11-23, 22:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Oj oj, sjukt svåra frågor i dag. Ingen av resorna kunde jag, hade dock en liten aning om Stockholm när de sa "underjordisk verksamhet". Om staden kunde jag inget. Paris var inte mycket bättre, kunde bara parkour. "Vem där?" klarade jag dock innan de tävlande. Sarajevo kunde jag inget om heller, endast Gavrilo Princip. Under resan dit var jag helt inställd på Norditalien.

Väldigt svåra frågor som sagt.

Stockholm tyckte jag var otroligt enkelt. De övriga torskade jag på. Jag visste dock att Haag skulle vinna och anser att jag kan tillgodoräkna mig extra poäng bara för det. Haag kommer att vara ett av finalparen.
Citera
2012-11-23, 22:37
Medlem
Är jag den enda som tycker att frågorna har blivit alltför svåra på senare år?
Citera
2012-11-23, 22:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Är jag den enda som tycker att frågorna har blivit alltför svåra på senare år?

Kan aldrig bli alltför svåra, så länge de tävlande tar poäng. Det fanns en gång en frågesport som hette tiotusenkronorsfrågan (Kvitt eller dubbelt) som ställde specialanpassade frågor tilll personer med extrema sakkunskaper. Programmet byggde på att ha svåra frågor, men inte gjorde det programmet dåligt. Snarare tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in