2019-11-15, 16:53
Medlem
Tja! Jag har fått tag på några attentin 20mg. Tänkte ha dem mer som medicinskt syfte vid behov för att öka motivationen och koncentrationen, vill absolut inte få något rus eller eufori av dem. Vad snackar vi för doser då? Tänker att jag börjar med 10mg och sen fyller på med 5mg varje 30 min tills jag känner något, låter det rimligt?
Citera
2019-11-16, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Tja! Jag har fått tag på några attentin 20mg. Tänkte ha dem mer som medicinskt syfte vid behov för att öka motivationen och koncentrationen, vill absolut inte få något rus eller eufori av dem. Vad snackar vi för doser då? Tänker att jag börjar med 10mg och sen fyller på med 5mg varje 30 min tills jag känner något, låter det rimligt?
I medicinskt syfte verkar väl 10mg var 3-4 timme låta rimligare... "Tills jag känner något" betyder ju att du vill ja ut ett rus av dom, annars är det ju bara prestations och motivations höjande.
Citera
2019-11-17, 00:31
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Beställ Agmatine ifrån Bulksupplements så kommer du inte få någon tolerans mot amfetamin.
Folk på Reddit gör det bl.a.
Förklara hjärna mera varför skulle detta hjälpa menar du ?? Ska googla och se va jag hittar men i fall att???
Citera
2019-11-17, 11:47
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Förklara hjärna mera varför skulle detta hjälpa menar du ?? Ska googla och se va jag hittar men i fall att???

(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner
Citera
2019-11-17, 13:35
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Vad har fördelarna varit för er som gått från elvanse till attentin? Några nackdelar också?
Citera
2019-11-21, 16:49
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Vad har fördelarna varit för er som gått från elvanse till attentin? Några nackdelar också?
Fördelen med elvanse var att dom tio första gångerna vart ja liksom lugn och fick ett väldigt behagligt russ eller ja vet ej om ja fick nåt russ vart lugn och kom till ro.
Men nu mera får ja inte någon vettig effekt.
Attentin slog i mig 4 st ingen skjuts. Alls men! När ja fyllde på med vanligt så vart ja tok tjackad.
Har man elvanse på recept så rekommenderar ja att blanda med voxra då blir man speedad ja snöar fast i allt på Flashback just nu
Citera
2019-11-29, 18:31
Medlem
Jag har precis äntligen fått påbörja en utredning. Har solklar adhd och har mängder med kompisar som har diagnosen och fått attentin av dessa.

Herrejäklar vad det sorterar min annars så sjukt osorterade hjärna. Har alltid fått kämpa lite hårdare än alla andra men ändå alltid skött vardagen. Attwntin kändes som dopning och jag fick typ 5 timmars arbete gjort på 1 timme.

Håll tummarna att jag får den i slutändan men väntar just nu på remiss till NU. Har jag levt med det i x antal år kan jag leva med det något år till!
Citera
2020-01-20, 15:41
Medlem
Hur sent kan man ta attentin om man vill sova på natten? Dvs när kan man räkna med att det är ute ur kroppen?
Citera
2020-01-20, 15:51
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur sent kan man ta attentin om man vill sova på natten? Dvs när kan man räkna med att det är ute ur kroppen?
ute ur kroppen är det på någon dag, men du borde kunna sova 5-6 timmar efter sista intag.
Citera
2020-01-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
ute ur kroppen är det på någon dag, men du borde kunna sova 5-6 timmar efter sista intag.

Jag fick gå ner i dos på elvanse eftersom jag fick svårt att sova, men lägga till lite attentin eftersom det ska vara mer kortverkande. Men det låter inte riktigt så?
Citera
2020-01-20, 17:57
Medlem
smiltrips avatar
Jag har gått på Concerta, utskrivet i några månader för ADHD, och mår inte alls bra. Jag vill byta till Metamina eller Elvanse.

Jag träffar snart min läkare och är rädd att läkaren inte vill ge mig Metamina eller Elvanse utan ordentliga anledningar. Att mina biverkningar inte är tillräckliga.

Vad ska jag säga för att genomföra bytet? Vilka biverkningar har metylfenidat som inte Metamina eller Elvanse har?

Vad sa ni för att få det som behandling?

Tacksam för råd.
Citera
2020-01-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smiltrip
Jag har gått på Concerta, utskrivet i några månader för ADHD, och mår inte alls bra. Jag vill byta till Metamina eller Elvanse.

Jag träffar snart min läkare och är rädd att läkaren inte vill ge mig Metamina eller Elvanse utan ordentliga anledningar. Att mina biverkningar inte är tillräckliga.

Vad ska jag säga för att genomföra bytet? Vilka biverkningar har metylfenidat som inte Metamina eller Elvanse har?

Vad sa ni för att få det som behandling?

Tacksam för råd.

Det är väl en alldeles utmärkt anledning att du inte alls mår bra. Var bara ärlig, läkarna är skyldiga att hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in