2019-11-01, 09:57
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canabbis
L-theanin

https://en.wikipedia.org/wiki/Theanine#Pharmacology

Hur påverkar l-theanin allt det här med tanke att den ska vara likadann som glutamate i hjärnan? och om det stämmer att l-theanin är agonist och inte antagonist för nmda receptorn, vad innebär detta om man också tar nmda antagonist?

Och om man vill sänka / återställa sin tolerans är det rekommenderat att sluta cold turkey på det man vill sänka i kombination med t.ex agmantine eller sänks toleransen ändå fast man fortfarande intar substansen fast i mindre doseringar?

Har memantin/agmantin någon form av beroende faktor, eller kan man sluta med den tvärt när man lyckats med tolerans återställning utan några konstigheter?

L-theanine har inga toleransåterställande effekter och du kan kombinera det utan problem med Agmatine. L-theaninet kommer göra att Agmatinet känns betydligt mer "balanserat" och "stabilt". Väldigt fridfullt och behagligt

Svårt att förklara om du inte provar det själv.

Du kan inta substanser samtidigt som du intar Agmatine.
Det som kommer ske är att du lär behöva sänka doseringen gradvis, då Agmatine potentierar effekten.

Ja, du kan sluta med Agmatine tvärt och toleransåterställningen är bibehållen.
Du kan fortsätta sen äta Agmatine parallellt med substansen du intar för att hämma toleransökningar.

Reddit, är det populärt att göra så med centralstimulerande ADHD-mediciner.
Nej, ingen beroendefaktor, så du kan sluta tvärt.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2019-11-01 kl. 10:03.
Citera
2019-11-01, 19:01
Medlem
Zot^s avatar
En substans som folk nog aldrig tänker på är Amitryptilin. Tyckte att jag kände mig smått dissocierad när jag började ta den medicinen så slog upp det och mycket riktigt så blockerar den NMDA receptorerna. Kunde dra ner min lyrica dos på 33% ungefär utan problem och ha samma effekt som innan. Gick från att knapra GABA-B agonisten baclofen var och varannan dag till 1/2ggr i veckan också.

Rekommenderar ju såklart inte att man börjar äta amitryptilin bara för att reducera tolerans till diverse droger men om det finns några andra smärtpatienter här som käkar benzo/opioider osv så kan jag rekommendera att ge det ett försök, speciellt om smärtan är av neurogen typ. Tyckte det hjälpte ganska bra faktiskt.

Tyvärr kunde jag inte hantera biverkningarna så nu är jag fast med Orphenadrine som är aningen sämre enligt mig, jag har försökt få recept på Memantin förgäves, tydligen är det enklare att få narkotikaklassade mediciner (som för övrigt funkar sämre) på recept än någon obskyr alzheimer medicin. Suck.
Citera
2019-11-02, 11:27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
En substans som folk nog aldrig tänker på är Amitryptilin. Tyckte att jag kände mig smått dissocierad när jag började ta den medicinen så slog upp det och mycket riktigt så blockerar den NMDA receptorerna. Kunde dra ner min lyrica dos på 33% ungefär utan problem och ha samma effekt som innan. Gick från att knapra GABA-B agonisten baclofen var och varannan dag till 1/2ggr i veckan också.

Rekommenderar ju såklart inte att man börjar äta amitryptilin bara för att reducera tolerans till diverse droger men om det finns några andra smärtpatienter här som käkar benzo/opioider osv så kan jag rekommendera att ge det ett försök, speciellt om smärtan är av neurogen typ. Tyckte det hjälpte ganska bra faktiskt.

Tyvärr kunde jag inte hantera biverkningarna så nu är jag fast med Orphenadrine som är aningen sämre enligt mig, jag har försökt få recept på Memantin förgäves, tydligen är det enklare att få narkotikaklassade mediciner (som för övrigt funkar sämre) på recept än någon obskyr alzheimer medicin. Suck.

Memantin är en smula omständigt att få tag på och opraktiskt då det håller så fruktansvärt länge!
Kör Agmatine istället!

Här har du en som lyckats halvera ner sin dosering av buprenorfin på 2 veckor.
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner
Citera
2019-11-04, 12:28
Medlem
Hur många är lika facsinerad som mig gällande dessa substanser eftersom nu kan man i teorin "missbruka" hårda substanser utan att behöva bry sig lika mycket om beroende / abstinens ? Är ju nästan ett rent mirakel .. Någon som exempelvis tagit heroin nu till skillnad från innan efter att ha fått reda på dessa nmda antagonister?
Citera
2019-11-05, 17:48
Bannlyst
Verkar tyvärr inte som att mdma blir potentare. Kan vara att tabben är sådär men polarn verka tycka
det funka. Är 43 min in. Så borde kickat mer. tog 2g agmatine några timmar innan.

Kommer fortsätta med agmatine efter, blev bara sugen då en E låg hemma. Men vid min första dos på 2g så verkar det som att stelheten från benzo ATn kom tillbaka LITE. Det ska egentligen läka, men händer samma när jag kör ketamin. Släppte spänningarna i början på atn men nu 22 månader senare så verkar ämnen som påverkar glutmate reta mig.

MEN kan hända dosen blev för hög, och att max 500mg per gång x2 kan läka en.

Måste säga att tråden har varit en otrolig hjälp. och ni som klankar ner på TS, ni vet inte hur kroppen fungerar.

Ni som gillar agmatine förresten, ni hade gillat vitamin b15 inject, läker vårat cns och lugnar ner oss.
Guld i opi och benz at. Hade kunnat halvera min AT om ja hitta detta tidigare
Citera
2019-11-05, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Verkar tyvärr inte som att mdma blir potentare. Kan vara att tabben är sådär men polarn verka tycka
det funka. Är 43 min in. Så borde kickat mer. tog 2g agmatine några timmar innan.

Kommer fortsätta med agmatine efter, blev bara sugen då en E låg hemma. Men vid min första dos på 2g så verkar det som att stelheten från benzo ATn kom tillbaka LITE. Det ska egentligen läka, men händer samma när jag kör ketamin. Släppte spänningarna i början på atn men nu 22 månader senare så verkar ämnen som påverkar glutmate reta mig.

MEN kan hända dosen blev för hög, och att max 500mg per gång x2 kan läka en.

Måste säga att tråden har varit en otrolig hjälp. och ni som klankar ner på TS, ni vet inte hur kroppen fungerar.

Ni som gillar agmatine förresten, ni hade gillat vitamin b15 inject, läker vårat cns och lugnar ner oss.
Guld i opi och benz at. Hade kunnat halvera min AT om ja hitta detta tidigare

Heeelvete. väntat 1.15 min = bunk E men känner lite. droppade precis ca 0.3mg xanax och minuterna efter känner ja mdman… vafaan !! så nu blockas la den lilla effekten mdman var tänkt att ge. fitta.
Citera
2019-11-12, 17:35
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Kör Agmatine istället!

(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Är förhöjd libido en vanlig bieffekt av agmatin? Hade helt missat det i så fall. Sitter här med ett kåtslag av sällan skådat slag och kan fan inte härleda det till något annat än agmatinet jag började med för ca en vecka sen, höjde dosen rätt skapligt idag också...
Citera
2019-11-12, 17:37
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalash
Är förhöjd libido en vanlig bieffekt av agmatin? Hade helt missat det i så fall. Sitter här med ett kåtslag av sällan skådat slag och kan fan inte härleda det till något annat än agmatinet jag började med för ca en vecka sen, höjde dosen rätt skapligt idag också...

Ja, det är vanligt att vissa får ökad libido!
Inte alla dock.

Dosering?
Citera
2019-11-12, 17:43
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ja, det är vanligt att vissa får ökad libido!
Inte alla dock.

Dosering?

Har puttrat fram på 0.75g i en veckas tid för att testa vattnet och höjde idag dosen till 2.8g. Att dosen bestämdes till just 2.8 var för att det var så mycket som rymdes i ett teskedsmått, så det blir praktiskt att köra på det.
Citera
2019-11-12, 17:48
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Har puttrat fram på 0.75g i en veckas tid för att testa vattnet och höjde idag dosen till 2.8g. Att dosen bestämdes till just 2.8 var för att det var så mycket som rymdes i ett teskedsmått, så det blir praktiskt att köra på det.

Sådär ja!
Doseringsrekommendationen i första inlägget har evolverat, det är mellan 0-7.5g/dag som är den övre gränsen.
Så experimentera fram med vad som passar dig.

Vissa kan också få lite kurr i magen som biverkning som är övergående med tiden av Agmatine!
Citera
2019-11-12, 18:21
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Sådär ja!
Doseringsrekommendationen i första inlägget har evolverat, det är mellan 0-7.5g/dag som är den övre gränsen.
Så experimentera fram med vad som passar dig.

Vissa kan också få lite kurr i magen som biverkning som är övergående med tiden av Agmatine!

Tack för informationen! Jag tänker att jag testar att köra 2.8 ett par veckor och ser hur det känns, för att sen höja till två teskedsmått, dvs 5.6g! När man kommer upp till den mängden, vet du om det då är rekommenderat att dela upp dosen för att undvika magbesvär och liknande? Eller är det mer en vanesak kanske? Ska bli spännande detta i alla fall!
Citera
2019-11-12, 20:14
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Tack för informationen! Jag tänker att jag testar att köra 2.8 ett par veckor och ser hur det känns, för att sen höja till två teskedsmått, dvs 5.6g! När man kommer upp till den mängden, vet du om det då är rekommenderat att dela upp dosen för att undvika magbesvär och liknande? Eller är det mer en vanesak kanske? Ska bli spännande detta i alla fall!

Oerhört individuellt.
Jag fick aldrig magbesvär med Agmatine, däremot har jag vänner som fick det.
Andra inte.

Logiskt sett bör det lindra att dela upp doserna och ta det i samband med måltider, så prova ifall det nu skulle uppstå.

Tar du Agmatine för att återställa tolerans eller i antidepressiva syften?
(FB) Agmatine är lika effektivt som ketamin vid depression & ångest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in