2009-10-07, 09:42
Medlem
HBO-tjänst

Hej, vi är en grupp studenter på Medieinstitutet som gör en undersökning med folk som laddar ner teveserier från HBO, om det skulle finnas ett intresse för en tjänst likt Spotify, bara för HBO-serier!

Om någon av er som gör den här bloggen eller läser här skulle vilja svara på några frågor (anonymt) får ni gärna maila mig!!! clara@dampstudios.se
Citera
2009-10-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crix
Hej, vi är en grupp studenter på Medieinstitutet som gör en undersökning med folk som laddar ner teveserier från HBO, om det skulle finnas ett intresse för en tjänst likt Spotify, bara för HBO-serier!

Om någon av er som gör den här bloggen eller läser här skulle vilja svara på några frågor (anonymt) får ni gärna maila mig!!! clara@dampstudios.se

jasså ni vill också tjäna pengar.... jaja det är ju inte direkt jobbigt att gå in på en vettig trorrent tracker och ladda hem alla serier man vill se... så NEJ
Citera
2009-10-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
jasså ni vill också tjäna pengar.... jaja det är ju inte direkt jobbigt att gå in på en vettig trorrent tracker och ladda hem alla serier man vill se... så NEJ

haha vi har inget pengaintresse i detta utan är bara studenter, vi är bara intresserade av ifall folk skulle tycka det var värt att betala om det fanns ett sätt att göra det enklare, många använder ju ändå Spotify premium idag. Att hitta en torrent som är bra är ju inte alltid det snabbaste. Tänk om man kunde få det direkt på ett klick istället.

Det är bara en undersökning vi själva gör, utan något branschintresse inblandat.
Citera
2009-10-07, 17:26
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crix
haha vi har inget pengaintresse i detta utan är bara studenter, vi är bara intresserade av ifall folk skulle tycka det var värt att betala om det fanns ett sätt att göra det enklare, många använder ju ändå Spotify premium idag. Att hitta en torrent som är bra är ju inte alltid det snabbaste. Tänk om man kunde få det direkt på ett klick istället.

Det är bara en undersökning vi själva gör, utan något branschintresse inblandat.

Spontant känns det inte så lockande med en tjänst för bara HBO-serier. Vem orkar hålla koll på vilken kanal alla serier går på? Enda gången jag kan tänka mig att betala några vidare pengar för en nedladdningstjänst är om någonting liknande Piratebay startade en laglig nedladdningstjänst. Dvs allt ska finnas och allt ska vara gratis (Om man inte räknar månadsavgiften). Allt ska naturligtvis finnas i HD och släppas senast ett par timmar efter det har haft premiär. Då kan jag tänka mig att betala för det.

För att inte vara helt OT så är det jävligt skönt att se ett stort steg tillbaka för Sylar igen. Hoppas bara han repar sig fort och går tillbaka till att vara awesome som tidigare.
Citera
2009-10-07, 18:35
Medlem
kompjuters avatar
Fan....det var ett riktigt jävla sömnpiller till avsnitt bortsett från de sista minutrarna då.
Citera
2009-10-07, 21:53
Medlem
fishattacks avatar
Förstår inte varför dem inte la ner serien efter säsong 3. Det finns inget nytt att ta upp, de händer ändå ingenting. Samma visa hela tiden, salyer dör, salyer återuppstår...
Citera
2009-10-07, 22:29
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Förstår inte varför dem inte la ner serien efter säsong 3. Det finns inget nytt att ta upp, de händer ändå ingenting. Samma visa hela tiden, salyer dör, salyer återuppstår...

Där fick du allt mig att skratta , Salyer....

Kan nästan hålla med dig där, börjar bli lite jobbigt, inte direkt så att de för handlingen framåt.
Citera
2009-10-07, 23:22
Medlem
cerns avatar
Jag förstår inte riktigt ändå.. Va vill den där kompassmannen och hans kompanjoner? Härska över alla heroes? Skulle bli kul att se ett krig mellan kompassmannen & CO och Sylar!
Citera
2009-10-07, 23:24
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag förstår inte riktigt ändå.. Va vill den där kompassmannen och hans kompanjoner? Härska över alla heroes? Skulle bli kul att se ett krig mellan kompassmannen & CO och Sylar!

Sylar skulle nog slaktas rätt så snabbt då dem endast behöver stoppa tiden eller använda "The Haitian"
Citera
2009-10-08, 06:47
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaffell
Sylar skulle nog slaktas rätt så snabbt då dem endast behöver stoppa tiden eller använda "The Haitian"

Haha.. du tror inte att orginalheroes har försökt det redan?
Hiro försökte men misslyckades.
"The Haitian" kunde bara neutralisera Arthur ett tag då han var för mäktig och jag tror att Sylar är mäktigare än honom nu. + hur ska någon använda stoppa-tidenkrafterna när Haitian är i närheten?
Citera
2009-10-08, 07:59
Medlem
N.I.Bs avatar
Jag tycker säsongen har börjat bra

Citera
2009-10-08, 13:14
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0t0mi
Haha.. du tror inte att orginalheroes har försökt det redan?
Hiro försökte men misslyckades.
"The Haitian" kunde bara neutralisera Arthur ett tag då han var för mäktig och jag tror att Sylar är mäktigare än honom nu. + hur ska någon använda stoppa-tidenkrafterna när Haitian är i närheten?

Jojo, men rent teoretiskt sätt så borde det ju vara ganska enkelt för dem att spåra upp Sylar med molly och sedan skicka hiro dit för att gömma sig bakom ett hörn eller liknande och stoppa tiden !

Om du läst vad jag skrivit skulle du se att jag skrev ett eller mellan dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in