2011-04-27, 03:09
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuddlemush
Har nu fått reda på att jag har klamydia (positivt test etc.) och det kan ha varit upp till 6 månader sen jag blev smittad. Hur stor är risken att jag numera är steril? Värt att notera är att jag inte haft några symptom som skulle tyda på att jag bär sjukdomen. Sitter hemma just nu och är sjukt nojig.

[som kille] kan du få bitestikelinflammation som en följdsjukdom av obehandlad klamydia, och det är det som i sådant fall kan göra dig steril. Tror jag skrivit det längre bak i tråden, bitestikelinflammation känns, så var inte orolig Dessutom har du två kulor i påsen och det drabbar sällan båda samtidigt.
Citera
2011-04-27, 03:14
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Tror jag har klamydia eller gonorre, ska in och testa mig i veckan.
Sexa förstår jag inte att mna får göra under tiden men får jag runka?

Du har uppenbarligen inga symtom Klia dig inte i ögonen efteråt bara, kan bli en dålig ögoninfektion av det hela då
Citera
2011-05-05, 20:59
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Har inte testat mig sen mitt förhållande tog slut, och jag har fan inte tid eller lust att boka tider och kårngla med undersökning när jag nyss fått jobb & inte vill dra iväg ifrån det. Så, tänkte beställa hem doxycyklin och ta för att garantera att 'åkte jag på det, är det åtminstone väck'.

Hittat en sida där det såklart är slutsålt. Om någon har fler tips PMa mig gärna, wanna keep it fresh.
Citera
2011-05-06, 01:21
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Har inte testat mig sen mitt förhållande tog slut, och jag har fan inte tid eller lust att boka tider och kårngla med undersökning när jag nyss fått jobb & inte vill dra iväg ifrån det. Så, tänkte beställa hem doxycyklin och ta för att garantera att 'åkte jag på det, är det åtminstone väck'.

Hittat en sida där det såklart är slutsålt. Om någon har fler tips PMa mig gärna, wanna keep it fresh.

Bättre att beställa ett hemtest ist för tabletter. Eller gå förbi din VC och be att få kissa i en burk. Hinner du på lunchen
Citera
2011-05-18, 20:47
Medlem
Är sjukt nojjig över vad man har dragit på sig. Känns som klamydia =/ när jag pissade för två dagar sedan så sved det ganska ordentligt, efter det så har jag sett att det är små flytningar i kallingarna. Nu när jag pissar så känns det bara lite grann men jag känner mig pissnödig typ hela tiden!! Samt har ett litet pirr längstfram i penis lite framför där det sved första gången.

Badade badtunna ett dygn före jag fick symtom. (har fått svar på att det inte är uvi)
Citera
2011-05-19, 00:57
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eqvist
Är sjukt nojjig över vad man har dragit på sig. Känns som klamydia =/ när jag pissade för två dagar sedan så sved det ganska ordentligt, efter det så har jag sett att det är små flytningar i kallingarna. Nu när jag pissar så känns det bara lite grann men jag känner mig pissnödig typ hela tiden!! Samt har ett litet pirr längstfram i penis lite framför där det sved första gången.

Badade badtunna ett dygn före jag fick symtom. (har fått svar på att det inte är uvi)

Varför är det bara jag som svarar i denna tråden?

Spontant låter det som UVI, minus flytningarna och att det inte drabbar killar i någon större omfattning. Hur testade du dig och sa du att du hade flytningar?

Om du är nojig så gå och testa dig. Det är inte normalt att ha flytningar och sveda när man kissar. Är det klamydia kommer det dessutom att göra mer ont ju längre tiden går.

Cowboy up!
Citera
2011-05-19, 14:41
Medlem
UVI kunde dom tydligen testa direkt och det var negativt. Väntar nu på svar ang klamydia.

Som sagt känns som jag har alla symtom för klamydia men det konstiga är att smärta när jag kissar är typ helt borta nu samt att "smärtan" vandrade längre och längre ut på snäsen!!
Citera
2011-05-20, 19:15
Medlem
Kan någon klamydiaveteran, berätta hur symtomen var för er? Sved det när ni kissade under hela tiden tills ni blev botade? Hur pass ont gjorde det för er? hur "stora" var era flytningar? Varför är jag kissnödig hela tiden. Varför småbränner det efter jag pissat?

Och JA jag har varit och testa mig men håller på att du av att inte få veta!!
Citera
2011-05-20, 19:17
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Kan någon klamydiaveteran, berätta hur symtomen var för er? Sved det när ni kissade under hela tiden tills ni blev botade? Hur pass ont gjorde det för er? hur "stora" var era flytningar? Varför är jag kissnödig hela tiden. Varför småbränner det efter jag pissat?

Och JA jag har varit och testa mig men håller på att du av att inte få veta!!
Det vanligaste klamydiasymtomen är : INGA SYMTOM ALLS!

Har man symtom kan det var bra att även kolla mycoplasma och gonorré
Citera
2011-05-20, 19:21
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
UVI kunde dom tydligen testa direkt och det var negativt. Väntar nu på svar ang klamydia.

Som sagt känns som jag har alla symtom för klamydia men det konstiga är att smärta när jag kissar är typ helt borta nu samt att "smärtan" vandrade längre och längre ut på snäsen!!
Nja stämmer inte helt. Det man kollar på snabbstickorna är förekomst av blodkroppar i urinen och e.coli-bakterier. Det är inte alltid uvi ger blodkroppar i urinen och det finns andra bakterier än e-coli. För att vara säker måste urinodling/uricult göras, det kan ta upp till ett dygn att få svar på.
Citera
2011-05-20, 21:53
Medlem
Okej flummigt att dom inte sa något om det. Har också hört att det finns uvi bakterier som inte syns på stickan.

När jag pratade med sjukvårdsuplysningen så tycket hon att det mycke väl kunde vara uvi. Eller annan bakterie som inte behöver vara könssjukdom. Med tanke på att jag är kissnödig hela tiden, har bara ytterst lite känning när jag kissar mer en svagt brännande känsla efter jag kissat. Samt att flytningarna är mest synlig på morgonen (lite vit aktiga, smålikt sperma) annars lite genomskinliga ytterst små. Det var igentligen bara första gången det sved ordentligt ett dygn efter att jag kissat i en bastutunna.

Men återigen så sa hon att det absolut kan vara klamydia, men trodde inte lika mycket på gonorre eftersom jag inte fått feber eller några andra symptom.
Citera
2011-05-22, 13:23
Medlem
Är det vanligt symptom att det svider mer om urinet är koncentrerat.? Typ när man är bakis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in