2008-10-24, 18:09
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nblues
Man kan ju ha en klamydia infektion i halsen.

Och på andra slemhinnor. Till exempel i ögonen. Men jag vet däremot inte om det kan smitta från till exempel halsen. Någon som har koll?
Citera
2008-10-24, 18:14
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsukiyomi
Och till er andra på FB med ett dåligt ordförråd, "luder", "hora" o.s.v. va fan? Hon var otrogen, hon är ett as / dålig person / svin. That's it.
Antar att om det vore en kille som var otrogen skulle ni inte kalla honom för något speciellt? Skärpning!

Att låta påskina att en kille är promiskuös, genom att ge honom epitet som luder och hora, är inte något som generellt uppfattas som negativt. Alltså så kallar man inte otrogna män för något sådant.

Men däremot brukar det t.ex kunna heta att killen i fråga har varit ett as, eller ett svin. Och det anser iallafall jag är något "speciellt".

Sorry för OT.
Citera
2008-10-24, 19:18
Medlem
Citat:
Att låta påskina att en kille är promiskuös, genom att ge honom epitet som luder och hora, är inte något som generellt uppfattas som negativt.
Horbock?

"Player" ligger väl närmast till hands, det är väl ganska negativt ändå.
Citera
2008-10-24, 20:16
Medlem
Cemil, det är läskigt hur naiv och godtrogen du är. Du verkar så gärna vilja övertala dig själv om att allt är bra, men du lurar endast dig själv. Antingen dumpar du henne eller så förlåter du henne för att hon legat med en annan kille, för otrogen har hon definitivt varit. Sorry.
Citera
2008-10-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cemil
Nu är det så att min flickvän har smittat mig med klamydia. Hon påstår att hon inte haft sex med någon.

Hennes version är att hon satt i sängen med T-shirt och trosor och denna kille kommer in i kalsonger. Han sätter sig bredvid och sen lägger han sig snabbt på henne och lyckas få fram kuken så att den trycks mot hennes trosor. Då säger att hon inte vill och knuffar bort honom. Alltså inget mer, ingen utlösning.

Jag läste dock idag att: "Bakterierna finns i sädesvätska och slidsekret. För att bli smittad krävs att någon av dessa kroppsvätskor
kommer i kontakt med slemhinnor"

Stämmer verkligen ovanstående påstående, att han måste fått utlösning?

Jag har nämligen hört att man kan ha klamydia i svaljet. Hon erkänner att hon kysst denna kille.
Kan hon ha smittats via kyssen?

Uppdatering!
Nu har hon erkänt att han varit i henne. Men.....
Allt ovan stämmer i princip. Hon menar att hon sa nej med glad min till en början. Han fortsatte, och då hon kände hans kuk mot hennes trosor/underliv sa hon åt på skarpen. Han trängde då in i henne och var i henne ca 5-10 sekunder men avbröt då han såg att hon börjat grina. Då gick han därifrån.
Hon berättar att hon hade för stora trosor på sig som gled åt sidan och därför kunde han tränga in i henne. Hon säger att hans kuk var just lite tjockare än en ölkorv så det underlättar ju i detta fall då han *överraskar* henne.
Hon kollade sen för säkerhets skull på toan så att han inte hade kommit i henne.

Detta gör väll hennes version mer trovärdig. Fast det jag anser dumt är att hon inte berättat detta från början. Känns som hon bara berättat saker som hon själv tjänar på. Nu tjänar hon genom att hennes version blir mer trovärdig.
Citera
2008-10-24, 20:30
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppgandalf

Och på andra slemhinnor. Till exempel i ögonen. Men jag vet däremot inte om det kan smitta från till exempel halsen. Någon som har koll?

Kolla i min länk ett par inlägg innan ditt..

Citerar: Orsakande mikroorganism, smittvägar och smittspridning

Sjukdomen orsakas av en bakterie, Chlamydia trachomatis. Bakterien finns i urinröret, hos kvinnor även i slidan/livmoderhalsen, och ibland i ändtarm och/eller svalg och smittar vid samlag och andra oskyddade sexuella kontakter.

Dessutom: Åtgärder vid inträffade fall och/eller utbrott

Klamydiainfektion klassas enligt smittskyddslagen som allmänfarlig sjukdom, och inträffade fall anmäls (med kod) till smittskyddsläkaren i landstinget samt till Smittskyddsinstitutet (SMI). Klamydiainfektion är en smittspårningspliktig sjukdom.

Kontaktspårning för att finna andra smittade är viktig, och därför obligatorisk. Man får inte ha samlag tills antibiotikakuren är genomförd.

från samma sida: http://www.smittskyddsinstitutet.se/...ydiainfektion/
Citera
2008-10-24, 20:32
Medlem
Men seriöst... nu har hon plötsligt blivit i princip våldtagen också? Så att du skall tycka synd om henne nu.. *suck*

Hur godtrogen är du egentligen?
Citera
2008-10-24, 20:39
Medlem
nbluess avatar
Seriöst, det gör inte hennes version mer trovärdig......för stora trosor som gled åt sidan så han kunde tränga in.....

Bara acceptera att de har haft sex, sen får du bestämma om du vill gå vidare eller förlåta.
Citera
2008-10-24, 20:49
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Men seriöst... nu har hon plötsligt blivit i princip våldtagen också? Så att du skall tycka synd om henne nu.. *suck*

Hur godtrogen är du egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av nblues
Seriöst, det gör inte hennes version mer trovärdig......för stora trosor som gled åt sidan så han kunde tränga in.....

Bara acceptera att de har haft sex, sen får du bestämma om du vill gå vidare eller förlåta.

Börjar likna ett troll som skriver.. jag menar.. hur jävla naiv får man bli??

Är du sann så dumpa tjejen och gå till läkaren och tala om vem både hon och killen är..

Blir antibiotika och sterilisering för dem båda om det finns nån rättvisa
Citera
2008-10-24, 21:22
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Eftersom hennes version ändras hela tiden (hon ljög ju uppenbarligen vid första förklaringen, det går ju inte att komma ifrån) - när tycker du det är nog?

Låt oss säga att det är den helt sanna historien du fått nu (heh... troligt...). Är du glad?

1) Din tjej ljuger dig rakt upp i ansiktet.
2) Hon har varit otrogen (hon är INTE värd en medalj för att de inte fullbordade samlaget).
Citera
2008-10-24, 22:05
Medlem
Axells avatar
Dumpa henne för fan! Ändrar hon story är det klart som fan att hon ljuger. Hon har fan knullat med killen! Har man varit otrogen så förtjänar man fan ingenting. Annars är du mesig om du inte dumpar henne.
Citera
2008-10-24, 22:06
Medlem
BePositives avatar
Nästan så denna tråd passar i humor. Hon ljuger dig rakt upp i ansiktet ett flertal gånger och du förstår inte att hon har varit med ngn annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in