2007-11-21, 23:10
Medlem
Shuyins avatar
Det är inte bara Parkman och hans farsa som utvecklat krafter.

Peter har det, Claire har det, Adam har det, Hiro har det, Nikki har det, ja det är väl nästan alla karaktärer som har utvecklat sig.
Citera
2007-11-21, 23:22
Medlem
Cement112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Fattar inte hur mohinder tänker... vill han bara rädda Niki's liv? varför då?

Citat:
Ursprungligen postat av RoTe
För att Nikki är början till världspesten. Viruset hade ju muterat och det kommer spridas till det vi såg när Peter var i framtiden om Nikki inte botas.

Och hur kan Mohinder veta det?
Citera
2007-11-21, 23:27
Medlem
Inhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är inte bara Parkman och hans farsa som utvecklat krafter.

Peter har det, Claire har det, Adam har det, Hiro har det, Nikki har det, ja det är väl nästan alla karaktärer som har utvecklat sig.

Ser man det så, så har ju alla utvecklats.

Vad jag menar är att de kommer på andra förmågor de inte visste de hade.
Tex. att Claire kommer kunna hela andra vid beröring osv. osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
Och hur kan Mohinder veta det?

För att Bob har tillgång till nästan alla av tavlorna som visar framtiden.
Citera
2007-11-21, 23:29
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Ser man det så, så har ju alla utvecklats.

Vad jag menar är att de kommer på andra förmågor de inte visste de hade.
Tex. att Claire kommer kunna hela andra vid beröring osv. osv.

Räknas det inte att hennes blod kan fungera som botemedel?
Citera
2007-11-21, 23:31
Medlem
Inhales avatar
Citat:
Räknas det inte att hennes blod kan fungera som botemedel?

Jo, jag antar det

Men du förstår nog vad jag menar.
Citera
2007-11-21, 23:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Jo, jag antar det

Men du förstår nog vad jag menar.

Nej, faktiskt inte. De flesta har fått en ny del i sin förmåga. Du kanske menar att de kan fortsätta utveckla dem? Ja, kanske det. Men det känns svårt att utveckla mer.

Clarie med blodet som botemedel, Hiro med tidsflyttning, Nikki med ny personlighet, Peter med kopiering av förmågor osv.
Citera
2007-11-21, 23:57
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Nej, faktiskt inte. De flesta har fått en ny del i sin förmåga. Du kanske menar att de kan fortsätta utveckla dem? Ja, kanske det. Men det känns svårt att utveckla mer.

Clarie med blodet som botemedel, Hiro med tidsflyttning, Nikki med ny personlighet, Peter med kopiering av förmågor osv.

Peter har väl alltid kunnat kopiera förmågor? På vlket sätt har han utvecklats?
Citera
2007-11-21, 23:59
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Peter har väl alltid kunnat kopiera förmågor? På vlket sätt har han utvecklats?

Nej, i början så kunde han bara kopiera förmågor när någon som hade en förmåga var närvarande.
Citera
2007-11-22, 02:15
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Nej, i början så kunde han bara kopiera förmågor när någon som hade en förmåga var närvarande.

Så är det väl fortfarande, han absorberar förmågor från de han har träffat någon gång?
Citera
2007-11-22, 02:54
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Så är det väl fortfarande, han absorberar förmågor från de han har träffat någon gång?

Jo, men de behöver inte längre vara närvarande för att han ska använda respektive krafter..

Faktiskt riktigt onödigt avsnitt en s.k "filler" ingenting nytt hände alls, vem som helst kunde fatta att det var Monroe som dödade Kaito (Pappan).

Jag hejar på Peter och Monroe fullt ut!

Om jag hade fått välja kraft (Peters exkluderad), så hade jag nog valt Claires, tänk att leva för alltid, inte åldras och odödlig! Fatta så många brudar man kan trycka på t.ex 1500 år!
Jag hade sålt blodpåsar för 10 miljarder kr/styck och kurerat/återställt de som jag tycker förtjänat det (for free).
Citera
2007-11-22, 03:36
Medlem
Alex Gaultieris avatar
Risken är nog större att någon kidnappat dig, tömt dig på blodet, och sen sålt påsar för 20 miljarder styck. Man hade inte klarat sig i dagens värld med bara en av alla dessa krafter som figurerar i heroes. Kanske med 2.
Citera
2007-11-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Om jag hade fått välja kraft (Peters exkluderad), så hade jag nog valt Claires, tänk att leva för alltid, inte åldras och odödlig! Fatta så många brudar man kan trycka på t.ex 1500 år!
Jag hade sålt blodpåsar för 10 miljarder kr/styck och kurerat/återställt de som jag tycker förtjänat det (for free).

Claire har väl inte den förmågan?

I vilket fall, något jag inte förstå är, varför Adam sluta åldras i just den åldern. Han lyckades åldra till 30 år, sen dess har han stannat kvar i samma ålder i över 400 år. Huh?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in