Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Du säger att man måste tolerera och respektera att folk inom partiet har olika sätt att se på saker och ting? Samtidigt säger du att folk som hakar upp sig på petitesser inte hör hemma i partiet. Om man måste ge tummen upp åt allt som publiceras på Lp-bloggen (hur urbota dumt det än är) för att höra hemma i partiet kanske det är du själv som hemfaller åt den "ARI-mentalitet" du kritiserar andra för. (Inte för att jag tycker det finns en sådan, men det är vid sidan av poängen.)
Jag har kanske varit otydlig, för du har missuppfattat det jag skrivit. Jag hävdar inte att man måste ge tummen upp åt allt som skrivs på LP-bloggen,
tvärtom har jag ju suttit och skrivit att det är naturligt och OK att man är oense inom ett parti. Det jag har sagt är att folk som sitter och ställer ultimatum, på det sätt som Supersmurfen gjort, inte hör hemma i ett politiskt parti. Jag citerar hans barnsliga inlägg en gång till:
Citat:
Mycket, mycket knasig text. Liberala partiet måste för fan ha en redaktion som läser igenom texterna innan de slänger upp dem på hemsidan. Har de en redaktion så måste den bytas ut omedelbart!
Liberala partiet fick en jävla massa minuspoäng pga den texten, inte bara från mig utan från många andra liberaler som sågade texten vid fotknölarna.
Om det är någon aktiv i ledningen från LP som läser detta inlägg så vill jag bara ödmjukaste säga till er: Skärp er!!!! Skärp er för fan!!! Det finns risk att jag lägger ner 1000-kr klubben och 1200-kr klubben om det dyker upp fler alster av samma usla kvalité på LP:s blogg!
Man kan, och
bör i många fall, självklart kritisera andras världsbild, men att gå i taket och hävda att ens sympatier för partiet sjunker drastiskt bara för att en medlem är religiös och subjektivist, samt ställa in en stor del av sitt engagemang (ovan nämnda klubbar) tycker jag är ett uppvisande av en karaktär som aldrig hade något att göra i ett politiskt parti från första början, och som kan vara rent skadlig om den härjar runt i ett partis organisation.