Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Krankentot
Trevligt att de fräschade upp deltagarlistan med Parisa från Irak. Väldigt fin, lite urringning till nästa gång hade lyft programmet ännu mer. Himla skärpt tjej också, levererade många bra svar.
Håller med, behövs mer kvinnlig fägring bland de deltagande. Här bidrar Parisa. Fann mig stirrandes på hennes hylla, något som jag också tror distraherar Gunnar W i deras parrelation. Ett par gånger under matchen initierade GW fysisk kontakt med sin yngre kollega, vilket skulle kunna rendera en #me2-krönika i kvällsblaskornas mediala spalter av någon lättkränkt tyckonom.
Parisa verkar intelligent, det stämmer, och har också gott minne och är snabbtänkt. Men det är inte garantin för ett vinnande koncept i PS. Hon har gigantiska kunskapsluckor om tiden innan hon blev vuxen, och det var riktigt pinsamt när hon frågade: "vad är diminutiv?" Men här ska väl GW komplettera antar jag.
Får till viss del hålla med om avsaknaden av alfa-hannar i programmet; kanske är dessa rädda att visa sina dåliga kunskaper. Möjligen är beta-hannarna mer benägna att ställa upp som tävlande, och de flockas väl också till de kulturyrken varur programledningen rekryterar. Tycker dock att t ex Joar framstår som viljestark, och har näpsat Jossan vid ett par tillfällen.
Återkommer till Lena Willemark, det var troligen säsongens hittills bästa artist. Skönt också att komplettera med snubben från Fläskkvartetten på cello, suverän cover på Kashmir!