2008-12-19, 14:44
Medlem
Daphne är det bästa som hänt sesong 3
Citera
2008-12-19, 16:28
Medlem
Är det bara jag som kommit på något finurligt som Peter skulle kunna göra?

Han går nära Ando, får hans kraft, och använder den för att göra hans egen "kopiator" kraft starkare, tar typ alla krafter inom 10 mil och blir mer eller mindre oövervinnlig, någon som ser varför detta inte skulle kunna fungera?

Med hjälp av Andos kraft lär ju peter t.ex. kunna sno åt sig Haitanens kraft, och amplifiera den och praktiskt taget kunna stänga ner hela världens krafter utan hans egna.
Citera
2008-12-19, 16:38
Medlem
Paparobos avatar
Vad hände med Molly föresten? Parkman hamnade i afrika, Mohinder blev ett monster. Har de glömt Molly på dagis?
Citera
2008-12-19, 19:18
Medlem
Aida7s avatar
Mohinder sa något i början av säsongen om att han hade satt henne på ett plan, så förmodligen hittade de väl släktingar som kunde ta hand om henne? De var ju så illa tvugna att skriva ut henne och Micah med tanke på att barnskådisarna åldras för fort för en serie där en säsong utspelar sig under ett par månader.
Citera
2008-12-19, 19:36
Medlem
Att Nathan gick från att alla skulle ha krafter, till att ingen skulle ha, är inte så jättekonstigt, imo..
Nathan ville/vill skapa, vad var det, trygghet? Rättvisa..? Nått åt det hållet. Först trodde han att det var bäst att bygga en super trupp som skulle sköta det, men det gick ju inte.. Och han blev nog lite piss på några av dem med krafter, som Peter, Stacy och resten av grabbarna som rev labbet. Så istället för att ge alla krafter, valde han nu iställer, i och med att han ingen formula hade, att elimnera alla med krafter, eller fängsla in dem.
Citera
2008-12-19, 21:04
Medlem
Chowies avatar
stör mig så djävla hårt på claire's morsa som tror hon är coolast i världen för hon kan göra eld, samt hennes bror som bara är för hillbilly.
Citera
2008-12-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Pekka
Är det bara jag som kommit på något finurligt som Peter skulle kunna göra?

Han går nära Ando, får hans kraft, och använder den för att göra hans egen "kopiator" kraft starkare, tar typ alla krafter inom 10 mil och blir mer eller mindre oövervinnlig, någon som ser varför detta inte skulle kunna fungera?

Med hjälp av Andos kraft lär ju peter t.ex. kunna sno åt sig Haitanens kraft, och amplifiera den och praktiskt taget kunna stänga ner hela världens krafter utan hans egna.

Sist Peter hade för många personer omkring sig höll han på att spränga hela New York i luften. Så det skulle nog inte vara någon bra idé. :P
Citera
2008-12-20, 00:19
Medlem
men Peter har väl inte hans "riktiga" krafter nu ? att kunna ta andras krafter alltså, utan bara det han injicerade, alltså att flyga? Eller har jag fattat fel. ?
Citera
2008-12-20, 00:26
Medlem
Aida7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
men Peter har väl inte hans "riktiga" krafter nu ? att kunna ta andras krafter alltså, utan bara det han injicerade, alltså att flyga? Eller har jag fattat fel. ?
Som jag uppfattat det så har alla bara förutsättningarna för en grundkraft. Dvs att hur många gånger du än skulle ta ifrån Matt hans förmåga och sen ge honom en injektion med "the formula" så skulle han alltid få samma förmåga. Peters var ju att härma andras förmågor, så jag tolkade det som att han härmade Nathans.
Citera
2008-12-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim

Vad jag vet så sa Arthur någon gång att om peter injicerade sig själv skulle han få tillbaka sina krafter, och enligt mig verkar det vara det som har hänt (och om jag ska vara ärlig, han hade ju den klart coolaste kraften).

Edit: verkar som om Aida kom före mig
Citera
2008-12-20, 23:33
Medlem
Okej, då är jag med.
Ja Peter har ju lätt bästa kraften..

Nån som förstod hur Arthur visste att Hiro skulle 16 år tillbaka i tiden ?
Citera
2008-12-20, 23:43
Medlem
Aida7s avatar
Ingen aning. Med tanke på hur logiken funkar i serien vid det här laget lägger jag min röst på att han antingen fått tag i manuset eller läst spoilers på nätet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in