Citat:
Ursprungligen postat av
FruFri
I de där 39 kr per månad ingår ju inte bara betalkort och kreditkort utan även t.ex. internetbank för att betala räkningar - går det verkligen att klara sig utan internetbank?
Nu har jag också Swedbank, av gammal vana. Jag fick ett konto i en sparbank när jag föddes, och denna har efter ett antal fusioner och namnbyten blivit Swedbank. Nu har jag, förutom att jag är nyckelkund för 39 kr/mån även ett Mastercard Guld som kostar 295 kr/år, och tack vare att jag handlar ganska mycket på det så får jag mer tillbaka än vad mina totala avgifter till banken är. Så Swedbank betalar mig, inte tvärtom. Jag får någon hundralapp varje månad i bonus på kortet.
Med det sagt så skulle jag antagligen komma ännu billigare undan om jag förlitade mig på Skandiabanken för att betala räkningar, och använde exempelvis Carpay Visa (som jag också har) som mitt vardagskort. Skandia har slutat med kreditkort tyvärr.
Så i mitt fall är det nog mest för att jag är född in i Swedbank som jag är kund där. Inte för att den är bäst. Hade det kostat mig pengar att vara kund i Swedbank så kanske jag hade tänkt om, men nu får jag betalt för att vara kund där, och kan möjligen få ännu mer betalt för att välja ett annat upplägg, men det är inga stora summor det handlar om.
Det är inte en pizza och Netflix, som Henrik Schyffert skulle säga.