2018-08-06, 09:19
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Ngn som har koll på Entercards kort Swedbank Guld samt Swedbank platinum?
Kan vem som helst ansöka eller måste man vara Swedbank-kund?

Båda är ganska dåliga och man måste vara kund i Swedbank för att ansöka.
Citera
2018-08-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chadar
Hade jag varit du hade jag satsat på ett SAS AMEX Elite och på så sätt fått 20 000 statuspoäng på eurobonus. Jag hade kompletterat detta med ett SAS Eurbonus Mastercard för att få ytliggare 1000 statuspoäng per månad. Dessa tillsammans med ditt flygmönster (2 långresor med turkish + några kortare med SAS kommer ge dig guldstatus hos sas och ger dig Star Alliance guldlounger. Båda kortet ger dig dessutom Extrapoäng när du använder dem som du sen kan använda till flygresor inom Star Alliance.

Använder du dessutom ditt AMEX för minst 150 000 kronor/år så för du dessutom en värdechek som gör att du kan flyga 2 för 1 inom Star Alliance.

Ansöker du via denna länken http://www.americanexpress.se/bjudin...oBB?XLINK=MYCP för du dessutom 18 000 extrapoäng att börja med samt första kvartalet gratis. (Jag får också lite poäng för att du använder min länk).

Men det går väl knappt föra några köp på det i början utan att det krånglar?
Lite större köp omöjligt utan ha historik? Rätt krångligt stå o bli nekad behöva ringa upp o tjafsa hela tiden.
Citera
2018-08-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Men det går väl knappt föra några köp på det i början utan att det krånglar?
Lite större köp omöjligt utan ha historik? Rätt krångligt stå o bli nekad behöva ringa upp o tjafsa hela tiden.

Njaa, det vet jag inte om jag håller med om..

Jag har en kreditgräns på drygt 100 000 kronor, har visserligen aldrig försökt göra några större köp en så varken för engångsbelopp eller totalt under en månad så får mig har det inte varit något problem i alla fall.
Citera
2018-08-10, 16:00
Medlem
Jag vill skaffa Klarna kortet (och för användning utomlands), med jag hittar ingenstans att faktiskt ansöka om kortet. Det står 'från appen' på hemsidan men ser inget där. Någon som vet?
Citera
2018-08-10, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Jag vill skaffa Klarna kortet (och för användning utomlands), med jag hittar ingenstans att faktiskt ansöka om kortet. Det står 'från appen' på hemsidan men ser inget där. Någon som vet?
Logga in i appen på telefonen. Högst upp till vänster finns en symbol som ser ut som ett huvud. Tryck på den så ser du alternativet "Beställ ett Klarnakort".

Jag kör iOS så det är möjligt att det ser annorlunda ut på Android.
Citera
2018-08-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Logga in i appen på telefonen. Högst upp till vänster finns en symbol som ser ut som ett huvud. Tryck på den så ser du alternativet "Beställ ett Klarnakort".

Jag kör iOS så det är möjligt att det ser annorlunda ut på Android.

Har också iOS. Finns inget sådant alternativ för mig. Får kolla med kundtjänst antar jag.
Citera
2018-08-10, 18:16
Medlem
Finns det något vettigt kreditkort utan att man måste betala avgift varje månad fast man inte ens använder det? Har ett Preem MasterCard i dagsläget men kostar 89 kr/mån. Använder det sällan så vore skönt att slippa betala varje månad när det inte används
Citera
2018-08-10, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av Presa-C
Finns det något vettigt kreditkort utan att man måste betala avgift varje månad fast man inte ens använder det? Har ett Preem MasterCard i dagsläget men kostar 89 kr/mån. Använder det sällan så vore skönt att slippa betala varje månad när det inte används

89 kr/månad?! Jag har också ett Preem Mastercard och det kostar mig ingenting
Citera
2018-08-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
89 kr/månad?! Jag har också ett Preem Mastercard och det kostar mig ingenting

För mig kommer det varje månad på Internetbanken på 89 kr fast jag inte använt kortet. Kanske ska ringa å höra mig för innan jag säger upp det.
Citera
2018-08-10, 20:46
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag har idag Amex och har varit väldigt "pro-Amex" Men jag har börjat tvivla på årsavgifterna. Jag vill ha ett kort med låg valutaväxlingspåslag (helst 0%) och gärna cashback om möjligt.

Jag handlar i Sverige för ca 20k i månaden och utanför EU för 30k i månaden. Jag har tittar lite slött nu senaste halvtimmen och noterat COOP Mer, Forex och Santander Mitt Kort. Några förslag från braintrusten?
Citera
2018-08-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag har idag Amex och har varit väldigt "pro-Amex" Men jag har börjat tvivla på årsavgifterna. Jag vill ha ett kort med låg valutaväxlingspåslag (helst 0%) och gärna cashback om möjligt.

Jag handlar i Sverige för ca 20k i månaden och utanför EU för 30k i månaden. Jag har tittar lite slött nu senaste halvtimmen och noterat COOP Mer, Forex och Santander Mitt Kort. Några förslag från braintrusten?

Amex är ju främst prisvärt om man använder förmånerna med t ex Platinum i hög utsträckning, eller kör Eurobonus och nyttjar poängen i kombination med 2-4-1 vouchers. Annars dyrt. Är också 'pro-Amex', väldigt bra kort för rätt användare och väldigt bra kundtjänst och travel service.
Citera
2018-08-10, 23:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supertastic
Amex är ju främst prisvärt om man använder förmånerna med t ex Platinum i hög utsträckning, eller kör Eurobonus och nyttjar poängen i kombination med 2-4-1 vouchers. Annars dyrt. Är också 'pro-Amex', väldigt bra kort för rätt användare och väldigt bra kundtjänst och travel service.

Yes, jag har Elite-kortet. Kostar ju dock 4k/år men man får två st 2-4-1 vouchers per år vilket är trevligt. Men med tanke på valutapåslaget på 2% (är det 2%?) och min omsättning på nästan 400k/år utanför EU så blir det ytterligare 8000 kr/år i valutaväxlingspåslag, vilket känns som lika mycket som de där 2-4-1 vouchernarna är värda. Därav känns det nästan lättare att ha ett kort med låg valutapåslag plus något annat gottit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in