den viktigaste frågan kvarstår, visst var det så att peter fick tillbaka sin originalkraft, att kopiera andras krafter ... inte att han fick "flyg"kraften?
Min teiro är att han vist fick tillbaka sin "Kopiera-Andra"-Kraft fast nollställd om man säger så. Sen var ju Nathan nära honom så han fick Nathans kraft. Han kan ju knappast ha glömt hur man kontrollerar sina krafter så han satte igång att flyga!
Eller så är det så ahh han bara fick tillbaka allt han hade innan Arthur tog dom :P
Bara jag som reagerade på när Claire hoppade igenom glaset eller vad det nu var? Första försökte dom elda upp det och skjuta igenom det, sen kommer en liten tjej på 45 kg och tar sats några meter och hoppar igenom det
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Jo, jag fick ett litet WTF-moment där. Jag drog slutsatsen att det är som med konservburkar: Det är alltid den andra personen som försöker öppna den med kraft som lyckas, eftersom den första gjort grovjobbet.
För övrigt, väldans bra avsnitt. Gillar också X-men vändningen serien verkar ta, jag behöver min fix för att klara mig till maj, och Wolverine Orgins!
Jag tror det var elden som värmde upp glaset och ändrade struktursammansättning på något sätt. På samma sätt som när man kyler ner t.ex stål under dess omvanlingstemperatur så blir det väldigt sprött jämfört med att det är segt i dess naturliga tillstånd.
Jag tror det var elden som värmde upp glaset och ändrade struktursammansättning på något sätt. På samma sätt som när man kyler ner t.ex stål under dess omvanlingstemperatur så blir det väldigt sprött jämfört med att det är segt i dess naturliga tillstånd.
Det var nog precis det som var tanken. För om dom på lvl 5 har glass som kan smältas sönder verkar inte det särskilt säkert..
mediokert sista avsnitt, va bara sylar som va behållningen egentligen. man kan dock fastslå att Peter åkte tilbaka i tiden och sköt Nathan va dt absolut sämsta han kunde göra för Nathans skull. Nu har Nathan blivit mer maktgalen än Arthur någonsin va.
Jag skulle snarare gissa att ando inte alls slogs mot hiro utan i själva verket boostade hiro? =) frågan är vadfan som händer om hiro blir boostad? kan han spola tillbaka tiden, alltså inte bara flytta sig själv i tid och rum utan faktiskt vara en äkta mästare och förändra tidsflödet? would be awesome..
spekulationer på hur andra krafter kmr fungera tillsammans med andos kraft?
odödlighetskraft --> helande förmåga utöver sin odödlighet kanske?
den viktigaste frågan kvarstår, visst var det så att peter fick tillbaka sin originalkraft, att kopiera andras krafter ... inte att han fick "flyg"kraften?
för isåfall skulle jag börja gråta..
kanske kan ando återaktivera hiros kraft?
2 månader av spekulationer återstår!!!
Det känns som att Peter fick tillbaka alla de krafter han skaffat sig innan han blev av med dem. Länge leve Peter!
Hur de nu lyckades göra chapter tre ännu sämre en tvåan är nästan svårt att förstå men de lyckades verkligen. Med superkrafterna verkar även allt form av logiskt tänkande försvinna. Undra om de kommer lyckas bättre när de väljer x-men vägen med staten mot allas våra hjältar.
Sylar och nathan byter sida fortare än man hinner byta kalsonger. Att för in super marin soldaten och svarta hålet mannen för att döda dom 5 minuter senare visar verkligen att de har problem med att hitta på vettiga historier.
Undra om man kan hyra hiro och hiro senior för att skära upp lite baguette för de fick verkligen in snitsen där.
Sylar och nathan byter sida fortare än man hinner byta kalsonger. Att för in super marin soldaten och svarta hålet mannen för att döda dom 5 minuter senare visar verkligen att de har problem med att hitta på vettiga historier.
Nathans historia är ju lite dåligt skriven. Han såg någon misshandlad och fängslad familj i ett fångläger i 30 minuter, sen kastade han helt om. Dåligt.
Sylar däremot. Galen till att börja med. Sedan manipulerad och lurad i hela säsongen av folk han verkligen trodde var hans familj. Klart han lackar lite då och då och ändrar riktning.
Riktigt bra avsnitt, hur fan ska man klara sig till 2:a februrari
Tror också Peter fick tillbaka sin "kopiera" kraft och var ju nära Nathan så han fick flyg-kraften.