2015-12-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobbizadeh
Nej, jag är inte med och sponsrar loosers och fuckups. Det får sådana som du göra eftersom det är du bra på verkar det som.

Använder du någon lösning med uttagsavgift så är det ju precis vad du gör själv. Sponsrar loosers och fuckups.
Hur använder du själv utländsk valuta?
Citera
2015-12-30, 13:26
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Hej... har försökt läsa här och på bolagens sidor..

Vad är skillnaden mellan:
Shell
Statoil
OKQ8

?

Det enda jag kan hitta är att Statoil säger att man ska tanka 1200 liter om året vilket jag inte kommer upp till. Annars har alla 1% cashback, några öre rabatt per tankad liter på shell, reseförsäkring och 0 årsavgift.

Är det något mer man borde tänka på?

OK har som sagt 0.3 i bonus numera. Preem och Shell har 1.0.
Citera
2015-12-30, 14:01
Medlem
Celenos avatar
Citat:
COOP är ett ställe där bland annat feminister och vänsterpatrask handlar för det är skattebetalarna som betalar deras räkningar. Vi andra som har riktiga jobb handlar på andra ställen.

Citat:
Nej, jag är inte med och sponsrar loosers och fuckups. Det får sådana som du göra eftersom det är du bra på verkar det som.

Du har ett riktigt jobb, men du betalar inte skatt?

Kan du berätta mer?
Citera
2015-12-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Man har ju varit diskreta med det där. Av förklarliga skäl. Jag vet flera som har ICA-kortet som extrakort bara tack vare bra villkor för valutauttag. COOP verkar ju vara snäppet bättre då man inte tar betalt för extrakort heller.

Nu är det Coop Med Mera Mer som gäller: https://www.coop.se/Betalkort-och-bank/Vara-betal--och-kreditkort/MedMera-Mer/
Citera
2016-01-08, 19:40
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Vet inte om det tagits upp men såg nu att ICA tar ut växlingsavgifter nu:
http://www.di.se/artiklar/2016/1/8/ica-banken-borjar-med-vaxlingspaslag/
Citera
2016-01-16, 10:07
Medlem
Har fått Preemkortet nu, behåller OKQ8kortet så länge det inte kostar något men kommer endast använda det som ett "nödkort" , skulle vara intressant att veta hur många kunder som lämnat OKQ8 nu? Borde va ett o annat huvud som borde rulla där nu.
Citera
2016-02-03, 10:08
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har fått Preemkortet nu, behåller OKQ8kortet så länge det inte kostar något men kommer endast använda det som ett "nödkort" , skulle vara intressant att veta hur många kunder som lämnat OKQ8 nu? Borde va ett o annat huvud som borde rulla där nu.

Sitter också här med ett flång nytt Preem-kort (Ikano, antar att Shell-kortet är i princip likställt iom att det också är Ikano).
Givetvis ska jag kontakta Ikano så att det blir kontantinsättning på konto ist. för värdecheck. Hur gör ni andra med samma slags kort, 1% återbäring, sätter ni in en sudd på 5.000 el. något på Preem- alt. likvärdigt kort eller väntar ni in fakturan?

Har Supremecard i dag. Där väntar jag in räkningen. Använder det sporadiskt för att få poäng och kunna hämta ut fina saker i deras bonusshop. Nu ska dock det kortet skrotas för 1% återbäring är svårslaget. Använder man det på Ica t.ex. så blir det ju återbäring på återbäring.
Citera
2016-02-09, 10:32
Medlem
Detta är jag:

- betalar alltid fakturan i tid (skiter alltså fullständigt i räntan, den får gärna vara 3000% vad mig anbelangar)

- skiter fullständigt i möjlighet till delbetalning

VILL HA:

- maximalt tillbaka, tex i form av bra poängshop eller att kortet är kopplat till något. Får ej vara kopplat till bensin eller matvaror (handlar ingetdera av detta) Gärna kopplat till kläder. Eller flyg. Resor. Resturanger. Sådant.

- Måste funka överallt (gillar inte amex, plötsligt ska man köpa en säng för 45.000 och så "tar dom inte" amex. Extremt irriterande)

Vad tror ni?
Citera
2016-02-11, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carvin
Detta är jag:

- betalar alltid fakturan i tid (skiter alltså fullständigt i räntan, den får gärna vara 3000% vad mig anbelangar)

- skiter fullständigt i möjlighet till delbetalning

VILL HA:

- maximalt tillbaka, tex i form av bra poängshop eller att kortet är kopplat till något. Får ej vara kopplat till bensin eller matvaror (handlar ingetdera av detta) Gärna kopplat till kläder. Eller flyg. Resor. Resturanger. Sådant.

- Måste funka överallt (gillar inte amex, plötsligt ska man köpa en säng för 45.000 och så "tar dom inte" amex. Extremt irriterande)

Vad tror ni?

Slänger upp två förslag då jag inte vet hur gott ställt du har det.

Eurobonus är det självklara valet här.

1. Du är tät och har tillgångar för att bli Private banking kund. Du skaffar dig ett SEB selected. Kortet med dom bästa försäkringarna i världen Mastercard kan erbjuda, faktiskt bättre än American Express centurion/Black. Med SEB selected tjänar du 20P eurobonus per hundralapp.

2. Du skaffar dig ett American Express Elite, precis som SEB selected så får du 20P per hundralapp
Där AmEx inte accepteras så använder du ditt Coop med mera, vilket ger dig 16P per hundralapp.
Med Coop med mera betalar du också dina räkningar vilket ger dig mer poäng.

Men har du bara en vanlig knegar lön på 20-25 så tycker jag du skall köra på ett coop med mera bara.

Annars PMa hur din ekonomi ser ut så kan jag ge dig det bästa tipset.
Citera
2016-02-11, 21:12
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Men är det ekonomiskt sätt mest lönsamt att ha 2 mastercard där man på swedbanks får betala växelavgift och på santander ränta från första dagen på automat uttag.
Nästan bättre att använda swedbankkortet när man betalar direkt med kortet då man slipper ränta?

Du tar ju båda santanders kort, Kredit och bankkortet.
Deras bankkort är överlägset vid kontantuttag utomlands i hela världen.
Citera
2016-02-11, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Du tar ju båda santanders kort, Kredit och bankkortet.
Deras bankkort är överlägset vid kontantuttag utomlands i hela världen.

Man kan inte längre skaffa bankkortet hos Santander, dom erbjuder bara kreditkort nu.
Citera
2016-02-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gresapecken
Samma här. OKQ8-kortet ligger i malpåse nu.
Tror att de har tappat MÅNGA kunder på detta och det är rätt åt dem när de är så korkade.
Tar kanske lite tid innan de upptäcker sitt misstag, många gör säkert som oss, behåller kortet utan att använda det, lägger de in en kortavgift lär det bli massflykt, borde vara ett par huvud som bör rulla på det företaget nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in