2009-06-01, 14:27
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwiiik
Jaha okej då är jag med! Det är inte mkt som kommer ur kuken men tillräckligt för att det ska bli små fläckar lite här och var i kallsonger. Men det är klart att det har blivit en hel del i kallsingarna när jag vaknar dagen efter och man ska hoppa in i duschen
Hur gick behandlingen av gonorré till? Fick du svar snabbt och hur länge behövde du äta medicin?
Var det samma när du fick klamydia?

Tacksam för svar!

Tjena! De kommer köra in en topz i snorren på dig som de skickar iväg, fick väl svar efter ca en vecka. Efter det så kommer du att få en antibiotikakur. Gisslet med gonorré är att den är mer svårbehandlad än klamydia. Som jag förstod det så funkar inte alla sorters antibiotika och då får man "pröva sig fram" tills man hittar något som funkar. Är inte säker men har för mig att de sa att detta hade att göra med hur länge man varit smittad (?) eller vilken sorts gonorré det var. Någon som vet mer får gärna rätta mig!

Men men det är bara att knata ner till UM och bli av med det så fort som möjligt så du kan fortsätta knulla
Citera
2009-06-01, 20:52
Medlem
qwiiiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Tjena! De kommer köra in en topz i snorren på dig som de skickar iväg, fick väl svar efter ca en vecka. Efter det så kommer du att få en antibiotikakur. Gisslet med gonorré är att den är mer svårbehandlad än klamydia. Som jag förstod det så funkar inte alla sorters antibiotika och då får man "pröva sig fram" tills man hittar något som funkar. Är inte säker men har för mig att de sa att detta hade att göra med hur länge man varit smittad (?) eller vilken sorts gonorré det var. Någon som vet mer får gärna rätta mig!

Men men det är bara att knata ner till UM och bli av med det så fort som möjligt så du kan fortsätta knulla

Tack för svart!
Jag ska till UM imorn och bli knullad i urinröret
Citera
2009-06-04, 21:50
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Tack för svart!
Jag ska till UM imorn och bli knullad i urinröret

Hej igen! Ironiskt nog åkte jag själv på klamydia igen nu bara för ett par dagar sen! Var på UM igår. De var ganska säkra på att det var just klamydia pga omständigheter så fick min medicin på en gång men pisstest gjordes ändå.

Medicinen: 10 st Doxyferm antibiotika. 2 piller första dagen i samband med mat, sedan en om dagen tills de är slut. Tills dess ingen öl, inget knulla samt ingen solning. Kostade inte heller något ska tilläggas.
Citera
2009-06-04, 22:21
Medlem
distanss avatar
Citat:
Hej igen! Ironiskt nog åkte jag själv på klamydia igen nu bara för ett par dagar sen!

Ja, det var fan ironiskt! Till kompisarna säger du givetvis att det är Borrelia
Citera
2009-06-04, 23:26
Medlem
qwiiiks avatar
Citat:
Hej igen! Ironiskt nog åkte jag själv på klamydia igen nu bara för ett par dagar sen! Var på UM igår. De var ganska säkra på att det var just klamydia pga omständigheter så fick min medicin på en gång men pisstest gjordes ändå.

Medicinen: 10 st Doxyferm antibiotika. 2 piller första dagen i samband med mat, sedan en om dagen tills de är slut. Tills dess ingen öl, inget knulla samt ingen solning. Kostade inte heller något ska tilläggas.

Fy fasiken vilken otur
Varför får man inte sola och inte dricka öl?
Citera
2009-06-04, 23:42
Medlem
distanss avatar
Citat:
Fy fasiken vilken otur
Varför får man inte sola och inte dricka öl?

Det finns en ökad risk för att få allergisk reaktion i huden. Alkohol kan göra att effekten inte är lika god och om det är "fel" sorts penicillin så kan den agera som antabus.

edit: stavning
Citera
2009-06-07, 10:48
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Ja, det var fan ironiskt! Till kompisarna säger du givetvis att det är Borrelia

Haha nja säger att jag vill ta en "vit" period efter allt festande på studenten
En kompis morsa som är gynekolog sa att man helst inte ska dricka men det går bra med 1-2 öl, bra att veta

PS. Det var Doxyferm det gällde, vissa sorters antibiotika blir effektlösa efter alkoholintag.
Citera
2009-06-07, 18:18
Medlem
Vart kan man köpa penicillin mot klamydia online
Citera
2009-06-07, 19:52
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khane
Vart kan man köpa penicillin mot klamydia online

Helt meningslöst att köpa "illegalt". Test och behandling är gratis i Sverige och det journalförs inte ens hos VC.
Citera
2009-06-08, 09:18
Medlem
Hej!
Nån som vet hur lång tid det tar innan det syns på provtagningen. Alltså säg att man får klamydia på en måndag och lämnar urinprov på torsdag-fredag,syns det då eller finns det nån minimi tid? Inkubationstiden är ju 1-3v. Men är det samma som att det inte syns vid provtagning under den tiden??
Citera
2009-06-08, 10:40
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khane
Hej!
Nån som vet hur lång tid det tar innan det syns på provtagningen. Alltså säg att man får klamydia på en måndag och lämnar urinprov på torsdag-fredag,syns det då eller finns det nån minimi tid? Inkubationstiden är ju 1-3v. Men är det samma som att det inte syns vid provtagning under den tiden??

Njea.. dom brukar ju säga minst en vecka för att resultatet ska vara säkrare.
Citera
2009-06-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Njea.. dom brukar ju säga minst en vecka för att resultatet ska vara säkrare.
japp 5 dagar har jag fått reda på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in