2009-08-09, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Alltså. Som med alla nystartade föreningar är det ett halvt helvete att få igång maskineriet. Tycker att det är tramsigt att klaga NU när allt som hänt det senaste halvåret knappast kunde gått särskilt mycket fortare.

Nä, det var ju fort gjort... NOT! När jag reggade en förening senast (orgnr) så var det gjort på några timmar. Bara att skicka in protokoll från instiftande möte och stadgar. Men så finns det ju inget THC i min hjärna heller (tror jag inte iaf, det var typ 3 år sen jag prövade).

Hade ni lagt mer krut på konstruktiviteten och mindre på att gräla och censurera folk så hade saker och ting säkert varit annorlunda!

Citat:
HrGrand: varför är partiets forum helt öppet för allmänheten? Ligger det inte i partiets intresse att kunna föra viss intern debatt bakom stängda dörrar? Att man kan diskutera politik med alla är ju skitbra, men frågor som rör partiet endast borde väl vara förbehållna för betalande medlemmar?

Vadå, är ni rädda att jag ska hinna registrera beteckningen "Klassiskt Liberala Partiet" före er? :-)
Citera
2009-08-09, 16:35
Medlem
Citat:
HrGrand: varför är partiets forum helt öppet för allmänheten? Ligger det inte i partiets intresse att kunna föra viss intern debatt bakom stängda dörrar? Att man kan diskutera politik med alla är ju skitbra, men frågor som rör partiet endast borde väl vara förbehållna för betalande medlemmar?
Det är på väg, det är på väg...

Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Nä, det var ju fort gjort... NOT! När jag reggade en förening senast (orgnr) så var det gjort på några timmar. Bara att skicka in protokoll från instiftande möte och stadgar. Men så finns det ju inget THC i min hjärna heller (tror jag inte iaf, det var typ 3 år sen jag prövade).

Hade ni lagt mer krut på konstruktiviteten och mindre på att gräla och censurera folk så hade saker och ting säkert varit annorlunda!

Vadå, är ni rädda att jag ska hinna registrera beteckningen "Klassiskt Liberala Partiet" före er? :-)
Skämtar du med oss eller? Det är skillnad på att ansöka om organisationsnummer och att registrera partibeteckning. Det förra är klart för evigheter sedan.
Citera
2009-08-09, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Det är skillnad på att ansöka om organisationsnummer och att registrera partibeteckning. Det förra är klart för evigheter sedan.

Jaha, ansökningsproceduren hos Valmyndigheten är alltså så svår att den tar uppemot tre år att utföra, är det så du menar? Låter ju som att det är i klass med att ansöka till Green Berets...
Citera
2009-08-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Nu jävlar måste KLP sätta up lite datum med olika happenings innan valet. Viktigt att det även händer saker i Stockholm och inte bara i Göteborg.

Just nu är jag för trött för att komma på nåt orginellt, men det ska helst inte vara dela ut flygblad utan något mer spektakulärt. Gärna olika teman: övervakningssamhället, förmyndarsamhället, individuell frihet vs kollektivism (man kan ha en snöflinga som symbol för detta tema), Är staten till för människorna eller är människorna blott livestock för de styrande?

Nå, liberala flashbackare de upp till er att brainstorma ihop olika happenings!

Och det är upp till Hr Grand att oragnisera dem.

Brainstorma nu!

Ja, kapitalism har ju fått tagit någon oerhörd kritik från uppenbart okunniga journalister med mera i och med finanskrisen. Så ni kan ju köra något race där ni hänsyftar till att kapitalism fått utstått dålig kritik felaktigt.
Några slagord skulle kunna vara i stil med "Fria människor skapar välstånd!" eller liknande. Sen när sossarna känner sig lite provocerade och börjar köra med sin vänsterretorik att ni hatar arbetare etc så kan ni ju förklara i media varför kapitalism är att föredra framför deras välsminkade ekonomiska system.

Bara en tanke, men jag tycker att kapitalism har fått tagit alltför mycket skit av okunniga kritiker. Och det är nog en bra idé att köra lite på ekonomin då vi kan bevisa att liberal ekonomi är att föredra. Aja, lycka till!
Citera
2009-08-10, 13:28
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngOchIgnorant
"Fria människor skapar välstånd!"
En av de bästa hittills!
Citera
2009-08-10, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UngOchIgnorant
"Fria människor skapar välstånd!"

En liten anmärkning: det vore bättre att poängtera att det är friheten som skapar välstånd. "Fria människor" skulle kunna misstolkas som att ni skulle mena att vissa människor, som kallas "de fria människorna", skapar mer välstånd än andra, och att de därför skulle ha ett högre "människovärde".
Ju mindre feltolkningsmöjligheter desto bättre..?

"Människor skapar välstånd i frihet" eller "Frihet skapar välstånd" kanske vore bättre. Vill minnas att jag sett "Frihet skapar välstånd" som klistermärke, kan det ha varit hos Contra..?
Citera
2009-08-10, 14:01
Medlem
Jrgens avatar
Men det är ju inte friheten i sig som skapar välståndet. Det är människorna. Friheten möjliggör bara människorna att skapa välstånd.
Citera
2009-08-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
En liten anmärkning: det vore bättre att poängtera att det är friheten som skapar välstånd. "Fria människor" skulle kunna misstolkas som att ni skulle mena att vissa människor, som kallas "de fria människorna", skapar mer välstånd än andra, och att de därför skulle ha ett högre "människovärde".
Ju mindre feltolkningsmöjligheter desto bättre..?

"Människor skapar välstånd i frihet" eller "Frihet skapar välstånd" kanske vore bättre. Vill minnas att jag sett "Frihet skapar välstånd" som klistermärke, kan det ha varit hos Contra..?

Ja, men det är ju de fria människorna (vilka du nu syftar på, invånarna i Hong Kong kanske? :P) som skapar välstånd i högst grad. Och att folk skulle börja tänka att individer på fria marknader skulle ha högre människovärde för att de skapade mer välstånd än här i Sverige är väl lite väl närigt? Eller vad menar du?

Annars funkar ju "Frihet skapar välstånd" säkert också fint, men jag föredrar mitt förslag och hänvisar till Jrgens svar.
Citera
2009-08-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
En av de bästa hittills!

Ja, jag förväntar mig att se flygblad och tält av KLP med denna slogan på inför valet 2010
Citera
2009-08-10, 15:15
Medlem
Kheperas avatar
"Fria människor skapar välstånd" är bra i sig, men jag vet inte hur pedagogiskt det är.

Kritiken skulle nog låta ungefär så här: "Välstånd är inte allt, man får inte prioritera profit över människovärde, pengar är oväsentligt när de sjuka och svaga får dö i rännstenen."
Citera
2009-08-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
"Fria människor skapar välstånd" är bra i sig, men jag vet inte hur pedagogiskt det är.

Kritiken skulle nog låta ungefär så här: "Välstånd är inte allt, man får inte prioritera profit över människovärde, pengar är oväsentligt när de sjuka och svaga får dö i rännstenen."

Då kan man ju först förklara varför sjukvården kommer fungera bättre och billigare på marknaden. Sen får man ju ett utmärkt tillfälle att förklara det medmänskliga i att INTE tvinga en vanlig arbetare att betala för min vård, och att den fria marknaden faktiskt är det mest rimliga om man gillar värderar människors rätt till sin egendom som man själv genererat etc. Folk kommer ju alltid ha invändningar om att det inte kommer finnas nåt som garanterar individen "grundläggande medmänsklighet från andra människor" och liknande. Det är ju dessa invändningar ni ska bemöta och förklara hur liberalism vinner både moraliskt och praktiskt.
Citera
2009-08-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
En av de bästa hittills!
Tycker det! Får tacka UngOchIgnorant för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in