Citat:
Ursprungligen postat av
hkpn30
Och en sak till... Jag gjorde om testerna på vårdcentralen, urinprov, och det visade också negativt. Dock hade det endast gått ca 45 minuter från senaste urinering. Som jag förstått det ska det gå minst 1 timme.
När hade du sist symptomen? Med 3 test som alla var negativa kan du nog sitta lugn i båten. Tillfällig sveda när man kissar kan bero på många saker. Typ använt fel handkräm och så
Kanske inte optimalt att precis ha spolat rent röret, men dagens teknik för att påvisa klamydia är väldigt effektiv även vid små koncentrationer.
Om du fortfarande är väldigt orolig så gör ett nytt prov. Åk till VC och fråga om du kan få ett provrör för att göra det hemma. Kissa första skvättarna (typ 1-2 cl, men fråga VC hur mycket dom behöver) av
morgonurinen i t ex ett plastglas och resten där du finner lämpligt. Ja, jag menar i toan

Häll över i provröret, åk till VC och lämna.
Så hade jag gjort, men rådgör gärna med utbildad personal först. Se mig som en stödperson som kan komma med tips i tråden som alla andra drar sig från att posta i baserat på egna erfarenheter
Lycka till!