2024-04-05, 07:48
Medlem
Vad var det som var så bra med Refunders kreditkort?

Jag själv kör via handelsbanken,men inser nu att kortavgiften äter ju ändå upp det.

Värt att byta till tex Gekås? Att besöka gekås gör vi ändå i snitt kanske 4 gånger om året.
Som just nu verkar vara det som är mest värt.

Vi är två i hushållet. Två kort + ett ica bankkort (gratis dock, för student).
Citera
2024-04-05, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Komplett kortet har väl bara bytt namn ?
De har under ett par år inte tagit emot nya ansökningar
Citera
2024-04-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hur står sig OKQ8 VISA i konkurrensen nu för tiden?

Tror OKQ8 och Preem i stort sett är identiska med Circle K, fast går under Ikano Banken så inte lika bra med Google Pay m.fl.
Citera
2024-04-06, 09:37
Medlem
The-Lizards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usaolle
Tråkigt med Refunder Pay.

Kollar på lite andra alternativ nu.
Tänker såhär:

Circle K Mastercard
+ Gratis, 0.5% bonus, Apple, Goole, Samsung -pay.
- Tråkigt, "bara" 0.5% bonus

Norwegian
+ Gratis, 0.5% bonus, bra app.
- "Bara" 0.5% bonus, Inte Samsung Pay.

Gekåskortet
+ Gratis, 1% cashback, ingen övre bonusgräns
- Endast använda bonus på Gekås, inte Samsung Pay

Everyday
+ Upp till 1% cashback
- Krångligt med olika bonusnivåer, 195:- o årsavgift

Känns som rankning såhär just nu.
1. Gekås
2. Norwegian
3. Cirkle K
4. Everyday

Andra tankar?
För en som aldrig besöker Gekås så håller jag Everyday högst, alltid 1% "riktig" cashback (pengar tillbaka istället för poäng) för köp på matbutiker och bensinstationer, där jag gör de flesta av mina köp.
Citera
2024-04-06, 14:35
Medlem
Citat:
Vad var det som var så bra med Refunders kreditkort?
Riktig Cashback. Det var först 2%, sen 1% sen 0,5% på allt utom mat. I kombination med refunder klick-system fick man cashback från både klicket och 2% från kortet. Allt sammlat på ett ställe utbelat med swish vid behag. Kombinationen har gett mig 8000 kr på 1,5 år (Barnfamilj)
Citera
2024-04-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Jösses...

Jag översätter din fråga till något man kan hitta i Relationsakuten.

Swedbank? Kom igen för fan...

I de där 39 kr per månad ingår ju inte bara betalkort och kreditkort utan även t.ex. internetbank för att betala räkningar - går det verkligen att klara sig utan internetbank?
Citera
2024-04-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lizard
För en som aldrig besöker Gekås så håller jag Everyday högst, alltid 1% "riktig" cashback (pengar tillbaka istället för poäng) för köp på matbutiker och bensinstationer, där jag gör de flesta av mina köp.

Om man nu ska ha ett kort som fungerar överallt så är Everyday helt klart bäst. Enda nackdelen är ju att det inte har Apple eller Google pay

Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
I de där 39 kr per månad ingår ju inte bara betalkort och kreditkort utan även t.ex. internetbank för att betala räkningar - går det verkligen att klara sig utan internetbank?

Skandia erbjuder, än så länge, en avgiftsfri bank som erbjuder allt som man behöver i vardagen. Det kostar bara om man vill ha deras bankkort.
Citera
2024-04-07, 06:40
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri

Nu har jag också Swedbank, av gammal vana. Jag fick ett konto i en sparbank när jag föddes, och denna har efter ett antal fusioner och namnbyten blivit Swedbank. Nu har jag, förutom att jag är nyckelkund för 39 kr/mån även ett Mastercard Guld som kostar 295 kr/år, och tack vare att jag handlar ganska mycket på det så får jag mer tillbaka än vad mina totala avgifter till banken är. Så Swedbank betalar mig, inte tvärtom. Jag får någon hundralapp varje månad i bonus på kortet.

Med det sagt så skulle jag antagligen komma ännu billigare undan om jag förlitade mig på Skandiabanken för att betala räkningar, och använde exempelvis Carpay Visa (som jag också har) som mitt vardagskort. Skandia har slutat med kreditkort tyvärr.

Så i mitt fall är det nog mest för att jag är född in i Swedbank som jag är kund där. Inte för att den är bäst. Hade det kostat mig pengar att vara kund i Swedbank så kanske jag hade tänkt om, men nu får jag betalt för att vara kund där, och kan möjligen få ännu mer betalt för att välja ett annat upplägg, men det är inga stora summor det handlar om.

Det är inte en pizza och Netflix, som Henrik Schyffert skulle säga.
Citera
2024-04-08, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan81
Riktig Cashback. Det var först 2%, sen 1% sen 0,5% på allt utom mat. I kombination med refunder klick-system fick man cashback från både klicket och 2% från kortet. Allt sammlat på ett ställe utbelat med swish vid behag. Kombinationen har gett mig 8000 kr på 1,5 år (Barnfamilj)

Det är riktigt bra. Jag själv är väldigt dålig på att ens använda refunders hemsida för att köpa saker på nätet.
Är det tajt om pengar eller mer hobby kul grej ?

Vilket är ditt nya kreditkort nu?
Citera
2024-04-08, 17:34
Medlem
Citat:
Det är riktigt bra. Jag själv är väldigt dålig på att ens använda refunders hemsida för att köpa saker på nätet.
Är det tajt om pengar eller mer hobby kul grej ?

Vilket är ditt nya kreditkort nu?
Det blir ju en liten sport det där Kommer nog köra Gekås fortsättningsvis och fortsätt klicka på refunder. Men som sagt, har man ingen nytta av att plocka ut pengarna på Gekås är det ju helt värdelöst
Citera
2024-04-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan81
Det blir ju en liten sport det där Kommer nog köra Gekås fortsättningsvis och fortsätt klicka på refunder. Men som sagt, har man ingen nytta av att plocka ut pengarna på Gekås är det ju helt värdelöst

Har du några andra bankkort? Direkt från din bank eller du kör all betalning via gekås kortet?
Citera
2024-04-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Om man nu ska ha ett kort som fungerar överallt så är Everyday helt klart bäst. Enda nackdelen är ju att det inte har Apple eller Google pay

Det där löser man med Curve.

Man skaffar curves gratis debet kort.
Man lägger till cruve i apple eller google pay
Man pekar i Curves app till det kort man vill använda, tex everyday. Har gjort så med Refunder som inte heller har apple/google pay
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in