2019-01-18, 20:51
Medlem
Gunnar är iskall. Sitter med armarna i kors och har stort leende. Han lär dra med sig henne till final

Trevligt att kunna svar på en musikfråga, sakta vi gå genom stan
Citera
2019-01-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Gunnar är iskall. Sitter med armarna i kors och har stort leende. Han lär dra med sig henne till final

Trevligt att kunna svar på en musikfråga, sakta vi gå genom stan

Inte omöjligt att Parisa/Gunnar tar sig långt, kanske till final. Men Parisa är ingen statist. Jag tycker hon gör det bra.
Citera
2019-01-18, 20:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Fyfan vad uppenbart att de la in Homeland för att hon skulle kunna svara. Alla som har hört henne mer än fem min på radio/tv vet att hon nästan alltid nämner att hon älskar Homeland.

Riggat.

Samma med blåsinstrumentet. Ankan var ju allvetande inom just det området.
Citera
2019-01-18, 20:57
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Parisa och Gunnar är precis ett så omaka par som brukar lyckas bra i På Spåret. De har ganska lite överlapp i kunskaper och täcker därmed tillsammans in en hel del. Starkt också av Gunnar att vika ner sig när Parisa ville svara Korfu och han själv trodde på Kos. Det gäller att veta när man skall lita på sin partner och när man skall köra över den, något som blev Jeppes fall förra veckan då han ett par gånger lät virrpannan Bettan svara och ställa till det.
Är helt med dig i din analys. Jag minns tillbaka när Jan Guillou var med i par med sin fru Ann-Marie Skarp och körde över sin fru i varje fråga med sitt självgoda sätt, och det i nästintill varje fall var det som hans fru svarat från början som var rätt svar.
Citera
2019-01-18, 21:00
Moderator
Dr Kings avatar
Stark debut av Parisa och Gunnar. Det bästa debutparet sedan Josar förra säsongen.
Citera
2019-01-18, 21:02
Medlem
Pussykings avatar
Vad var svaren på sista musikfrågan? Sitter här med linjär-tv.
Citera
2019-01-18, 21:03
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Led Zeppelin och Kula.
Citera
2019-01-18, 21:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Led Zeppelin med låten Kashmir, Kula heter sångstilen.
Citera
2019-01-18, 21:07
Medlem
Imnshos avatar
Hahaha, vilken jävla omgång! Ankan är bara för skön, kommer att sakna honom men tyvärr är han usel i tävlingen liksom hans kollega draken Arne. Förra gången Hindens Röv och nu Zonkey!

Parisa verkar vara (och nu får jag väl alla feminister på mig) ytterligare en inkvoterad bimbo. "Vad är diminutiv?"

Gunnar stör jag mig på, han är jävligt smart och kan gamla grejer men jag irriterar mig på hans manér och dialekt. Uppenbarligen finns det inte en tillräckligt bra "överlappning" i kunskaper mellan honom och bimbon. Han kan 50- och 60-tal medan hon kan 2010 och framåt samt urban popkultur. Därimellan är det ganska tomt.

Inga teknik- eller naturvetenskapliga frågor i kväll som obarmhärtigt hade avslöjat de tävlandes inkompetens. Bara en löjlig fråga med tre kramdjur som minsta unge hade klarat.

Kvällens höjdpunkt var Lena Willermark, och avslutningen med Kashmir. Suveränt! Vilket tryck!!

Lät lite Ozzy Osbournskt tyckte bimbon....
Citera
2019-01-18, 21:10
Moderator
zanteras avatar
Jag vet inte om jag klandrar henne för att inte kunna Led Zeppelin, men det är definitivt något jag tycker en gubbe borde kunna. Musik-intresserad eller inte, är ju inget obskyrt band direkt.
Citera
2019-01-18, 21:17
Medlem
gunnar och parisa vad tråkigt par, gunnar besserwisser och grå och stirrade bara på parisa ofta.

tråkigt att ankan och ahrne förlorade, de är roliga, ahrne har nog många historier att tala om.
Citera
2019-01-18, 21:17
Medlem
Imnshos avatar
Ankan behöver i varje fall inte köpa några stylingprodukter till håret, hans eget fett från hårsäckarna går lika bra.

Sedan ska jag inte vara för hård mot Parisa, hon övertrumfade sin kvinnliga kollega i andra buren, (skräcködlan Arne) ganska rejält.

Men det är klen konkurrens....
Senast redigerad av Imnsho 2019-01-18 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in