Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-12, 17:05
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Även om det säkert inte är det så låter det som ett skämt..

En fråga, det ska finnas ett kort helt i metall. Vilket?

Centurion är gjort i titan.
Citera
2009-08-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Centurion är gjort i titan.
Där har vi de!
Citera
2009-08-12, 20:14
Medlem
Klarar man sig med bara ett få antal kort?

For mig ar Amex det enda alternativet om man far valja ett kort pga dess overlagsna service niva, vilket hjalp mig ur knipor fler an en gang. Allt ifran bord hos gordon ramsey till pengar pa en ode strand i Mexico. Tyvarr ar acceptansen usel i manga lander. Jag skulle se till att ha minst tva kort i olika banker eftersom systemen ibland ligger nere och alla har uttags limit pa de vanliga korten. Vad gor man om man annars om man behover 30000 kr i cash en sondag eftermiddag?
Citera
2009-08-12, 20:24
Medlem
MrLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Även om det säkert inte är det så låter det som ett skämt..

En fråga, det ska finnas ett kort helt i metall. Vilket?

redan besvarat....
Senast redigerad av MrLi 2009-08-12 kl. 20:32.
Citera
2009-08-12, 20:41
Medlem
Mercais avatar
Skulle vilja slå ett slag för Eurocard Platinum. Försäkringar motsvarande Amex Platinum (och bättre), ingen limit, låg årsavgift (1500 kr) och en lysande Conciergeservice (nu senast löste de slutsålda biljetter till både U2 och Coldplay åt mig t.ex.).
Citera
2009-08-12, 21:11
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLi
Det roligaste är att pröjsa med det svarta kortet på systembolaget...
För er som har möjligheten och ännu inte gjort det kan jag rekommendera er att testa.

När man köper sina fyra burkar starkt och en flaska Rosita?

Det är skitkul att läsa om Centurion:

"Centurion är världens mest exklusiva Kort, en unik produkt, specialdesignad för att möta kraven från den riktigt förmögne. Exklusiviteten och den unika servicen innebär givetvis att det bara är möjligt att erbjuda ett fåtal människor i världen denna raritet, säger Peter Clason, vd American Express Sverige."

Det handlar alltså om att flasha med att man är rik. Sen ursäktas det med att man är garanterad plats på platser där man gör av med pengar.

Jag är kanske på någon kick-off sitter i en bubbelpool på Hasseludden. Plötsligt kommer det fram en ur personalen och jag får en diskret men bestämd uppmaning att gå upp, packa mina grejer och sticka. Då är det alltså den 20-åriga snubben med bakåtslick som nämndes förut, som flashat sin titan för att han vill bada.

Uppenbarligen - för att all denna "service" måste ju gå ut över någon - har vi dessa personer som låter massan vänta medan de själva taxar ut med sin jet?

Nej, jag tror faktiskt inte det. Det handlar om de visar sitt kort, och de som uppfattar det ser några av smulorna komma ramlande ner på dem. De vet vem de ska kräla för och slicka skosulorna på, och den rike gillar detta. En typisk och win-win situation.

Faktum är att det förvånar mig att englands drottning kör med sånt. De som är rika på riktigt borde inte behöva det.
Citera
2009-08-25, 00:20
Medlem
konsensus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Beror ju som sagt på hur du planerar att använda kortet, jag reser mycket och bokar det mesta med mitt centurion då de har bra service och försäkringar. Vardagskortet är ett visa från Credit Suisse och ett simpelt electronkort.

Man ska inte stirra sig blind på vilken status kortet medför utan hur det skall användas och vilka förmåner det ger. Centurion idag är inte specuiellt exklusivt, det enda skulle väl i så fall vara att det inte är gjort i plast utan titan.

Centurionkortet går idag att få som det högst ordinära gröna amexkortet med den skillnaden att de 4 sista siffrorna visar att det är ett centurion, detta för att slippa flash-faktorn som kortet medför bland mindre vetande.

Sant att det går att ha ett extrakort på sig själv som är grönt, då du är Centurionmedlem. Inte sant att de 4 sista siffrorna visar att det är ett Centurion. Sen ett tips, om du nu verkligen är Centurionmedlem. Du behöver inte betala med kortet för att få tillgång till försäkringen.
Citera
2009-08-25, 13:29
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
Jag kan nämna 3-4 pers i min närhet som har black. Visserligen var de bland de första i Sverige att få de men dem är inte speciella längre.

De har även Handelsbankens "värsting", kommer inte på namnet. Det kortet var/är mer exklusivt än black.

Beror på hur man ser på det hela.

Vet faktiskt inte exakt hur många i Sverige som har det. Men visst du behöver inte vara miljadär för att få det.

Handelsbankens värsting? Här märks det att jag uppenbarligen har för lite pengar, inte fan har jag fått något erbjudande, hahahahha
Citera
2009-09-14, 04:08
Bannlyst
jag har ett american express kort och de brukar ge mig kanonpriser på atlantflygningar med extra flygmil om jag betalar med amex kortet.

På american airlines får amex kunder sitta i deras privatlounge i samtliga amerikanska flygplatser
Citera
2009-11-01, 11:10
Medlem
Supremecard

vill slå ett slag för supremecard.se

resurs banks eget kort, 195 i årsavgift och långt mycket bättre och lättare-att-uppnå-nivåer på sina bonusar än AmEx. kan lätt förhandla bort årsavgiften och när jag värvade lite polare fick jag en jävla massa bonuspoäng.
Citera
2010-02-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka313
vill slå ett slag för supremecard.se

resurs banks eget kort, 195 i årsavgift och långt mycket bättre och lättare-att-uppnå-nivåer på sina bonusar än AmEx. kan lätt förhandla bort årsavgiften och när jag värvade lite polare fick jag en jävla massa bonuspoäng.

Låter som ett bra kort! Den har väl delbetalning också har jag för mig
Citera
2010-07-31, 01:53
Medlem
Har jobbat i ett år (sen jag tog studenten) och har funderat på att skaffa ett amex green, har vänner som berättat hur bra det är. Och kommer på mig själv vara irriterad på mitt swedbank hela tiden så...

För amex green måste man tjäna minst 200 000 om året - jag börjar ett nytt jobb nu i augusti som jag kommer tjäna lite drygt 200 k på om året. Men tänk om jag slutar eller blir av med jobbet, vad händer då?
Kan jag ansöka om detta kort redan nu eller måste jag vänta tills jag fått en/flera löner? Hur fungerar det? I ansökan på amex hemsida ska man fylla i årsinkomst, men eftersom att jag ej haft en årsinkomst än - ska jag då skriva uppskattad/förväntad årsinkomst eller?

Säkert "dumma" frågor, men tack för er hjälp!
Senast redigerad av SilianRail 2010-07-31 kl. 01:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in