2007-02-11, 09:45
Medlem
Jens4s avatar
Klamydiamedicin receptfritt

Hej, är det ngn som vet var man köper klaydiamedicin receptrfritt?
Citera
2007-02-11, 11:35
Medlem
Klamydia? könsjukdomen?.. Finns inte receptfritt, du måste behandla med antibiotika. Finns att köpa/importera via internet från tex spanien, visserligen olagligt men ändå.
Citera
2007-02-11, 12:13
Medlem
Klamydiabehandling

Testade mig positivt för Klamydia för ca 4-5 dagar sedan nu och har nu ätit Antibiotika i 4 dagar! Jag pissar taggtråd och än så länge har medicinen inte haft nån som helst effekt! Är detta vanligt? Det är bara tre dagar kvar på medicineringen och jag börjar bli orolig! Doktorn sa dessutom att smärtan skulle försvinna efter 1-2 dagar... Nån som vet hur det brukar gå till?

Tacksam för svar.

MVH
Citera
2007-02-11, 13:28
Bannlyst
Jajamen! Skicka ett PM till mig så ger jag dig en adress.
Citera
2007-02-12, 04:15
Medlem
halllåååå

Någon som haft klamydia kan väl svara på hur länge behandlingen brukar dröja innan den verkar.

Hela grejen är att jag just nu inte är i Sverige. Och jag har knappast nåt nummer till läkaren som gav mig medicinen.. HJÄLP!
Citera
2007-02-12, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lersuang
halllåååå

Någon som haft klamydia kan väl svara på hur länge behandlingen brukar dröja innan den verkar.

Hela grejen är att jag just nu inte är i Sverige. Och jag har knappast nåt nummer till läkaren som gav mig medicinen.. HJÄLP!
Ja beter man sig som en stöka så
Antibiotika biter olika på olika människor. Du kan vara lite imun emot det. Speciellt om du har gått många behandlingar med antibiotika innan. Ge det bara några dagar till annars kanske du ska be om en större dos eller annan behandling.
Citera
2007-02-12, 04:55
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lersuang
halllåååå

Hmm, gjorde det ont då du pinkade innan undersökningen ?

Jag blev kallad till en test (pinkade inte taggtråd innan) och vill minnas att det gjorde ont å pissa i några dagar just på grund av undersökningen (topsen som de vispade om med där nere, ajaj ). Sedan tog det några dagar innan labsvaren kom (var smittad) och jag fick en pencillinkur. Fast då hade smärtan försvunnit.
Citera
2007-02-12, 16:47
Medlem
tack för svaren!

Det hela har nu löst sig iaf. Precis som du sa så var jag nog lite resistent mot antibiotikan. har tagit nån vecka innan till följd av halsont!

Idag fick jag dock starkare grejer som verkar fungera. Taggtråden är på väg bort
Citera
2007-02-12, 22:18
Medlem
Klamydia

Min tjej testade sig för klamydia, och det visade sig att hon inte hade det, kan jag ha det trots att hon testat sig och att ingen av oss varit med nån annan?
Citera
2007-02-12, 22:20
Medlem
Regentens avatar
troligen inte
Citera
2007-02-12, 22:46
Bannlyst
Mitt råd är att du genast tar livet av dig
Citera
2007-02-18, 09:46
Medlem