2016-02-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMilk
Har redan diskuterats, Preem kommer inte sänka sin "kickback". Jag har Preem MasterCard, kan rekommenderas! Skipp-appen funkar ihop med kortet också

Tack, det missade jag.
Citera
2016-02-18, 09:35
Medlem
Har kollat på olika kort för min termin utomlands i höst och kommit fram till att de enda utan avgifter etc är Coop Medmera Mer eller Santander Mitt Kort. Ser att båda har en årsavgift men Coop har "ingen årsavgift första året". Kan jag inte då bara säga upp mig från kortet när jag är tillbaka från utbytesterminen?

Vilken är bäst tror ni?
Citera
2016-02-18, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cuisinen
Har kollat på olika kort för min termin utomlands i höst och kommit fram till att de enda utan avgifter etc är Coop Medmera Mer eller Santander Mitt Kort. Ser att båda har en årsavgift men Coop har "ingen årsavgift första året". Kan jag inte då bara säga upp mig från kortet när jag är tillbaka från utbytesterminen?

Vilken är bäst tror ni?

Santander Mitt Kort har ingen årsavgift, men deras Mitt Kort+ har årsavgift.
Citera
2016-02-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
Santander Mitt Kort har ingen årsavgift, men deras Mitt Kort+ har årsavgift.

Oj, måste ha missat det. Tack, då blir det nog Santander!
Citera
2016-02-18, 13:32
Medlem
Spongebobfyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuisinen
Oj, måste ha missat det. Tack, då blir det nog Santander!

Jag har inte läst på tillräckligt om Santanders kort, men de nämner att kontantuttag inte är räntefria.

"Kortinnehavaren kan under vissa förutsättningar göra kontantuttag från
kontot. Kontantuttag är inte räntefria
"

Vad vissa förutsättningar avser har jag inte kollat, men det är kanske möjligt att man kan fylla på ett konto som kortet är kopplat till och således inte nyttja krediten.
Om så inte är fallet är ju Santanders kort riktigt dåliga att ha utomlands om man har för avsikt att plocka ut pengar i automat. Skaffa Coop Medmera Mer istället. Bästa alternativet för utlandsvistelse.
Citera
2016-02-23, 17:53
Medlem
Mergoss avatar
Tjena! Nyligen fixat Preem kreditkort efter ha läst lite här på tråden. Har lite frågor bara som jag är lite osäker kring då jag verkligen inte vill göra fel o betala någon onödig kredit.

1, Hur fixar jag så jag får e-faktura
2, Vilket datum kommer fakturan och gäller den då endast för 1 månad och sedan startar "nästa"
3, Hur fungerar rabatten man får för öre/liter, får man den också i cashback eller dylikt?

MVH
Citera
2016-02-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergos
Tjena! Nyligen fixat Preem kreditkort efter ha läst lite här på tråden. Har lite frågor bara som jag är lite osäker kring då jag verkligen inte vill göra fel o betala någon onödig kredit.

2, Vilket datum kommer fakturan och gäller den då endast för 1 månad och sedan startar "nästa"
3, Hur fungerar rabatten man får för öre/liter, får man den också i cashback eller dylikt?

MVH
Du kommer hem en broschyr med all fakta, tog nån månad innan jag fick hem den.
Citera
2016-02-23, 18:44
Medlem
Mergoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du kommer hem en broschyr med all fakta, tog nån månad innan jag fick hem den.

Jaha från Ikano bank då eller? Fick kortet för ca 1 vecka sedan.. haha vill inte vänta nån månad innan jag börjar använda det
Citera
2016-02-23, 19:07
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:

MVH

Vanliga frågor: http://preem.se/privat/kort-och-formaner/preem-mastercard/fragor-och-svar/ fråga 1 och 2 finns där. Och fråga 3 finns på http://preem.se/privat/kort-och-formaner/preem-mastercard/bonus-sparande-och-betallosningar/
Citera
2016-02-23, 19:10
Avslutad
Citat:

MVH

Brytdatum för fakturering 2016

Lördag 9/1
Onsdag 3/2
Lördag 5/3
Tisdag 5/4
Onsdag 4/5
Söndag 5/6
Tisdag 5/7
Onsdag 3/8
Måndag 5/9
Onsdag 5/10
Lördag 5/11
Måndag 5/12
Transaktioner som görs efter brytdatum kommer med på nästkommande faktura.
Citera
2016-02-23, 20:20
Medlem
Mergoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Vanliga frågor: http://preem.se/privat/kort-och-formaner/preem-mastercard/fragor-och-svar/ fråga 1 och 2 finns där. Och fråga 3 finns på http://preem.se/privat/kort-och-formaner/preem-mastercard/bonus-sparande-och-betallosningar/

Tack men står inte om E-faktura. Sedan förstår jag inte riktigt kring rabatten på bensin, dras 25 öre direkt när jag tankar eller hur fungerar det?

Mvh
Citera
2016-02-23, 20:21
Medlem
Citat:
Tack men står inte om E-faktura. Sedan förstår jag inte riktigt kring rabatten på bensin, dras 25 öre direkt när jag tankar eller hur fungerar det?

Mvh

Står på fakturan att de dragits av x antal kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in