2008-09-24, 10:59
Medlem
aCeees avatar
Diggar snacket om "nutidspeter" och "framtidspeter".
Börjar ta sig i brasan nu...
Citera
2008-09-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordvader

Några andra funderingar och saker som stör mig:
Hade du förväntat dig alla svar på 2 avsnitt eller? Vi får väl svar på de flesta av dina frågor i framtiden. Men då får vi väl bara fler frågor. Känns lite som Lost nu.
Citera
2008-09-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Det verkar som att de kan utveckla lite nya förmågor med tiden.

Jo kanske det. Hennes kraft var ganska dålig i förhållande till de flesta andras också, så de var tvungen att göra henne grymmare kanske. Det är inte direkt att man har en chans med superstyrka bara, när man möter de som har long-range telekinesiattacker och odödlighet. Det är som att en boxare möter en snubbe i en pansarvagn som kan peppra skott : p

Citat:
De hålls antagligen drogade så krafterna inte kan användas. Dock så stod väll den ena killen och kastade lite flammor inne i cellen.

Precis. Den där pyrosnubben kunde ju använda sina krafter.

Citat:
Det vet jag inte. Hon slog väll ut Sylar.

Jo, det skulle vara den attacken isåfall. Annars har hon varit ganska useless på den senaste tiden.

Citat:
Jo det har han ju också. När irländarna hittade honom i containern använde han sig bl.a av den kraften.

Oj, det hade jag glömt. Men han borde använda den mer : )

Citat:
Menar du framtidspeter eller nutidspeter? Nutidspeter borde väll ha fått alla möjliga krafter av framtidspeter.

Jag tänkte mest på att nutidspeter just nu flyr tillsammans med skurkarna. Då borde han få deras krafter.

Citat:
Jag tycker hon är mindre tråkig i de nya avsnitten.

Jo, det är sant. Fast fortfarande ganska tråkig : /

Citat:
Ursprungligen postat av Demoner
Hade du förväntat dig alla svar på 2 avsnitt eller? Vi får väl svar på de flesta av dina frågor i framtiden. Men då får vi väl bara fler frågor. Känns lite som Lost nu.

Nej, jag har inte sagt det heller. Det är därför jag postar det i ett diskussionsforum för att diskutera det.
Citera
2008-09-24, 14:35
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Jag tänkte mest på att nutidspeter just nu flyr tillsammans med skurkarna. Då borde han få deras krafter.

Det beror ju på om det fungerar på så sätt när han inte är i sin egen kropp.
Citera
2008-09-24, 19:07
Medlem
JackSkellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
http://en.wikipedia.org/wiki/Gopherus_agassizii

well I'll be damned... Då har iaf jag lärt mig något idag
Citera
2008-09-24, 20:41
Medlem
Citat:
x Varför kan "speedstern" befinna sig i samma tidsrum som Hiro när han stannar tiden? Hon springer snabbt, men är inte i närheten av att stanna tiden.
.

Det besvardes i avsnittet.

Hon nämnde direkt att han inte stoppar tiden helt bara saktar ner den extremt, när hon står och pratar med Hiro är hon i hyperfart det är därför hon kan hänga med hans tid nedsaktning.
Citera
2008-09-24, 20:53
Medlem
När kommer s03e03 ut?

Förövrigt så tycker jag att Maya har blivit jävligt het.
Citera
2008-09-24, 21:19
Medlem
JackSkellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Det besvardes i avsnittet.

Hon nämnde direkt att han inte stoppar tiden helt bara saktar ner den extremt, när hon står och pratar med Hiro är hon i hyperfart det är därför hon kan hänga med hans tid nedsaktning.

Men varför får inte Hiro samma effekt som hon när han rör sig? Alltså att allt i rummet flyger runt? Han borde ju spränga ljudvallen bara av att gå i så fall...
Citera
2008-09-24, 21:36
Medlem
Hade för mig att det nämndes något om någon nyckel i sista avsnittet i S02, som försäkrade Adam att dom skulle vara "tvugna" att hämta honom. Kan det vara andra delen utav pappret som Hiro fick?

I och med dom har varit sammanlänkande förr lär det inte sluta nu, så det kan vara han speedtjejen jobbar för. MEN vi har ju inte sett honom komma ut från hans grav, så det är där min teori låser sig.

Sen den afrikanen som Matt mötte verkar vara skön också, sen att Nikki är tillbaka i spelet med nya krafter låter också lockande. Men hur fick hon den?
Citera
2008-09-24, 21:45
Bannlyst
Bara jag som tyckte dom 2 nya avsnittet sög fet dase ? Skådespelet och allt, vafan här hänt :s ?
Citera
2008-09-24, 21:58
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Bara jag som tyckte dom 2 nya avsnittet sög fet dase ? Skådespelet och allt, vafan här hänt :s ?
Tycker det är samma som tidigare.
Citera
2008-09-24, 22:02
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22

Jag tycker att skådespelandet har förbättrats. De har kommit in i sina roller på riktigt nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in