2014-01-03, 10:40
Medlem
nutkjells avatar
Wow, vilken mirakelmedicin!

Skrev tidigare en tråd om hur modafinil funkade dåligt på mig, eller snarare så övervägde dom utpräglat negativa bieffekterna den ökade koncentrationen, fokuset och vakenheten.

Testade metamina första gången igår och fick en mycket trevlig effekt där jag lätt kunde snöa in, "tänka lite snabbare", vakenhet och fokus utan stissighet. Kändes väldigt rent. Tog det runt 13-14 tiden och somnade väl vid 01.00 ungefär. Det verkar vara en perfekt pluggdrog! Noll avtändning eller ångest när det började gå över, dock käkspänningar och tjackfot.

Det "negativa" var väl att jag kände en viss antydan till ökat välmående, rysningar etc, något jag verkligen inte är ute efter. Därav tror jag att det kan vara en god idé att låta mitt bruk av metamina vara mycket konservativt och restriktivt i små doser. Om inte annat så är det tur att jag har ganska svårt att få tag på detta
Citera
2014-01-05, 08:06
Medlem
ambigues avatar
Jag har fått tipset att använda metamina istället för tjack när jag ska plugga, har lagt en beställning men det är inte säkert att jag hinner få den i tid.

Hur som, någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2014-01-05, 08:56
Medlem
Tjacktorskens avatar
Om tjack är smustig vad fan är då metylfenidat?
Citera
2014-01-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Om tjack är smustig vad fan är då metylfenidat?

Det är rent gift. Alla har inte samma upplevelse av metylfenidat, men personligen så har jag aldrig varit med om en sådan hemsk avtändning i hela mitt liv. Det känns som att hela kroppen är ängslig, orolig och rädd för omgivningen. Det i samband med den starkaste känslan av obehag jag någonsin upplevt som bokstavligen strålar ut i varje del av din kropp. Det går inte att bli mera osäker och obehaglig, än på en metylfenidatavtändning. Och ruset är inte ens särskilt trevligt.

Däremot som medicin, det fungerar ju utmärkt. Men det gör också vanligt amfetamin, fast med mycket mindre biverkningar. Så jag tycker metylfenidat egentligen är ett meningslöst läkemedel som de bara ger ut först eftersom det är så jävla obehagligt att missbruka. Skulle sätta pengar på att metylfenidat är bra mycket farligare för kroppen än dexamf.
Citera
2014-01-05, 14:36
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Jag har fått tipset att använda metamina istället för tjack när jag ska plugga, har lagt en beställning men det är inte säkert att jag hinner få den i tid.

Hur som, någon som har erfarenhet av detta?

Yes box, tycker att det funkar hur bra som helst. Håller mig till låga doser dock.
Citera
2014-01-20, 16:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Har fått Elvanse utskrivet. Vet knappt nåt om det (Wiki), men det verkar lovande... Lyssna!

Jag gillar amfetamin. Men inte för rushens skull, och jag tycker inte om att vara riktigt tjackad så ögonen vobblar ur ögonhålorna och tänderna blir till mjöl. Jag föredrar att ta precis så mycket så att jag blir sansad/fokuserad (ej "insnöad"), får ett inre lugn och blir gladare och mer social.

Jag tar tjack i medicinskt syfte alltså. På förhand låter ju Elvanse som nåt för mig!

Citera
2014-01-20, 18:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Hittade detta på FASS:

Du kan ta Elvanse på två sätt:
Antingen svälja kapseln hel med ett glas vatten,
eller öppna kapseln och tömma innehållet i ett glas vatten. Använd en sked för att sönderdela eventuella klumpar och rör om noga så att pulvret löses upp. Drick all lösning direkt. Spara inte blandningen. Oroa dig inte om det blir en beläggning kvar i glaset – detta är inte den aktiva substansen.

Vad jag läser; Häller man pulvret i vatten så löser (åtminstone) "tjacket" sig, men övrigt skräp som kommer med kapseln gör inte det = Lös kapselns innehåll i vatten, rör om, få bort vattnet (sjuda, koka, filtrera?), ha kvar pulver, "gör vad fan du vill".

Eller?
Citera
2014-01-20, 19:23
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hittade detta på FASS:

Du kan ta Elvanse på två sätt:
Antingen svälja kapseln hel med ett glas vatten,
eller öppna kapseln och tömma innehållet i ett glas vatten. Använd en sked för att sönderdela eventuella klumpar och rör om noga så att pulvret löses upp. Drick all lösning direkt. Spara inte blandningen. Oroa dig inte om det blir en beläggning kvar i glaset – detta är inte den aktiva substansen.

Vad jag läser; Häller man pulvret i vatten så löser (åtminstone) "tjacket" sig, men övrigt skräp som kommer med kapseln gör inte det = Lös kapselns innehåll i vatten, rör om, få bort vattnet (sjuda, koka, filtrera?), ha kvar pulver, "gör vad fan du vill".

Eller?
Nej. Elvanse innehåller lis-dex-amfetamin, "lis" är en lysin-grupp. Den får du inte bort utan ett enzym (eller andra kemikalier, men vetefan hur, ser jag ut som en kemist?). Får du inte bort lysin-gruppen får du inget aktivt amfetamin, dvs. du får ingen effekt, dvs. du får inget rus.
Citera
2014-01-20, 19:50
Medlem
Gentlemahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90
Haha klockrent! Jag kan verkligen känna igen mig i detta beteende, dock hade jag nog ljugit om något mildare än att min katt hade dött!

(Sprang också till apoteket när min licens hade kommit, men precis som du så hade dom stängt när jag var framme)

Ont: Jag har haft Metamina ett ganska bra tag nu, drygt ett år. Jag är väldigt tacksam för att jag har turen att få medicinera med detta licensierade preparat.

OJ oj som jag fick kämpa för att få min Metamina, jag skulle gärna vilja säga att det var värt all energi jag la ner på att jaga läkare hit och dit, etc.

Metaminan fungerar, men inte helt som jag vill. Den är ganska oförutsägbar, ibland ger den mig mega fokus, och ett glatt humör som gör att jag inte hänger upp mig på småsaker. Men det är inte helt sällan som jag blir disträ och får lite lätt ångest också, nästan folkskygg emellanåt.

Någon som känner igen sig?

Haha, och sorgen när man får vandra hem tomhänt är ju hemsk. Sen kan man ju knappt sova kvällen innan och är som ett litet barn dagen före julafton, fyfan vad exalterad man var!

Känner faktiskt igen mig väldigt väl i det du skriver, och det är väl det "sämsta" med medicinen och en anledning varför jag funderar på att testa Elvanse. Dock så har jag lagt ner mycket tid på att lösa problemet och efter mycket experimenterande så kom jag fram till att jag fick jämnast och bäst effekt om jag delade upp tabletterna. Så om min dos från början var 10mg var fjärde timme så tar jag nu 5mg varannan timme vilket i slutändan av dagen blir lika många mg. Sen gör magnesiumtillskott väldigt stor skillnad om man upplever att medicinen inte fungerar som förut/bra vilket har nämnts flera gånger i denna tråd och den om metylfenidat.

Hoppas det hjälper!
Citera
2014-01-24, 19:21
Medlem
GarlCustafs avatar
Vart kan man få tag i denna inrikes?
Citera
2014-01-24, 22:58
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarlCustaf
Vart kan man få tag i denna inrikes?

Genom folk som har det utskrivet. Sedan så finns det gott om det runt om på nätet.
Citera
2014-01-29, 18:42
Medlem
clitcommanders avatar
Har nyligen upptäckt att en nära familjemedlem har en burk metamina 5mg stående. Det har också kommit till min kännedom att Metamina har någon slags relation till Amfetamin (tjack). Kan man ta några tabs och bli hög på detta? Finns det risker? Jag har rökt cannabis under en längre tid nu men har ingen relation till andra droger över huvud taget. Min plan är att smyga ut 6 st kanske och dela dom med en vän, 3 st var alltså, svälja dom och sen vara utomhus resten av kvällen för att inte väcka inneboendes misstanke. Tankar? Tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in