Citat:
Ursprungligen postat av
Carvin
Detta är jag:
- betalar alltid fakturan i tid (skiter alltså fullständigt i räntan, den får gärna vara 3000% vad mig anbelangar)
- skiter fullständigt i möjlighet till delbetalning
VILL HA:
- maximalt tillbaka, tex i form av bra poängshop eller att kortet är kopplat till något. Får ej vara kopplat till bensin eller matvaror (handlar ingetdera av detta) Gärna kopplat till kläder. Eller flyg. Resor. Resturanger. Sådant.
- Måste funka överallt (gillar inte amex, plötsligt ska man köpa en säng för 45.000 och så "tar dom inte" amex. Extremt irriterande)
Vad tror ni?
Slänger upp två förslag då jag inte vet hur gott ställt du har det.
Eurobonus är det självklara valet här.
1. Du är tät och har tillgångar för att bli Private banking kund. Du skaffar dig ett SEB selected. Kortet med dom bästa försäkringarna i världen Mastercard kan erbjuda, faktiskt bättre än American Express centurion/Black. Med SEB selected tjänar du 20P eurobonus per hundralapp.
2. Du skaffar dig ett American Express Elite, precis som SEB selected så får du 20P per hundralapp
Där AmEx inte accepteras så använder du ditt Coop med mera, vilket ger dig 16P per hundralapp.
Med Coop med mera betalar du också dina räkningar vilket ger dig mer poäng.
Men har du bara en vanlig knegar lön på 20-25 så tycker jag du skall köra på ett coop med mera bara.
Annars PMa hur din ekonomi ser ut så kan jag ge dig det bästa tipset.