2008-09-25, 13:12
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
Är väl en del av hans telekinetiska kraft (flytta föremål med tanken) och är en kraft som han snott.

kan minnas fel men var inte den första med krafter som sylar träffade på telekinetisk?
har för mig att sylar lurade dit någon, fick honom att visa sin kraft, sen slog sylar honom i bakhuvudet med nån sak?
Citera
2008-09-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Går det inte döda Sylar igenom att hugga av huvudet på honom eller växer det ut ett nytt då? (Som Claire´s finger eller var det en tå hon klippte av?)

En annan sak; Skulle Sylar fortfarande leva om man tex stängde in han i ett rum och sög ut allt syre ur rummet? Eller om han inte får någon mat/näring alls? "Kraften" är ju inte odödlighet, bara väldigt snabb regeneration men det finns ju vissa saker som inte ens går att regenerera.

Borde ju finnas en hel del sätt att sätta punkt för honom.

Föresten, är Sylars "skära upp/öppna huvuden" kraft en kraft i sig eller är det bara något han fått med av alla krafter som han snott, har nästan en känsla av att det har tagits upp för en sisådär 30 avsnitt sen men inget jag lagt på minnet.

För den kraften isåfall vore ju den enda som skulle kunna stoppa Sylar själv eftersom Claire´s regeneration inte kan råda bot på den/den skadar fortare än vad hon kan regenerera.

Aja något sorts universiellt sammarbete tycker man borde kunna avsluta serien här och nu, tex att hon som är jättesnabb bara bokstavligen talat springer ikapp alla nivå-5 rymlingarna, skiljer huvudena ifrån respektive kroppar och sen är det väl klappat och klart.

I och med att Claire är odödlig och Sylar har hennes kraft, så skulle huvudet troligtvis växa ut.

Jo, kraften är odödlighet. Sylar, som har som ursprungsförmåga att se andras krafter, sa till Claire att han inte kunde döda henne, ens om han ville.
Alltså borde de klara sig utan syre och näring. (Ta Adam som exempel, instängd och nergrävd)

Det var den första kraften han snodde, när han lurade en kille att han var Mohinder.

Troligtvis skulle hon, speed tjejen, klara av det.. Men hon verkar arbeta för pengar..
Citera
2008-09-25, 14:34
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
test
+1 Tydligare röd tråd krävs. Dessutom har man allt för länge varit less på Bennet/Claires försök till känslomässig ansträngda far-dotter relation.
Senast redigerad av l00zekk 2008-09-25 kl. 14:36.
Citera
2008-09-25, 16:27
Medlem
erroZs avatar
Riktigt intressant början på det nya säsongen måste jag säga. Sen så har jag alltid undrat om man vill få död på Syler, varför inte lägga ett 30 tons block över honom? Han kan ju omöjligen lyfta det.

Aja idiotisk teori, men i alla fall!
Citera
2008-09-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0viestar
Om det där inte är Nikki eller Jessica vem är det då? :S En ihopsvetsad nikki&jessica med en frysegenskap?´

Hon heter Tracy. Hon verkade vara överraskad av sin iskraft så hon känner säkert inte ens till Niki eller Jessica. Hon är antagligen bara en annan personlighet, men det kommer vi få se senare också.

Grejen är väl att Niki/Jessica var/är schizofren typ? Med Jessica som hade superkrafter och hon kunde inte riktigt kontrollera vem som hon var för tillfället? Det är iallafall vad jag förstått Antagligen har nån "rensat" hennes minne helt och placerat in henne som Tracy.
Citera
2008-09-25, 16:38
Moderator
impieteers avatar
Jag tror man får köpa att de har helt sanslösa logiska vurpor i varje avsnitt. Jag tror faktiskt manusförfattarna själva har gett upp inför det och mest försöker göra en underhållande serie än något som håller ihop manusmässigt.

Kan man resa fram och tillbaka i tiden och frysa rummet så skulle man ju inte göra något annat för att ta ett exempel. Gör du nåt dumt, res tillbaka fem minuter och låt bli det. Samma sak med cliffhangern att framtidspeter skjuter sin bror. Det logiska hade väl varit att börja med att åka tillbaka till fem minuter tidigare och helt enkelt be honom snällt att låta bli eftersom det kommer att bli dåligheter av det.
Citera
2008-09-25, 20:39
Medlem
Paparobos avatar
Nu när Sylar är odödlig och inspärrad och busarna på flykt blir det nog ombytta roller. Ingen annan som tror Sylar kommer byta sida? Enda chansen kommer vara att släppa ut honom.
Citera
2008-09-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Går det inte döda Sylar igenom att hugga av huvudet på honom eller växer det ut ett nytt då? (Som Claire´s finger eller var det en tå hon klippte av?)

En annan sak; Skulle Sylar fortfarande leva om man tex stängde in han i ett rum och sög ut allt syre ur rummet? Eller om han inte får någon mat/näring alls? "Kraften" är ju inte odödlighet, bara väldigt snabb regeneration men det finns ju vissa saker som inte ens går att regenerera.

Borde ju finnas en hel del sätt att sätta punkt för honom.

Lustigt att du nämner Sylar och inte Claire i dina antaganden.

Om de inte ens kan lyckas döda stackars Claire som bara har odödlighet och är helt försvarslös annars. Hur ska de då lyckas döda en psykopat med en av de mest effektiva medium/long-range krafterna och är allmänt made of win? De har tur om de ens lyckas hugga honom en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Paparobo
Nu när Sylar är odödlig och inspärrad och busarna på flykt blir det nog ombytta roller. Ingen annan som tror Sylar kommer byta sida? Enda chansen kommer vara att släppa ut honom.

Känns som det. I drömmen Peter's mamma hade om när skurkarna mördade alla, så hade han en sådan där "är det dem jag ska kötta?"-look
Senast redigerad av lordvader 2008-09-25 kl. 21:01.
Citera
2008-09-25, 21:12
Medlem
Det gick inflation i superkrafter redan i säsong 2. Nu kommer det förmodligen bli ännu värre när Dr. Suresh kommit på hur man ger vanligt folk krafter.

Serien är fortfarande underhållande dock.
Citera
2008-09-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag tror man får köpa att de har helt sanslösa logiska vurpor i varje avsnitt. Jag tror faktiskt manusförfattarna själva har gett upp inför det och mest försöker göra en underhållande serie än något som håller ihop manusmässigt.

Tror så också.. Lär nog komma många "fel" och "luckor" som de inte tänkt på när de bygger upp den nya storyn nu.

Det är väl ändå menat att man inte egentligen ska behövt se de andra två säsongerna för att fatta trean? Tyckte de sa det..
Citera
2008-09-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSkellington
Men varför får inte Hiro samma effekt som hon när han rör sig? Alltså att allt i rummet flyger runt? Han borde ju spränga ljudvallen bara av att gå i så fall...

Hiro är inte hypersnabb för det är han som skapar "tidstoppet", visst lite lustigt att hennest hastig passade in på pricken att hon rör på sig i normal hastighet hon kunde likaväl var snabbar eller slöare men så är det också bara tv-serie.

Är det bara jag som tycker att Claire(Hayden Panettiere) är extremt tråkig? enligt mig är hon en ursel skådespelerska eller är det bara hennes karaktär som gör det.
Senast redigerad av KalleKofot 2008-09-25 kl. 22:55.
Citera
2008-09-25, 22:58
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Grejen är väl att Niki/Jessica var/är schizofren typ? Med Jessica som hade superkrafter och hon kunde inte riktigt kontrollera vem som hon var för tillfället? Det är iallafall vad jag förstått Antagligen har nån "rensat" hennes minne helt och placerat in henne som Tracy.

Kanske har Linderman ett finger med i spelet beträffande Niki/Jessica/Tracy? Kanske är han som har gett henne en ny personlighet. Det var han som fick henne att ligga med Nathan i säsong 1 för att kunna utöva utpressning och han ville nu i säsong 3 att Nathan skulle ta jobbet som senator eller vad det var åt snubben som Tracy jobbade för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in