2013-11-14, 12:04
Medlem
x0ms avatar
Känns inte som 2 st är lönt alltså, eller får man ett kortare rus? Tänkte nasalt. Blir det nått eller ska jag vänta på att beställa fler?
aldrig testat detta innan...
Citera
2013-11-14, 17:05
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Känns inte som 2 st är lönt alltså, eller får man ett kortare rus? Tänkte nasalt. Blir det nått eller ska jag vänta på att beställa fler?
aldrig testat detta innan...

Av 2 tabs blir du nog lite aktiv av.
Citera
2013-11-18, 16:18
Medlem
Någon här som har gått eller går på adhd mottagningen i sthlm?
Senast redigerad av candles 2013-11-18 kl. 16:22.
Citera
2013-12-28, 22:06
Medlem
Måste man fortfarande skaffa elvanse innan metamina? Jag fick licens men hämtade aldrig ut så får söka nytt nu.. Eller måste jag äta elvanse först?
Citera
2013-12-28, 22:40
Medlem
Gentlemahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Måste man fortfarande skaffa elvanse innan metamina? Jag fick licens men hämtade aldrig ut så får söka nytt nu.. Eller måste jag äta elvanse först?

Du kommer med störst sannolikhet inte behöva testa elvanse först om du fick licensen för metamina innan elvanse blev tillgänglig på marknaden. Trodde licensen gick ut först när tabletterna som licensen tillåter tog slut, inte när utgångsdatumet går ut som det vore någon jävla mjölk. Isåfall är det illa..
Citera
2013-12-28, 22:41
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Testa Elvanse först, det skadar väl inte? Särskilt nu när det är med under högkostnadsskyddet!
Citera
2013-12-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edric
Testa Elvanse först, det skadar väl inte? Särskilt nu när det är med under högkostnadsskyddet!
Åh är det? Weii, får snabba mig på då haha.
Citera
2013-12-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Du kommer med störst sannolikhet inte behöva testa elvanse först om du fick licensen för metamina innan elvanse blev tillgänglig på marknaden. Trodde licensen gick ut först när tabletterna som licensen tillåter tog slut, inte när utgångsdatumet går ut som det vore någon jävla mjölk. Isåfall är det illa..
Okej, men det var ett utgångsdatum på mitt. :/ hade de liggandes i ett halvår.. Haha..
Citera
2013-12-29, 19:47
Medlem
Gentlemahns avatar
Citat:
Okej, men det var ett utgångsdatum på mitt. :/ hade de liggandes i ett halvår.. Haha..

Ett halvår..? När kärringen ringde och sa att min licensansökan blev beviljad så sa jag till tjejen jag var på dejt med att min katt dog (har inte ens en katt) och att jag var tvungen att springa hem. Fattar inte vad det hade gjort för skillnad om jag hade haft en katt som var död för inte fan hade den återupplivats för det eller något.. Hursomhelst så sprang jag bokstavligen till apoteket, genom berg och skog och vad fan som helst för att inse att apoteket var stängt och att bruden messar vad som hände med katten..

Så var tvungen att ljuga ihop en historia hur den dog och hur mycket den betydde för mig, och såhär ett halvår efter med tanke på hur ofta jag drar historien så känns det som jag har haft katten på riktigt haha.
Citera
2013-12-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Ett halvår..? När kärringen ringde och sa att min licensansökan blev beviljad så sa jag till tjejen jag var på dejt med att min katt dog (har inte ens en katt) och att jag var tvungen att springa hem. Fattar inte vad det hade gjort för skillnad om jag hade haft en katt som var död för inte fan hade den återupplivats för det eller något.. Hursomhelst så sprang jag bokstavligen till apoteket, genom berg och skog och vad fan som helst för att inse att apoteket var stängt och att bruden messar vad som hände med katten..

Så var tvungen att ljuga ihop en historia hur den dog och hur mycket den betydde för mig, och såhär ett halvår efter med tanke på hur ofta jag drar historien så känns det som jag har haft katten på riktigt haha.

Haha klockrent! Jag kan verkligen känna igen mig i detta beteende, dock hade jag nog ljugit om något mildare än att min katt hade dött!

(Sprang också till apoteket när min licens hade kommit, men precis som du så hade dom stängt när jag var framme)

Ont: Jag har haft Metamina ett ganska bra tag nu, drygt ett år. Jag är väldigt tacksam för att jag har turen att få medicinera med detta licensierade preparat.

OJ oj som jag fick kämpa för att få min Metamina, jag skulle gärna vilja säga att det var värt all energi jag la ner på att jaga läkare hit och dit, etc.

Metaminan fungerar, men inte helt som jag vill. Den är ganska oförutsägbar, ibland ger den mig mega fokus, och ett glatt humör som gör att jag inte hänger upp mig på småsaker. Men det är inte helt sällan som jag blir disträ och får lite lätt ångest också, nästan folkskygg emellanåt.

Någon som känner igen sig?
Citera
2013-12-31, 04:38
Medlem
Citat:

Det är licensstopp på Metamina i hela Sverige, så du kan få svårt att få beviljad någon ny licens (särskilt som du inte hämtade ut det sist du fick det beviljat, dvs det finns ingen bevisad grund läkaren kan peka på som anledning till att det skall beviljas igen=
Citera
2013-12-31, 12:04
Medlem
TeenDreamHipsters avatar
Snortade en antal mängd mortlade tabletter och var vaken ca tre dygn. Avrundade kalaset med att gå på ett mäktigt partaj där jag slurpade i mig ett antal välkomstdrinkar och minglade belevat innan jag drog hem utan att ha missat något.

Sammantaget inget märkvärdigt preparat som jag betalar överpriser på svarta marknaden för att få prova igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in