Citat:
Ursprungligen postat av MrLi
Det roligaste är att pröjsa med det svarta kortet på systembolaget...
För er som har möjligheten och ännu inte gjort det kan jag rekommendera er att testa.
När man köper sina fyra burkar starkt och en flaska Rosita?
Det är skitkul att läsa om Centurion:
"Centurion är världens mest exklusiva Kort, en unik produkt, specialdesignad för att möta kraven från den riktigt förmögne. Exklusiviteten och den unika servicen innebär givetvis att det bara är möjligt att erbjuda ett fåtal människor i världen denna raritet, säger Peter Clason, vd American Express Sverige."
Det handlar alltså om att flasha med att man är rik. Sen ursäktas det med att man är
garanterad plats på platser där man gör av med pengar.
Jag är kanske på någon kick-off sitter i en bubbelpool på Hasseludden. Plötsligt kommer det fram en ur personalen och jag får en diskret men bestämd uppmaning att gå upp, packa mina grejer och sticka. Då är det alltså den 20-åriga snubben med bakåtslick som nämndes förut, som flashat sin titan för att han vill bada.
Uppenbarligen - för att all denna "service" måste ju gå ut över någon - har vi dessa personer som låter massan vänta medan de själva taxar ut med sin jet?
Nej, jag tror faktiskt inte det. Det handlar om de visar sitt kort, och de som uppfattar det ser några av smulorna komma ramlande ner på dem. De vet vem de ska kräla för och slicka skosulorna på, och den rike gillar detta. En typisk och win-win situation.
Faktum är att det förvånar mig att englands drottning kör med sånt. De som är rika på riktigt borde inte behöva det.