2019-11-10, 15:27
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raagh
tror jag åkt på klamme då jag bettet mig som ett svin och vart otrogen.
Vad får dig att tro att du smittats?

Citat:
Frågan är om jag går till VC, finns det någon som helst chans att dom skickar något brev hem i efterhand eller liknande?
Är du smittat, så gör dom smittspårning och har du haft sex med flickvännen, så får hon brev.

Här har jag ställt fråga tidigare oh skulle uppskatta om någon vet, om man INTE haft sex med sambo/flickvän på flera år, får hon brev "automatiskt" ändå?

Citat:
Sen nojjar jag även att det kan komma brev pga bruden som smitta mig för att jag ska bli testad. Då är jag KÖRD Vad är bäst gå till VC och be dom inte skicka nåt?
Är tjejen smittad och anger dig vid smittspårning, så får du brev, garanterat. Jag tror inte det finns nåt sätt att stänga av det.
Citera
2019-11-12, 10:59
Medlem
Citat:
tror jag åkt på klamme då jag bettet mig som ett svin och vart otrogen. Frågan är om jag går till VC, finns det någon som helst chans att dom skickar något brev hem i efterhand eller liknande?
För om min brud ser brevet eller minsta misstanke så åker jag ut ur huset :-(

Sen nojjar jag även att det kan komma brev pga bruden som smitta mig för att jag ska bli testad. Då är jag KÖRD
Vad är bäst gå till VC och be dom inte skicka nåt?
Eller borde jag försöka shoppa hem klamme medicin och käka dem snabbt som fan och kommer då kallelse brev så kan jag förneka då jag ändå är fri från det vid det laget...

även om jag får kallelse men är frisk är det bättre än att få brev i efterhand i stil med typ "följ upp din klamydia behandling bla bla bla"

Köp bara från ett online apotek finns massor, knapra i dig dom om symtomen försvinner är det G2G
då kan du bara råneka när du får hem lappen och leka dum...
det är mitt tips
Citera
2019-12-22, 05:21
Medlem
Jiiynxs avatar
Knullade någon med klamydia

Hej
jag knullade precis en tjej som sa i efterhand att hon har klamydia! vad fan gör jag? hur länge ska jag vänta innan jag testar mig?
Citera
2019-12-22, 05:45
Medlem
Det är väl bara att gå in på 1177.se och beställa hem ett test....
Citera
2019-12-22, 06:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Ingen större fara på taket. Vården fixar det gratis!

Citat:
Klamydia är en vanlig könssjukdom i Sverige. Infektionen orsakas av en bakterie och sprids framförallt genom slidsamlag eller analsamlag.

För att kunna få behandling och förhindra smittspridning så tidigt som möjligt är det viktigt att du testar dig om du misstänker att du har blivit smittad, även om du inte får symtom. Testet är säkert en vecka efter att du kan ha blivit smittad.
Symtom

De flesta får inga symtom när de fått klamydia. Därför är det viktigt att du testar dig om du haft sex utan kondom med en ny eller tillfällig partner. Även partnern bör testa sig.

Du kan få ett eller flera av de här symtomen om du har klamydia:

Det svider när du kissar.
Du har flytningar från underlivet eller urinröret.
Du blöder mellan dina menstruationer.

Du kan också få ont i pungen eller nedre delen av magen.

Undersökning och behandling av misstänkt eller bekräftad klamydia är gratis.
https://www.1177.se/sjukdomar--besva...omar/klamydia/
Citera
2019-12-22, 06:21
Medlem
Lowlyfes avatar
Bara att glida in på närmsta VC och be om att få pissa, dom efterfrågar första strålarna för dagen så på Måndag morgon har du en inplanerad aktivitet nu. I dom flesta fall är detta ingen fara.
Citera
2019-12-22, 08:44
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiynx
Hej
jag knullade precis en tjej som sa i efterhand att hon har klamydia! vad fan gör jag? hur länge ska jag vänta innan jag testar mig?

Du får vänta i sju dagar innan test. Testar du dig tidigare och det är negativt behöver du ändå testa om dig. Ha inte sex tills dess och under tiden du sen eventuellt behandlas.

Nästa sak är ju att tjejen skulle informerat dig, alltså innan ni hade sex, det är hon skyldig till enligt lag. Behandlar hon samtidigt eller vad håller hon på med? Tycker du ska kontakta Smittskydd i aktuellt län eller gå till vårdcentral för test och prata med en sjuksköterska och berätta det här.
Citera
2020-01-09, 21:12
Medlem
En tjej jag varit med hade klamydia för ett par månader sedan och behandlades för det. Jag var sedan med henne den orena grisen och nu har jag symptom och har testat mig. Tycker fan det borde vara lag på att tala om alla sjukdomar man haft och vet om.
Finns det en möjlighet att hennes behandling inte tog bort det? Sköterska säger att hon omöjligt kan ha det kvar. Antingen ljuger hon om att hon inte haft någon mellan eller så tog inte behandlingen.
Citera
2020-02-08, 06:04
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
En tjej jag varit med hade klamydia för ett par månader sedan och behandlades för det. Jag var sedan med henne den orena grisen och nu har jag symptom och har testat mig.

Kanske du som är grisen i sammanhanget?

Citat:
Tycker fan det borde vara lag på att tala om alla sjukdomar man haft och vet om.

Det är lag på allmänfarliga sjukdomar, t.ex. klamydia.

Citat:
Finns det en möjlighet att hennes behandling inte tog bort det? Sköterska säger att hon omöjligt kan ha det kvar. Antingen ljuger hon om att hon inte haft någon mellan eller så tog inte behandlingen.

Njea.. antibiotikan som förskrivs mot klamydia gör sitt jobb så länge man tar det enligt ordination. Du säger att du har symptom, men har du testat positivt?
Citera
2020-02-08, 18:55
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentyckyfried
Köp bara från ett online apotek finns massor, knapra i dig dom om symtomen försvinner är det G2G
då kan du bara råneka när du får hem lappen och leka dum...
det är mitt tips

Har han haft sex med henne flera ggr har hon antagligen redan smittats. Om så är fallet måste hon givetvis testas och behandlas om tanken är att de ska kunna ha sex. Ganska meningslöst att bota sin klamydia, ha sex med den nu smittade flickvännen och åka på den igen.
Citera
2020-02-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Kanske du som är grisen i sammanhanget?

Det är lag på allmänfarliga sjukdomar, t.ex. klamydia.

Njea.. antibiotikan som förskrivs mot klamydia gör sitt jobb så länge man tar det enligt ordination. Du säger att du har symptom, men har du testat positivt?

Nej både hon och jag var negativa så den gjorde sitt jobb.
Citera
2020-02-24, 11:31
Tjena! (kille) Jag är inne på min näst sista dags klamydia kur och jag känner fortfarande av att de svider lite när jag kissar, när ska man förvänta sig att de går bort? Går och testar mig igen annars, förövrigt så tar jag Doxyferm 100mg, 2 tabletter första dagen och sedan 1 tablett.

Det svider inte lika mycket som de gjorde i början men känner fortfarande av det lite, hypokondriker här.

Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in