Citat:
Ursprungligen postat av
Pulpa
Tänker såhär.
Har en hel del utlägg i jobbet, ca 15 tusen i månaden rent jobb relaterat plus allt jag handlar privat. Så säg att jag använder kort till ca 30 tusen i månadaden i inköp. Plus stora inköp såsom resor mm.
Har just nu ett eurocard guld företagsvarianten, och enda fördelen med det är ju att jag slipper betala årsavgiften för den tar ju firman. Men jag får ju inget form av kickback.
Inför en långresa för ett tag sen skaffade jag coops kort och plockade ut pengar ur automater osv. vilket var jäkligt smidigt, inget påslag vare sig för uttag eller valuta.
Min tanke är att jag skaffar mig Norwegian som kreditkort och gör de flesta köpen framförallt jobbrelaterade "kostnadsutläggsköpen" på det och har kvar coopkortet för valutaköpen.
Reser en hel del därav mitt upplägg.
vad tror ni?
Coop med mera - Använd det överallt. Även utläggen för företaget då du får 16P Sas Eurobonus per hundralapp.
Annars skaffa ett American Express Preimum eller elite, med elite så får du 2 st 2-4-1 vouchers med 30k i spend per månad. När du bokar flygbiljetter så får du 30P per hundralapp.
Med coop kan du även betala dina räkningar hos betalo och få in ännu mer sas poäng.