Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Bara jag som trodde att hon var enbent ett tag? Hon hade ena benet gömt halva låten. En enbent pudding och Wadling kändes som en helt naturlig kombination på nåt vis. Blev nästan lite besviken när hon plockade fram benet.
Hon satt ju på ett sätt som gjorde att hon såg enbent ut ja. Ville väl vara i samma höjd som Freddie Wadling som helst sitter ner och sjunger. Sofia var enastående vacker i det numret, hon är alltid vacker men i det numret var hon alldeles extra elegant. Hon är dessutom en av Sveriges allra bästa sångerskor, med en sångröst så kristallklar att den skär in i våra själar. Sofia kan ge nytt liv åt många avsomnade melodier. Hon försöker inte heller vara en märkvärdig person utanför scenen, pratar på ett alldagligt sätt och erkänner utan omsvep exempelvis att de har problem när de ska sätta ihop programmet till konsertturnén Jul i Folkton, vilket hon berättade i senaste intervjun ihop med Ale Möller.
Hon är en skatt för svensk folkmusik och visa, men hennes gästspel inom andra musikstilar visar att hon kan sjunga det mesta med sin änglastämma till sångröst.
Högst oväntad duett mellan henne och Freddie Wadling. Jag hoppas Sofia var med i ett eget program också, men var hon inte det så gjorde hon åtminstone ett helt magnifikt sångnummer.
När det gäller de tävlande så tycker jag att Johanna Frändén och Carl-Johan De Geer gjorde bra ifrån sig även om de förlorade till slut. Som jag förstått det räknar de ihop poängen som lagen får efter sina två matcher för att få fram lagen som går vidare. De har därmed rimliga chanser att gå vidare till minst kvartsfinal för en extra match om semifinalplats. Det är ju gruppsegrarna i de tre grupperna som går till semifinal samt de två bästa tvåorna som gör upp om den fjärde semifinalplatsen. Om Frändén/De Geer vinner sin andra match medan Niklas och Jenny förlorar sin andra, så har nykomlingarna chansen att ta gruppsegern. Lite avgörs av vad som händer med Jessica Zandén och Claes Ljungmark. Men fortfarande öppet i alla fall.
Stora favoriter av de vi sett hittills är makarna Haag. De är ju dessutom bundisar med Luuk och Lindström vilket gör att de kan prata friare och gissa hej vilt.