Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 16:28
  #1165
Medlem
sigurts avatar
Skaffade shell mastercard för ett tag sen, fick hem papper förut att dom sänkte cashback nivån till 1% pga regler (WTF)

Men nu idag sökte jag på deras kundtjänst för att mitt kort börjar gå sönder, då ser jag att dom nu har bara 0,5% cashback. Vad är det som händer?

2% var jävligt bra
1% godtagbart.

Men nu undrar jag om det ens är värt att använda kortet för att få cashback....

Vilka andra kort är bra just nu?
Citera
2018-05-29, 07:43
  #1166
Medlem
Någon som har Remember More som använt sin bonus efter att Remember infört Flex kortet?
Tänkte att jag skulle lösa ut bonusen då det var ett tag sen men det står bara felmeddelanden "Ej möjligt, kontakta kundservice".
Har ringt dom nu 2 gånger och de säger att de hör av sig när de vet men ännu har inget hänt.

Misstänker att de inte vill eller kan betala ut bonusen efter att de valde att ta bort kortet, men de vill inte säga något av nån anledning.
Citera
2018-05-29, 08:54
  #1167
Medlem
wkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Någon som har Remember More som använt sin bonus efter att Remember infört Flex kortet?
Tänkte att jag skulle lösa ut bonusen då det var ett tag sen men det står bara felmeddelanden "Ej möjligt, kontakta kundservice".
Har ringt dom nu 2 gånger och de säger att de hör av sig när de vet men ännu har inget hänt.

Misstänker att de inte vill eller kan betala ut bonusen efter att de valde att ta bort kortet, men de vill inte säga något av nån anledning.
Löste in bonus igår och det funkade utan problem.
Citera
2018-05-29, 08:54
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Någon som har Remember More som använt sin bonus efter att Remember infört Flex kortet?
Tänkte att jag skulle lösa ut bonusen då det var ett tag sen men det står bara felmeddelanden "Ej möjligt, kontakta kundservice".
Har ringt dom nu 2 gånger och de säger att de hör av sig när de vet men ännu har inget hänt.

Misstänker att de inte vill eller kan betala ut bonusen efter att de valde att ta bort kortet, men de vill inte säga något av nån anledning.
Jag har löst in min bonus flertalet gånger sedan man slutade dela ut more-kortet. Jag är så extremt nöjd att jag skaffade more-kortet i höstas, Värderar cashbacken tusen gånger högre än massa Eurobonuspoäng.
Citera
2018-05-31, 07:03
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wku
Löste in bonus igår och det funkade utan problem.

Nu fick jag bonusen, tog mig två veckor och tre samtal med kundservice. Enligt dom var det pga tekniska fel men eftersom de inte sa något från början blev man ju lite misstänksam.
Citera
2018-06-16, 19:38
  #1170
Medlem
Ser ibland folk i kassan som har problem med kortet, har de bara ett enda betalkort?
Absolut minsta är väl två, helst från olika institut

Hur många kort har ni?
Citera
2018-06-16, 22:13
  #1171
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ser ibland folk i kassan som har problem med kortet, har de bara ett enda betalkort?
Absolut minsta är väl två, helst från olika institut

Hur många kort har ni?

2, ett kreditkort (Remember More) och mitt vanliga bankkort som sällan används. Men de flesta har nog bara ett bankkort .
Citera
2018-06-18, 21:24
  #1172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ser ibland folk i kassan som har problem med kortet, har de bara ett enda betalkort?
Absolut minsta är väl två, helst från olika institut

Hur många kort har ni?

7. 4 kreditkort, 3 betalkort.
Citera
2018-06-18, 23:08
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ser ibland folk i kassan som har problem med kortet, har de bara ett enda betalkort?
Absolut minsta är väl två, helst från olika institut

Hur många kort har ni?

Två kreditkort, ett betalkort. Olika utgivare på samtliga (MC, Amex och VISA), så att man är på den säkra sidan så att säga...
Citera
2018-06-20, 18:14
  #1174
Medlem
Ska inom kort införskaffa ett kreditkort och har kollat runt en del på olika alternativ. Skulle dock gärna få lite input av vilket kort som passar mina förutsättningar:

* Vill ha två kort kopplat till samma konto (för mig och min sambo).
* Reser utomlands ungefär 1 vecka per år.
* Har för tillfället ingen bil, men kan eventuellt bli aktuellt till vintern.
* Planen är för tillfället att spendera ca 60-80tkr med kortet, vilket kan öka om en bil införskaffas. Tanken är att betala mat, kollektivtrafik och diverse streamingtjänster med kortet.
* Om kortet tillåter fakturabetalning utan extra avgift kan årliga omsättningen öka.
* Fakturan kommer betalas till fullo varje månad för att undvika ränta.

Tacksam för tips!
Citera
2018-06-20, 18:49
  #1175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGbg
Ska inom kort införskaffa ett kreditkort och har kollat runt en del på olika alternativ. Skulle dock gärna få lite input av vilket kort som passar mina förutsättningar

Eftersom det är en relativt låg spend (för att ett kort med kickback ska ge någon vettig summa tillbaka) så fungerar i princip varenda std-kreditkort från storbankerna baserat på dina önskemål.

Dessa brukar ofta ha kostnadsfritt extrakort, reseförsäkring, e-faktura utan avgift, upp till 55 dagars betalning utan ränta, etc. Är du bolånekund eller liknande är dessa dessutom ofta gratis, som t ex Nordea Gold.
Citera
2018-06-21, 18:04
  #1176
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Preem Mastercard måste fortfarande vara marknadens bästa kort?

Ingen årsavgift
0.5% cashback
Drivmedelsrabatt
MVH
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback