2008-08-22, 02:30
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyself
Blev klamydiasmittad i början av juni och började käka pencillin. Återtestade mig ca två veckor efter avslutad behandling, och svaret visade negativt. Men jag har svårt att lita på urinprov av någon anledning så jag bestämde mig för att testa mig igen, för en vecka sedan, för att vara på den allra säkraste sidan. Då blev provsvaret positivt. Hur kan detta komma sig? Kan klamydiabakterierna varit kvar i så liten utsträckning efter avslutad kur att de inte hunnit föröka sig mer så att de inte syntes på det första återtestet?

Hur vore det att skydda dig istället för att gnälla på testerna?
Citera
2008-08-22, 13:58
Medlem
TroyMcLures avatar
Spåra person bakom klamydiakallelse?

Fick en kallelse för några år sedan angående klamydiatest. En tjej som anmält mig som möjlig smittbärare. Testet var negativt. Har aldrig haft klamydia och åkte inte dit denna gång heller. Däremot var kallelsen skickad från Södersjukhuset. Misstänker därför just ett gammalt ex som är den enda jag haft sex med som är bosatt i närheten av det sjukhuset.

Åter till min fråga. Skickas kallelserna från det sjukhus hon testade sig? Eller skickas de ut från någon annat sjukhus? Vet att dessa tester ska vara anonyma men vet man var hon testade sig går det ju i vissa fall att räkna ut vem hon är. Inte haft någon kontakt med henne sen vi gjorde slut, men vore kul att kunna konstatera att mina misstankar stämmer. Hon har alltså haft sex med någon smittad jävel och antagit att jag smittat henne. Hade nästan varit lite kul att meddela henne att jag var frisk.
Citera
2008-08-22, 14:19
Medlem
ellervads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Fick en kallelse för några år sedan angående klamydiatest. En tjej som anmält mig som möjlig smittbärare. Testet var negativt. Har aldrig haft klamydia och åkte inte dit denna gång heller. Däremot var kallelsen skickad från Södersjukhuset. Misstänker därför just ett gammalt ex som är den enda jag haft sex med som är bosatt i närheten av det sjukhuset.

Åter till min fråga. Skickas kallelserna från det sjukhus hon testade sig? Eller skickas de ut från någon annat sjukhus? Vet att dessa tester ska vara anonyma men vet man var hon testade sig går det ju i vissa fall att räkna ut vem hon är. Inte haft någon kontakt med henne sen vi gjorde slut, men vore kul att kunna konstatera att mina misstankar stämmer. Hon har alltså haft sex med någon smittad jävel och antagit att jag smittat henne. Hade nästan varit lite kul att meddela henne att jag var frisk.

Jo, de skickas från det sjukhuset där man testats. Det är inte så anonymt som man kan tro om man nu inte bara har sex med personer i samma område......
Citera
2008-08-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Hon har alltså haft sex med någon smittad jävel och antagit att jag smittat henne. Hade nästan varit lite kul att meddela henne att jag var frisk.

Man är tvungen att uppge alla partner man haft inom en viss tidsperiod, inte bara de man "misstänker".
Citera
2008-08-22, 20:02
Medlem
De antibiotikadoser man ger vid en konstaterad klamydia är så pass starka att inga små rackare brukar överleva. Det vanligaste skälet till att man testar positivt igen är att man bollar smittan fram och tillbaka med sin partner.
Citera
2008-09-01, 10:39
Medlem
Sjoonss avatar
Hur lång tid tar det att få reda på om man har klamydia?

Har var och testat mig för 2 veckor sedan.
Hur lång tid tar det innan man får reda på om man har blivit smittad?
Citera
2008-09-01, 11:49
Medlem
Route81s avatar
eftersom det gått sån lång tid har du det antagligen inte,, då dom brukar höra av sig innan en vecka om man är smittad
Citera
2008-09-01, 19:04
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoons
Har var och testat mig för 2 veckor sedan.
Hur lång tid tar det innan man får reda på om man har blivit smittad?
Det prov som togs skickades till ett bakteriellt lab för sk odling. Det normala är att man kan få svar inom en vecka. Du har säkert fått någon telefon eller återbesökstid när du ska få ditt provsvar.
Citera
2008-09-01, 20:34
Medlem
Muppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det prov som togs skickades till ett bakteriellt lab för sk odling. Det normala är att man kan få svar inom en vecka. Du har säkert fått någon telefon eller återbesökstid när du ska få ditt provsvar.

Man odlar normalt inte klamydia utan påvisar det med PCR.

Analysen brukar man köra om ifall det blir positivt men det tar normalt inte längre än en vecka att få svar.

Ring stället där du lämnade provet helt enkelt.
Citera
2008-09-01, 22:35
Medlem
Dom sa till mig att dom skulle ringa inom en vecka om jag var smittad. Hör dom inte av sig så var de grönt.

Men du kan ju ringa om du är osäker.
Citera
2008-09-13, 15:04
Medlem
Klamydia under 3 år?

Hade sex med ett ex för runt 2 till 3 år sen, x antal dagar sen fick jag hör att hon fått klamydia eller haft det en tid. Jag har inte kännt något eller så och eftersom det har gått 3 år lr så, borde jag känna mig bekymmrad?
Citera
2008-09-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillerXIII
Hade sex med ett ex för runt 2 till 3 år sen, x antal dagar sen fick jag hör att hon fått klamydia eller haft det en tid. Jag har inte kännt något eller så och eftersom det har gått 3 år lr så, borde jag känna mig bekymmrad?
Det tar bara en kort stund att testa sig. Gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in