2018-07-27, 17:31
Medlem
dovAkins avatar
Kan man ha 5000 i kredit gräns?
Citera
2018-07-28, 00:47
Medlem
dovAkins avatar
Blev norwegian då jag flyger med dem 9/10 ggr och de hade gratis uttag samt kostnadsfritt kort
Citera
2018-07-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husing
Det är tyvärr samma sak med Shell Mastercard; det går inte att ladda Revolut, vilket verkar bero på att appen inte klarar att öppna BankID. Det finns iaf sedan lång tid tillbaka en lång tråd på Revolutforumet angående detta problemet, så frågan är väl tyvärr lågprioriterad.

Tips på gratiskort som kan användas för att fylla på Revolut emottages varmt.
Jag försökte ladda revolut med Everydaycard , och Nordea blockerade bara kortet på grund av transaktion var "misstänksam" enligt de. Efter att blockeringen togs bort försökte igen - gick inte alls.

Men det gick smidigt med Collectors Easyliving kort - 100 kr laddades utan problem. Vet inte om det innebär att Collectors säkerhet är slarvigare..

Samma sak med några online tjänster som taxi eller carsharing utomlands som tar 1 kr och ladda det tillbaka direkt efter för att verifiera kortet - vissa banker i Sverige blockerar sådana transaktioner ,som är irriterande, men Collectors tillät det utan någon oro..
Senast redigerad av Mnogodumal 2018-07-28 kl. 11:00.
Citera
2018-07-30, 10:09
Medlem
Någon som kikat närmre på Tui Card? För barnfamiljer som åker på semester minst vart tredje år så känns det rätt bra.

"Ingen årsavgift" (Står 25kr i avi-avgift, så i praktiken blir det ju 300kr/år, om de nu inte har e-faktura avgiftsfritt).

50kr för extra-kort.

1 poäng per 100kr spenderade som man kan köpa resor för och minst 500kr rabatt vid bokningar.

Behöver ett alternativ till Norwegian nu när de sänker bonusen.

Tui är utfärdat av DNB.

Även en poängshop/vanlig webbutik där man kan handla för poäng eller få dubbla poäng om man köper med kortet. Samt lite erbjudanden då och då.

https://www.tuicard.se/
Citera
2018-07-30, 17:02
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhanjel2
Någon som kikat närmre på Tui Card? För barnfamiljer som åker på semester minst vart tredje år så känns det rätt bra.

"Ingen årsavgift" (Står 25kr i avi-avgift, så i praktiken blir det ju 300kr/år, om de nu inte har e-faktura avgiftsfritt).

50kr för extra-kort.

1 poäng per 100kr spenderade som man kan köpa resor för och minst 500kr rabatt vid bokningar.

Behöver ett alternativ till Norwegian nu när de sänker bonusen.

Tui är utfärdat av DNB.

Även en poängshop/vanlig webbutik där man kan handla för poäng eller få dubbla poäng om man köper med kortet. Samt lite erbjudanden då och då.

https://www.tuicard.se/

Också nyfiken över detta. Norwegian har heller ingen årsavgift. Jag använder e-faktura och tror inte det tillkommer någon avi-avgift då, det har inte specificerats några avgifter på själva fakturorna iaf.

Någon som är okej på matte får gärna räkna på det.

Enligt TUI så är 1kr =1 poäng och 10.000 päng = 100kr

https://www.tuicard.se/wp-content/uploads/2018/02/TUI-Card-bonusvillkor-161101.pdf

Medans Norwegian har 1kr = 1 Cashpoint

10.000kr * 0,005 = 50 Cashpoints

50 Cashpoints = 50kr

Har jag räknat rätt här?
Senast redigerad av Red-Panda 2018-07-30 kl. 17:10.
Citera
2018-07-30, 18:43
Medlem
Yes.

Kollade dock med Tui och de stödjer inte e-faktura (antagligen för att kunna ta ut den omotiverade fakturaavgiften och "påstå" sig ha gratis kort).

300kr/år är väl ändå rätt ok (+50kr för extrakort)
Citera
2018-08-04, 01:06
Medlem
Vilket är det bästa kreditkortet idag?

Tja!
Ska skaffa mig ett kreditkort tänkte jag. Vill ej höra åsikter som "nä, gör ej det", "handla bara saker som du har råd med" osv.

Det jag är ute efter är ett kreditkort som man kan samla bonusar på för varje köp man gör som man sedan kan få tbx i "cashback". Alternativt betala med bonus-poäng på deras hemsida eller få rabatt på olika e-butiker vid köp av olika prylar/resor.

Kreditkortet ska även innefatta att man kan göra bankuttag världen över utan att de ska kosta extra.

Det får mer än gärna va höga räntor då jag kommer betala det använda beloppet direkt vid löning innan de x antal räntefria dagarna gått ut. Kortet kan även kosta några hundralappar om året, de bryr jag mig inte så mycket om.

Väldigt trött i skrivande stund så kanske har glömt någon viktig detalj, fråga gärna då.

/TT
Citera
2018-08-04, 01:12
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocktarmen1
Tja!
Ska skaffa mig ett kreditkort tänkte jag. Vill ej höra åsikter som "nä, gör ej det", "handla bara saker som du har råd med" osv.

Det jag är ute efter är ett kreditkort som man kan samla bonusar på för varje köp man gör som man sedan kan få tbx i "cashback". Alternativt betala med bonus-poäng på deras hemsida eller få rabatt på olika e-butiker vid köp av olika prylar/resor.

Kreditkortet ska även innefatta att man kan göra bankuttag världen över utan att de ska kosta extra.

Det får mer än gärna va höga räntor då jag kommer betala det använda beloppet direkt vid löning innan de x antal räntefria dagarna gått ut. Kortet kan även kosta några hundralappar om året, de bryr jag mig inte så mycket om.

Väldigt trött i skrivande stund så kanske har glömt någon viktig detalj, fråga gärna då.

/TT

Finns en tråd om detta https://www.flashback.org/t378024
Citera
2018-08-04, 01:40
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Tja!

/TT

Låter som Du beskriver amez gold. Men tråd finns om detta
Citera
2018-08-04, 02:16
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Tja!

/TT
Varför vill du ha kort som ger bonus som cash och medger fria uttag utomlands, men är beredd att betala några hundra om året för kortet? Då kan du ju lika gärna ta ett av de kort som finns som är gratis, som ger cash i bonus men ofta kostar om det används utomlands.

Jag har Circle K Mastercard, OKQ8 Visa och Shell Mastercard. De är gratis, ger cash tillbaks, men detaljerna får du jämföra själv på deras hemsidor om du är intresserad.
Citera
2018-08-05, 15:28
Medlem
Vilket är det bästa Lounge kortet?

Via jobbet, flyger jag en del gånger om året, blandat SAS, Norweigan och Bra. Flyger ca 2 ggr/året till Beirut ToR med Turkish Airlines
Det blir även en del SJ resor tåg

Det enda jag bryr mig om är att få tillgång till lounger på Turkiet flygplats för mig och min fru.

Vilket kort passar mig?

Vore bra om kortet ger mig poäng också när jag betalar med det!
Citera
2018-08-05, 18:28
Medlem
Ngn som har koll på Entercards kort Swedbank Guld samt Swedbank platinum?
Kan vem som helst ansöka eller måste man vara Swedbank-kund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in