2016-04-14, 19:20
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad är er uppfattning om Collector Easyliving?

+Säker onlinebetalning med BankId
+Inget valutapåslag vid utlandsköp
+Upp till 56 dagar räntefri kredit

- 3% minst 45kr avgift vid kontantuttag utomlands
- 195 kr årsavgift
- Inget bonussystem

Avsaknad av bonussystem kan jag leva med och årsavgiften är ändå hanterbar. Uttagsavgiften är ju värdelösa sett ur mitt behov men å andra sidan har jag kanske insett att jag får finna andra lösningar på det. 0 valutapåslag är ju väldigt positivt och att kunna göra säkra betalningar på nätet med BankId låter fint.

Varför dissar du Preem för det där skräpkortet? Skaffa separat bankkort för uttag, det är inget att diskutera.

edit: dessutom, avsaknad av valutapåslag säger ingenting, växelkursen kan vara skräp.
Senast redigerad av OlagligtDjur 2016-04-14 kl. 19:24.
Citera
2016-04-14, 19:28
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad är er uppfattning om Collector Easyliving?

- 3% minst 45kr avgift vid kontantuttag utomlands
- 195 kr årsavgift
- Inget bonussystem

Avsaknad av bonussystem kan jag leva med och årsavgiften är ändå hanterbar. Uttagsavgiften är ju värdelösa sett ur mitt behov men å andra sidan har jag kanske insett att jag får finna andra lösningar på det. 0 valutapåslag är ju väldigt positivt och att kunna göra säkra betalningar på nätet med BankId låter fint.

Tycker nog Coop eller Forex är bättre.

Coop MedMera Mer:
+Gratis årsavgift första året
+Uttagsavgift inom- och utomlands, 0 kr
+Bonussystem (sänkt till 0,5 poäng från 1 poäng)
-Årsavgift 249 kr
-Säkerhet vid onlineköp? (ej BankID)

Forex Betal- och kreditkort:
+Kontantuttagsavgift utanför EU, 0 kr
-Årsavgift 225 kr
-Kontantuttagsavgift inom EU (inkl. Sverige), 2 % av belopp, minst 40 SEK
-Inget bonussystem

Svårt å välja eller...
Citera
2016-04-14, 19:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts

Svårt å välja eller...

Sjukt svårt. Jag har bara haft Icas kreditkort, i många år och varit nöjd med det eftersom det gett oss fler fördelar i.o.m. att vi gör alla vår livsmedelshandling där och det är ett bra resekort. Bonusen har varit lätt att använda eftersom vi handlar så mycket på Ica. Deras app är också väldigt bra för att hantera onlineköp och hålla koll på kreditköp.

Eftersom vi använder kortkontot för att varje månad sätta in matbudgeten har det ju alltid funnits pengar som möjliggjort uttag i utlandet också.

Men nu känns det som att den höga kostnaden 320:-/år inte längre motiveras när de begränsar bonusen.

Samtidigt vill jag inte ha en massa kort (får bara plats med x antal i korthållaren och är bekväm och vill inte gärna byta stup i ett. Jag är typisk svensk och gillar inte förändring helt enkelt. :-)
Citera
2016-04-18, 08:42
Medlem
Jag letar också efter ett alternativ till ICA's kort då det varit väldigt smidigt utomlands.

Vad säger ni om en kombination av COOP's kort och Santander?

COOP för att betala med och Santander sätta in pengar på innan för att använda för kontantuttag, skulle det funka?
Citera
2016-04-18, 09:19
Medlem
irbors avatar
Letar efter ett kreditkort för tankning, ska inte användas för just något annat .. finns ju ett gäng från olika bensinmackar men vilket är "bäst"?
Citera
2016-04-18, 11:07
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Letar efter ett kreditkort för tankning, ska inte användas för just något annat .. finns ju ett gäng från olika bensinmackar men vilket är "bäst"?

I första hand Preem Mastercard och andra Shell Mastercard. Sen finns ju förstås Agrolkortet också om du kör väldigt mycket, har dock en årsavgift.
Citera
2016-04-18, 12:01
Medlem
irbors avatar
Citat:
I första hand Preem Mastercard och andra Shell Mastercard. Sen finns ju förstås Agrolkortet också om du kör väldigt mycket, har dock en årsavgift.

Kör sisådär 2000 mil om året ungefär och har alla slags mackar längs vägen jag pendlar, är det Preems man ska satsa på då kanske? Vad är Agrol?

Edit; kommer betala räkningen direkt och sådär, ingen avbetalning eller så, antar att både Shell och Preem är räntefritt ifall man betalar direkt (kan såklart kolla detta själv iofs)
Citera
2016-04-18, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Kör sisådär 2000 mil om året ungefär och har alla slags mackar längs vägen jag pendlar, är det Preems man ska satsa på då kanske? Vad är Agrol?

Edit; kommer betala räkningen direkt och sådär, ingen avbetalning eller så, antar att både Shell och Preem är räntefritt ifall man betalar direkt (kan såklart kolla detta själv iofs)

Agrolkortet ger dig rabatt när du tankar på OKQ8, Preem, Statoil och Tanka.

Ja, räntefritt om man betalar direkt.
Citera
2016-04-18, 16:21
Citat:
Agrolkortet ger dig rabatt när du tankar på OKQ8, Preem, Statoil och Tanka.

...

För att få den höga rabatten med Agrolkortet måste man vara medlem i Lantmännen, LRF, Landshypotek, skogsägarföreningar eller näringsverksamhet inom de gröna näringarna.

http://www.agrolkortet.se/Agrolkortet/Aktuella-rabatter/Rabatter-for-medlemmar-med-naringsverksamhet-i-Lantmannen-LRF-Landshypotek-skogsagarforeningar-samt- anstallda-inom-de-grona-naringarna/
Citera
2016-04-19, 08:17
Medlem
irbors avatar
Tack för input, beställde (eller vad man säger) Preem-kortet igår
Citera
2016-04-27, 11:08
Medlem
Pengar_s avatar
Jag begriper inte varför ni har OKQ8 eller Preems kort. vilka jävla skitkort! Jag har Remember More där får man 1% tillbaka. Jävligt bra kort troligen det bästa på den svenska marknaden idag dessutom är man inte låst till att handla i en viss affär eller skriva ut några checkar. Årsavgiften har jag med förhandlat bort så använder man kortet regelbundet så är det hur lätt som helst att ta bort avgiften.

Preem får man en jävla bonuscheck hem och kan bara använda den på deras jävla mackar. Vilket skitkort. Med Remember är man inte bunden till affärer eller till att ränna runt med checkar. Bara att reducera sin faktura med sin intjänade bonus.

Det är ju stenhård konkurrens när det gäller kreditkort. Flygbolag, banker, mataffärer, fackförbund, hotell ja utgivare av kreditkort saknas då inte. Så är man en regelbunden användare så är nog inte årsavgiften svår att bli av med på något kort. Är ju lätt att byta kreditkort annars om man är missnöjd och det tror jag utgivarna är väl medvetna om. Vore ju dumt att bli av med en kund för att man inte vill slopa en avgift.

Avslutningsvis det bästa kortet på den svenska marknaden idag är Remember More
Citera
2016-04-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Jag begriper inte varför ni har OKQ8 eller Preems kort. vilka jävla skitkort! Jag har Remember More där får man 1% tillbaka. Jävligt bra kort troligen det bästa på den svenska marknaden idag dessutom är man inte låst till att handla i en viss affär eller skriva ut några checkar. Årsavgiften har jag med förhandlat bort så använder man kortet regelbundet så är det hur lätt som helst att ta bort avgiften.

Preem får man en jävla bonuscheck hem och kan bara använda den på deras jävla mackar. Vilket skitkort. Med Remember är man inte bunden till affärer eller till att ränna runt med checkar. Bara att reducera sin faktura med sin intjänade bonus.

Det är ju stenhård konkurrens när det gäller kreditkort. Flygbolag, banker, mataffärer, fackförbund, hotell ja utgivare av kreditkort saknas då inte. Så är man en regelbunden användare så är nog inte årsavgiften svår att bli av med på något kort. Är ju lätt att byta kreditkort annars om man är missnöjd och det tror jag utgivarna är väl medvetna om. Vore ju dumt att bli av med en kund för att man inte vill slopa en avgift.

Avslutningsvis det bästa kortet på den svenska marknaden idag är Remember More
Du får pengarna insatt på kontot (Preem) om det överstiger 500 spänn.. Jag ahr kollat ALLA kreditkort, OKQ8 var bäst tidigare, PREEM mastercard är det bästa idag... end of story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in