2019-01-19, 05:51
  #15061
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Dom manliga deltagarna inger lika mycket respekt som två muffins som blivit överkörda av en traktor.Kan tänka mig när invandrare ser på spåret och ser dom där två fjantarna ,så tänker dom. Bröder det blir ingen match att ta över Sverige,männen i Sverige är mesigare än våra kvinnor.

Du tror alltså att de tänker på att ta över Sverige när de ser På Spåret? Jisses människa, testa att ta dig ut i verkligheten någon gång.
Citera
2019-01-19, 08:23
  #15062
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Trevligt att de fräschade upp deltagarlistan med Parisa från Irak. Väldigt fin, lite urringning till nästa gång hade lyft programmet ännu mer. Himla skärpt tjej också, levererade många bra svar.
Citera
2019-01-19, 09:37
  #15063
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Trevligt att de fräschade upp deltagarlistan med Parisa från Irak. Väldigt fin, lite urringning till nästa gång hade lyft programmet ännu mer. Himla skärpt tjej också, levererade många bra svar.
Håller med, behövs mer kvinnlig fägring bland de deltagande. Här bidrar Parisa. Fann mig stirrandes på hennes hylla, något som jag också tror distraherar Gunnar W i deras parrelation. Ett par gånger under matchen initierade GW fysisk kontakt med sin yngre kollega, vilket skulle kunna rendera en #me2-krönika i kvällsblaskornas mediala spalter av någon lättkränkt tyckonom.

Parisa verkar intelligent, det stämmer, och har också gott minne och är snabbtänkt. Men det är inte garantin för ett vinnande koncept i PS. Hon har gigantiska kunskapsluckor om tiden innan hon blev vuxen, och det var riktigt pinsamt när hon frågade: "vad är diminutiv?" Men här ska väl GW komplettera antar jag.

Får till viss del hålla med om avsaknaden av alfa-hannar i programmet; kanske är dessa rädda att visa sina dåliga kunskaper. Möjligen är beta-hannarna mer benägna att ställa upp som tävlande, och de flockas väl också till de kulturyrken varur programledningen rekryterar. Tycker dock att t ex Joar framstår som viljestark, och har näpsat Jossan vid ett par tillfällen.

Återkommer till Lena Willemark, det var troligen säsongens hittills bästa artist. Skönt också att komplettera med snubben från Fläskkvartetten på cello, suverän cover på Kashmir!
Citera
2019-01-19, 09:40
  #15064
Medlem
Lite tråkigt att Ankan åkte ut, det sänker programmets underhållningsvärde. Han är en av ytterst få deltagare som kan tramsa lite när han inte vet svaret på en fråga utan att det bara känns desperat och löjligt. Jämför med Josefine och den där Ami eller vad hon heter.

I övrigt gav Team Wetterberg ett jävligt stelt intryck. Vad var grejen med hans skumma leende hela tiden?
Men okej, man får väl ge dem en chans. Gårdagens avsnitt var ju debuten för dem. Kanske Wetterberg lider av "Fröler-syndromet"
Citera
2019-01-19, 09:58
  #15065
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Lite tråkigt att Ankan åkte ut, det sänker programmets underhållningsvärde. Han är en av ytterst få deltagare som kan tramsa lite när han inte vet svaret på en fråga utan att det bara känns desperat och löjligt. Jämför med Josefine och den där Ami eller vad hon heter.

I övrigt gav Team Wetterberg ett jävligt stelt intryck. Vad var grejen med hans skumma leende hela tiden?
Men okej, man får väl ge dem en chans. Gårdagens avsnitt var ju debuten för dem. Kanske Wetterberg lider av "Fröler-syndromet"
Håller med om Ankan, hans uppenbarelse och dialekt är helt sanslös liksom hans frisyr. Och veligheten när han försöker värpa fram ett svar! Kan tänka mig när han står i affären och ska bestämma sig för att välja mellan två varor. Det lär inte gå fort!

Men som tävlande är han usel. Jag skulle kunna tänka mig att han kan vara med som bisittare bredvid Luuk och Lindström nästa säsong. En torr programledare, en domare, samt Ankan som "clown" för att dra nån vits här och där. Lite som C-G Lindstedt i Hylands Hörna när han dök upp ur lådan.

Gunnar Wetterberg har alltid varit skum, och uppenbarligen hade han också fjong på skinnspiken när han fick sitta bredvid unga heta Parisa i tajt fodral. Därav hans skumma leende.

Vad fan är Fröler-syndromet?
Citera
2019-01-19, 10:37
  #15066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

Parisa verkar vara (och nu får jag väl alla feminister på mig) ytterligare en inkvoterad bimbo. "Vad är diminutiv?"



Lät lite Ozzy Osbournskt tyckte bimbon....

Parisa kunde mest svar från de laget. Bimbo?
inkvoterad? troligen.
Citera
2019-01-19, 14:08
  #15067
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Håller med om Ankan, hans uppenbarelse och dialekt är helt sanslös liksom hans frisyr. Och veligheten när han försöker värpa fram ett svar! Kan tänka mig när han står i affären och ska bestämma sig för att välja mellan två varor. Det lär inte gå fort!

Men som tävlande är han usel. Jag skulle kunna tänka mig att han kan vara med som bisittare bredvid Luuk och Lindström nästa säsong. En torr programledare, en domare, samt Ankan som "clown" för att dra nån vits här och där. Lite som C-G Lindstedt i Hylands Hörna när han dök upp ur lådan.

Gunnar Wetterberg har alltid varit skum, och uppenbarligen hade han också fjong på skinnspiken när han fick sitta bredvid unga heta Parisa i tajt fodral. Därav hans skumma leende.

Vad fan är Fröler-syndromet?

Kan tänka mig att det är att få kåtslag av att sitta i samma lag med en attraktiv kvinna (samuel fröler och ebba hultkvist)
Citera
2019-01-19, 15:55
  #15068
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bara jag som reagerade på att samtliga eftersökta personer i dagens program var kvinnor och att samtliga personer som ställde frågorna var kvinnor? Led Zeppelin enda undantag

Inte bara du.
Citera
2019-01-19, 16:04
  #15069
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
Parisa kunde mest svar från de laget. Bimbo?
inkvoterad? troligen.

Det märks att du inte sett tävlingen tidigare eller är känslig för nyanser. Det finns flera tidigare par där en kunnig äldre manlig deltagare överlämnar till den yngre kvinnan att framföra dem:

- Göran Hägg överlät till Caroline af Ugglas

- Dick Harrison överlät till Ellinor Persson

Det märktes tydligt igår där Parisa flera gånger inte ens kunde uttala det hon skulle svara på och Gunnar tvingades komplettera med rätt uttal.
Citera
2019-01-19, 16:18
  #15070
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Var övertygad om att Nusrat Fateh Ali Khan skulle komma som musikfråga på sista resan, men tji fick jag.

Instämmer annars med arcsin som några inlägg tidigare i tråden påpekade det tråkiga i för många ledtrådar till landet snarare än staden. Känns som att det är lite för ofta man tidigt vet vilket land de är i men inte kan ringa in det exakta svaret förrän på typ 4-6 poäng för att ledtrådarna mestadels handlar om landet. De flesta länder har ju trots allt åtminstone ett par orter som vore tänkbara resmål.

Håller med. Självklart kan man ha någon ledtråd till landet, men fokuset bör ju nästan uteslutande vara staden. Känns rätt uppenbart. Det blir även lite för lätt om man gör det med länder som Pakistan där det bara finns typ tre städer som potentiellt kan dyka upp i På Spåret.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Du är en rövknullad svenne som läser Aftonbladet och tittar på Tv4.Du har ingen trovärdighet.

Haha, börja inte grina nu. För all del, berätta mer om hur På Spåret motiverar den kommande invasionen. Hur de svenska historieböckerna (på arabiska givetvis) i framtiden kommer berätta om det banbrytande programmet På Spåret där den svenska mannens veka psyke gav sig till känna och lotsade invandrande män mot revolution.

Det må vara en teori som får mig att ana att du behöver psykiatrisk tvångsvård, men det är också de teorierna som är mest underhållande att ta del av.
__________________
Senast redigerad av Korder 2019-01-19 kl. 16:20.
Citera
2019-01-19, 16:57
  #15071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det märks att du inte sett tävlingen tidigare eller är känslig för nyanser. Det finns flera tidigare par där en kunnig äldre manlig deltagare överlämnar till den yngre kvinnan .
igår var de inte det, såg också under "var är vi på väg" att parisa kunde.
Citera
2019-01-19, 17:00
  #15072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det märks att du inte sett tävlingen tidigare eller är känslig för nyanser. Det finns flera tidigare par där en kunnig äldre manlig deltagare överlämnar till den yngre kvinnan att framföra dem:

- Göran Hägg överlät till Caroline af Ugglas

- Dick Harrison överlät till Ellinor Persson

Det märktes tydligt igår där Parisa flera gånger inte ens kunde uttala det hon skulle svara på och Gunnar tvingades komplettera med rätt uttal.

Instämmer.

Var mycket tydligt att Parisa kunde ytterst, ytterst få av frågorna. Det var Gunnar som visste, men som lät henne framföra svaren. Utan Gunnar hade Parisa redan varit utslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in