2008-08-02, 12:21
Medlem
Parasights avatar
Vad de andra sade. Och 10 dagars snuskfrihet gäller.
Citera
2008-08-02, 15:17
Medlem
aedhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Sedan är du en IDIOT om du tar antibiotika ifall du inte är smittad utan bara tror du är det. Men det är min personliga åsikt. Och är du smittad måste ju du berätta det för alla du haft sex med. Varför är du en FEGIS som inte vågar testa dig?
Precis vad jag tänkte skriva
Citera
2008-08-02, 17:34
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aedh
Precis vad jag tänkte skriva

Jaja. Jag har inte eventuellt spridit sjukdomen.

Så här ligger det till:

Har en tjej som jag brukar ligga med. Hon testade sig för en månad sedan och var grön. Jag har enbart legat med henne under denna tid. Hon säger likadant om mig. Hon får ett "gå och testa dig brev" för några dagar sedan........Den som uppgett henne kan vara någon som hon låg med för ett år sedan.
I den bästa av alla världar så ljuger hon inte och ingen av oss har klamme, men för att vara säker så kör jag en kur eftersom jag kan få tag i den utan att springa till snoppdoktorn. Peace!
Citera
2008-08-06, 16:48
Medlem
Sjoonss avatar
Klamydia på fingret

En liten fråga om klamydia bara.

Kan klamydia smitta, om vi säger att jag har det, och jag pillar på min kuk, sen pillar jag på någon annans fitta?
Kan hon bli smittad då?

Po
Citera
2008-08-06, 16:58
Bannlyst
Det som jag skulle tro är att bakterien/viruset måste lägga sig och smitta så jag tror inte det går så lätt att överföra.
Spännande, har ingen aning faktist men det är dock vad jag tror, ska kolla lite på ungdomsmottagningen.
Citera
2008-08-06, 17:07
Medlem
kioskvältarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoons
sen pillar jag på någon annans fitta?
inte din egen alltså?

saxat från klamydia.se

Citat:
Det vanligaste sättet att bli smittad är genom samlag utan kondom, då slemhinnorna kommer i kontakt med varandra. Det gäller även vid anala samlag och munsex.
Bakterien lever bara inuti levande celler och smittar därför inte genom handslag, bastubänk, kläder, handdukar eller toaletter.

Om jag har tolkat detta korrekt låter det som att det inte är en överhängande stor risk att du har eller kan smitta henne på det sättet, om du nu inte råkar ha en slemhinna på näven. Men å andra sidan kanske det är onödigt att chansa.

Kan även vara en god idé att din pillapå polare är införstådd med din sjukdom.

lycka till!
Citera
2008-08-07, 23:26
Medlem
Sjoonss avatar
Haha (A) tackar men'z

puss puss
Citera
2008-08-17, 20:55
Medlem
Pallevantes avatar
Kräva namn från "klamydiaregister"

Kan man ringa någon upplysning och få reda på om en specifik person testat positivt för klamydia eller annan könssjukdom, förutsatt att denne inte valt att vara anonym?
Ponera att jag haft sex med ett antal personer under samma tidsperiod och blir smittad, kan jag då ringa och se en tjej/kille just testat positivt utan att berätta för mig att han/hon gjort det, trots att lagen säger att dom måste.
Luddig eller väldigt oluddig fråga, vet inte riktigt.
Citera
2008-08-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Kan man ringa någon upplysning och få reda på om en specifik person testat positivt för klamydia eller annan könssjukdom, förutsatt att denne inte valt att vara anonym?
Ponera att jag haft sex med ett antal personer under samma tidsperiod och blir smittad, kan jag då ringa och se en tjej/kille just testat positivt utan att berätta för mig att han/hon gjort det, trots att lagen säger att dom måste.
Luddig eller väldigt oluddig fråga, vet inte riktigt.
Nej, det kan du inte. Det är sekretess på sådant och de lämnar inte ut sådana uppgifter alls. Gå och testa dig om du är orolig.
Citera
2008-08-21, 23:09
Medlem
Thyselfs avatar
Klamydia (mystiskt scenario)

Blev klamydiasmittad i början av juni och började käka pencillin. Återtestade mig ca två veckor efter avslutad behandling, och svaret visade negativt. Men jag har svårt att lita på urinprov av någon anledning så jag bestämde mig för att testa mig igen, för en vecka sedan, för att vara på den allra säkraste sidan. Då blev provsvaret positivt. Hur kan detta komma sig? Kan klamydiabakterierna varit kvar i så liten utsträckning efter avslutad kur att de inte hunnit föröka sig mer så att de inte syntes på det första återtestet?
Citera
2008-08-21, 23:57
Medlem
För alla prov gäller att de kan vara falskt negativa eller falskt positiva. Sen kan du ju alltid ha blivit smittad igen
Citera
2008-08-22, 00:10
Medlem
Slints avatar
Surt. Man litar ju på läkaren och att pillerna hjälper.
Måste ju i så fall varit att koncentrationen av baktierierna var så litet att det inte syntes på första återtestet, och att de senare förökat sig som du sa.
Fråga läkaren, han borde ju veta tycker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in