2021-07-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
EDIT: Nu kom jag på vad det var, jag tror inte att man kunde ta ut kontanter med Klarnakortet. Så då sket jag i det. Så verkar det vara än idag.
När jag var i Japan så hade de 5% rabatt om man handlade med VISA i en elektronikaffär.

PFC var mitt huvudkort och det enda VISA-kortet jag hade var Norwegians med 1.75% valutapåslag så blev ju bara 3.25% billigare för mig.

Skaffade Klarnas kort att ha som backup vid utlandsresor ifall samma sak skulle hända igen.
Citera
2021-07-16, 16:07
Medlem
Vilket kreditkort är bäst?

Jag söker ett kreditkort med låg ränta och som man kan utnyttja hur man vill.

Jag har just nu Mastercard Gold via Swedbank med 50.000 kredit men dom har någon gräns på 30.000 på en vecka eller något. Så det är typ uppe i 10ggr nu när jag är ute på stan och inte kan använda mitt kort, sjukt pinsamt och stå i kassan och väldigt frustrerande när jag har pengar på kortet och inte kunna använda det hur jag vill.
Citera
2021-07-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Jag har just nu Mastercard Gold via Swedbank med 50.000 kredit men dom har någon gräns på 30.000 på en vecka eller något. Så det är typ uppe i 10ggr nu när jag är ute på stan och inte kan använda mitt kort, sjukt pinsamt och stå i kassan och väldigt frustrerande när jag har pengar på kortet och inte kunna använda det hur jag vill.
Har du testat att ringa och be Swedbank höja gränsen? Borde inte vara några problem om du är en bra kund.
Citera
2021-07-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Har du testat att ringa och be Swedbank höja gränsen? Borde inte vara några problem om du är en bra kund.

Självklart men det gick inte. Jag är helt ny vad det som gäller med kreditkort, har bara haft det i 2månader men det är intressant att veta att det går, jag uppfattning att det var köpgräns för alla. Det sjuka är att det står ingenstans om denna osynliga gräns när jag kollar igenom min information som jag har fått från dom men jag antar att det står i det finstilta.

Ännu en anledning till varför jag inte ska ha ett kreditkort och speciellt inte genom den skitbanken. Inte nog att man inte får handla hur man vill men man ska diskrimineras också så att dom sätter en gräns som jag inte får ändra på men andra kan ändra på.
Citera
2021-07-18, 17:39
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Känns som att du kommer hamna hos kronofogden.

Skaffa ett debit kort istället.
Citera
2021-07-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Bad om jag det svaret, kanske? Jag kommer aldrig hamnat hos kronofogden, aldrig men tror vad du vill. Däremot kommer jag skaffa ett debit kort eftersom kreditkort inte har den funktion som jag trodde den hade.
Citera
2021-07-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

TS har varit i Båstad och tänkte lägga 10 000 varje kväll men redan efter tre dagar tog det stopp pga 30 000kr spärren.
Citera
2021-07-20, 01:45
Medlem
För den som inte flyger överdrivet ofta känner jag att denna diskussion är avgjord sedan många år tillbaka med svaret: Preem eller Shell Master Card.

Fördelar:
+ Avgiftsfritt
+ 0,5% Bonus

Nackdelar:
- Hittils inget stöd för betalning via mobilen
- Fula kort

Så länge man inte har disciplin som en femåring klarar man av bruka kreditkort utan att maxa kreditgränsen varje månad haha.
Citera
2021-07-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chickenlegss
För den som inte flyger överdrivet ofta känner jag att denna diskussion är avgjord sedan många år tillbaka med svaret: Preem eller Shell Master Card.

Fördelar:
+ Avgiftsfritt
+ 0,5% Bonus

Nackdelar:
- Fula kort

Så länge man inte har disciplin som en femåring klarar man av bruka kreditkort utan att maxa kreditgränsen varje månad haha.

Numera är Circle K:s kort på nivå med Preem och Shell. Det är avgiftsfritt, ger 0,5% bonus på allt och jag tror dessutom att det funkar med Samsung Pay (dock inte Apple pay).

Nu har jag ett Everydaykort som är gratis första året, men om de inte går med på att stryka avgiften även nästa år så kommer jag nog att byta till Circle K.
Citera
2021-07-21, 02:47
Medlem
Citat:

Fördelar:
+ Avgiftsfritt
+ 0,5% Bonus

Nackdelar:
- Fula kort

0.5% i bonus är ganska svagt. Väljer hellre att få min cashback i form av upplevelser för en större återbäring.
Citera
2021-07-21, 13:59
Medlem
Citat:

Fördelar:
+ Avgiftsfritt
+ 0,5% Bonus

Nackdelar:
- Fula kort

Komplett har också 0.5 och fungerar dessutom med Google pay.
Citera
2021-07-22, 20:03
Medlem
Niskalaukauss avatar
Vilka kort ska jag kolla på när det gäller cashback har set Amex Blue Cashback som ett som rekommenderas finns det andra?
Finns det något som är bättre än dem andra vad gäller resor?
Typ om man skulle skaffa sig 2 kort av dessa skäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in