2011-01-15, 00:47
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Hoppas Kalle Moraeus och Py Bäckman blir diskade. Sjukt okunniga människor och med noll i underhållningsvärde. Tragiskt att se. Har en fråga till er belysta där ute dock: Någon som har namnet på Blondie låten?
Union City Blue enligt eftertexterna
Citera
2011-01-15, 00:48
Medlem
BDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Hoppas Kalle Moraeus och Py Bäckman blir diskade. Sjukt okunniga människor och med noll i underhållningsvärde. Tragiskt att se. Har en fråga till er belysta där ute dock: Någon som har namnet på Blondie låten?
Union City Blue

EDIT: Seg
Citera
2011-01-15, 02:05
Medlem
Varför har man tagit bort årtalsfrågan och ersatt det med "vem söker vi"-tramset?
Citera
2011-01-15, 02:10
Medlem
Det kanske är jag som är paranoid men det känns som att Apelgrens lag spelar att vissa frågor är svåra och att de resonerar sig fram till en gissning trots att de i själva verket är säkra på sin sak från första början.
Citera
2011-01-15, 02:31
Medlem
Fickludds avatar
Är Kalle Moraeus och Py Bäckman det sämsta laget hittills? Så vitt jag minns har bara Niklas Wikegård varit riktigt urusel tidigare, men jag minns inga poäng eller partner från hans deltagande.
Citera
2011-01-15, 03:43
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Är Kalle Moraeus och Py Bäckman det sämsta laget hittills? Så vitt jag minns har bara Niklas Wikegård varit riktigt urusel tidigare, men jag minns inga poäng eller partner från hans deltagande.

Alexandra Zazzi tävlade Wikegård med.

Varför i helvete får de inte höra hela frågan om de drar mitt i uppläsningen. Så har det inte alltid varit. Värdelöst faktiskt.
Citera
2011-01-15, 04:50
Medlem
Swagsters avatar
Py Bäckman och Kalle M var svinbra! Härligt med så bildade, bildsköna och underhållande deltagare!!! Svinbra casting.
Citera
2011-01-15, 08:28
Medlem
Trumpeters avatar
Kalle var en riktigt besvikelse. Normalt sett kan han vara lite småkul och underfundig, men detta var som bortblåst. Inte heller kompenserades detta av kunnighet.
Citera
2011-01-15, 10:06
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Varför i helvete får de inte höra hela frågan om de drar mitt i uppläsningen. Så har det inte alltid varit. Värdelöst faktiskt.
Menar du innan det andra laget har svarat och också har en chans att rycka? I såna fall tycker jag inte det är så värdelöst. Om man skyndar med att rycka (för att hinna före motståndarlaget) måste man på nåt sätt få "stå sitt kast" genom att inte få höra mer av ledtråden. Sen är väl grundtanken att man rycker för att man har ett svar, inte för att man ska få höra hela ledtråden och eventuellt ändra sig..
Citera
2011-01-15, 10:28
Medlem
Var tvungen att stänga av. Blev alldeles röd om kinderna ( FörnedringsTV?)
Citera
2011-01-15, 10:44
Medlem
Jag känner mig tvingad att lyfta fram att (såvitt jag vet och Wikipedia håller med) metern numera är definierad som sträckan ljus hinner färdas på 1/299792458 sekunder i vakuum. Wikipedia säger att "arkivmetern" användes som meterdefinition (längdnormal) fram till 1960. Någon arkivmeter finns säkert kvar i Paris, men den används inte för definitonen längre, som Lindström sa

Citat:
Ursprungligen postat av corpulentcowboy
England som första land att införa metriska systemet

Jo, det gäller att tänka efter ibland, jobbigt att bara föreslå det
Citera
2011-01-15, 11:01
Medlem
VulpesVulpess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpulentcowboy
England som första land att införa metriska systemet

Har för mig att det var en engelsman som var först med konceptet men att Frankrike införde det först, så det kanske var det som fick dom att tänka England. Bara en tanke..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in