2012-09-13, 23:15
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Sveriges "vidrigaste parti" enligt en annan tråd: https://www.flashback.org/t1960739

Vad bra att folk är känslomässigt engagerade i ett så pass litet parti, då vet man åtminstone att liberaler inte är osynliga .
Citera
2012-09-13, 23:18
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Vad bra att folk är känslomässigt engagerade i ett så pass litet parti, då vet man åtminstone att liberaler inte är osynliga .
Sant
Citera
2012-09-14, 01:52
Medlem
TheMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Sveriges "vidrigaste parti" enligt en annan tråd: https://www.flashback.org/t1960739

Synd att ni inte argumenterar i tråden tycker jag. Jag börjar hålla med kritiken mot invandringspolitiken från att tidigare varit ganska övertygad om att LP kommer få min röst nästa val.

Vad säger ni, varför har de fel? Kommer verkligen invandringen inte vara något problem i ett liberalt (och rikt) samhälle?
Citera
2012-09-14, 06:03
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMachine
Synd att ni inte argumenterar i tråden tycker jag. Jag börjar hålla med kritiken mot invandringspolitiken från att tidigare varit ganska övertygad om att LP kommer få min röst nästa val.

Vad säger ni, varför har de fel? Kommer verkligen invandringen inte vara något problem i ett liberalt (och rikt) samhälle?
Du har missforstatt den typiske KLP:aren. Det ar fraga om ideologisk renlarighet och eventuella konsekvenser ar irrelevanta. Staten far inte bryta mot de negativa rattigheterna oavsett vad for positiva konsekvenser det kan tankas medfora. Horder av bulgariska ziggisar pa stoldsemester andrar inte detta faktum.
Citera
2012-09-14, 08:20
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Du har missforstatt den typiske KLP:aren. Det ar fraga om ideologisk renlarighet och eventuella konsekvenser ar irrelevanta. Staten far inte bryta mot de negativa rattigheterna oavsett vad for positiva konsekvenser det kan tankas medfora. Horder av bulgariska ziggisar pa stoldsemester andrar inte detta faktum.
Jag instämmer inte till fullo i din syn. Visst finns det sådana fall också, men det förefaller finnas en medvetenhet om att invandringens negativa effekter måste tas i beaktande.
Citera
2012-09-14, 08:40
Medlem
Citat:

De har fel för att de utgår från att folk inte kommer att kunna få ett jobb eller att de flesta invandrare inte vill jobba.
Citera
2012-09-14, 12:04
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator
Jag instämmer inte till fullo i din syn. Visst finns det sådana fall också, men det förefaller finnas en medvetenhet om att invandringens negativa effekter måste tas i beaktande.
Tja, ställ följande fråga till KLP:s företrädare.

Om ni kommer in i riksdagen och, allt annat lika, ni får möjlighet att påverka svensk asylrelaterad invandring, kommer ni då att verka för:'
1. Fri invandring
2. Ökad invandring
3. Status quo
4. Minskad invandring
5. Stoppad invandring

Till dags dato har det såvitt jag vet brukat bli ettan här på forumet och det är även deras politik enligt deras egen hemsida som förespråkar helt fri invandring.

PS. Svar som går ut på att partiet vill ha ett helt annat samhälle där invandring får helt andra konsekvenser är ointressanta. Inget svenskt parti har haft egen majoritet förutom sossarna under en kort period på sextiotalet. Ett parti kommer att ställas inför konkreta valmöjligheter enligt ovan.
Citera
2012-09-14, 12:06
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
De har fel för att de utgår från att folk inte kommer att kunna få ett jobb eller att de flesta invandrare inte vill jobba.
Hur ser försörjningsgraden hos asylrelaterade massinvandrare ut idag? Vad är efterfrågan på analfabeter, getherdar och liknande idag? Vilken politik bör KLP driva idag, skulle de till äventyrs få till exempel ett kommunmandat?
Citera
2012-09-14, 12:56
Medlem
Gents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
"Tankar" om liberalism var en grov misnomer. Du citerar ju bara tanklöstskitsnack!

Tvärtom är det etatisterna som totalt saknar, eller snarare förfalskat historien! Vetenskapen och välståndet skapades av fria människor. Vi var, med dagens mått, extremistiskt nyliberala även i sossarnas Sverige fram till 1960. Halvera dagens skattetryck, och halvera det en gång till, s¨å kommer vi dit igen! Och stryk 95% av all lagtext författad sen dess, avskeda 90% av alla offentliganställa.

Det är den "orealistiska extremism" som denne sinnesjuke lögnare försöker ituta oss att liberalism ligger åt i ett första steg: Per Albin Hanssons folkhem!!! Eller åtminstone en omedelbar skattereduktion med 40% till normala socialdemokratiska länder av idag som England och Tyskland...

Friheten trampades på av samma stövlar som alltid, krigsherrarnas, de korrupta psykopaternas, med andra ord: politkernas storhetsvansinne! Den förklaringen är fullständigt glasklar inom liberalismen. Det är etatisterna som blir förklaringen skyldig varför plötsligt senaste 40 åren det blivit omöjligt att lösa problem utan att tillgripa statens våld mot alla dess undersåtar. samtidigt som etatismens högborger, först Sovjetimperiet, och nuföritden Västeuropa, hastigt halkar efter hela omvärlden ekonomiskt, socialt, vetenskapligt och moraliskt.

De futtiga trasor som vi har idag, bleknar hastigt till ingenting alls bara människorna själva blir fria och därmed spontant expanderar sina tillgångar med 10-20% om året. Efter några få år så förvandlas på 90% av tillgångarna i utgångsskedet till en futtig promille av de fria männiksornas välstånd. Jämför bara värdet av en halt draghäst med värdet av en jumbojet! De ofria slavarna hucklar kring dagens rostiga tomburkar. De fria människorna vet därmot att skapa ting som de ofria inte ens kan fantisera om. De fria flyger!

En av de mest vulgära lögnerna är just denna: "Utan statens våld som tvingar dig att göra sånt som du hatar att göra, så blir du ensam!!!" Varför skulle fria människor vara ensamma? Umgås denne sinnesjuke textförfattare idag med sin socialbidragshandläggare, med sin byggnadstillståndsbyråkrater och med ledamöterna i sin lokala skattenämnd??? Jo, förmodligen...

Textförfattaren är antidemokrat!
Han har ju precis deklarerat att folk är för inkompetenta för att rösta! Den som väljer fel varje jävla dag i hela sitt liv, väljer ju fel också på valdagen, eller hur? Textförfattaren måste själv detaljdiktera allting i hela världen. Det är den enda logik som han står för.

Resten av texten är bara gammeldags socaildemokratiskt rasisttrams.

Underbart skrivet.
Citera
2012-09-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Hur ser försörjningsgraden hos asylrelaterade massinvandrare ut idag? Vad är efterfrågan på analfabeter, getherdar och liknande idag? Vilken politik bör KLP driva idag, skulle de till äventyrs få till exempel ett kommunmandat?

Hög. Låg, men den skulle vara högre ifall man inte hade minimilöner eller annat som hindrade kapitalister att erbjuda låga löner till dem; det finns inget problem med ofrivillig arbetslöshet i ett fritt samhälle.

Det senare vet jag inte - jag är inte med i någon ledningsgrupp för KLP.
Citera
2012-09-14, 13:33
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Hög.
Ja, vi ser det på alla krav från kommunerna att staten skall skjuta till pengar till extra socialbidrag och alla andra kostnader den asylrelaterade massinvandringen för med sig.
Citat:
Låg, men den skulle vara högre ifall man inte hade minimilöner eller annat som hindrade kapitalister att erbjuda låga löner till dem; det finns inget problem med ofrivillig arbetslöshet i ett fritt samhälle.
Du kunde kanske starta en tråd som heter något i stil med: Tråden om fantasisamhället, här kan vi gagga om vår politik utan att ta hänsyn till dagens verklighet? KLP måste likt alla andra partier ta ställning i enskilda sakfrågor i verkligheten, åtminstone om de någon gång får styrfart nog att få ett mandat.
Citat:
Det senare vet jag inte - jag är inte med i någon ledningsgrupp för KLP.
Vet du inte hur du tycker att KLP skall rösta?

Kommunfullmäktige skall ta ställning till frågan om kommunen bör ta emot 10 somaliska flyktingbarn. Hur tycker du KLP:s företrädare skall rösta för att du skall hålla med?
1. Ja
2. Nej

Nå?
Citera
2012-09-14, 14:38
Medlem
möbelklisters avatar
Citat:

Jo, det kommer att bli trångt vid gränsövergångarna eftersom många snyltare, kriminella och bidragsberoende vill lämna landet samtidigt som många entreprenörer, arbetsvilliga och allmänt hederliga människor med goda avsikter vill komma in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in