2025-09-15, 20:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
Någon som har bra tips på vad jag kan ha och lägga på mina SCAN högrevsburgare? Har Eldorado dressing samt ost hemma just nu, ska jag lägga till rödlök och någon skiva tomat kanske? Ska dressingen på botten eller översta brödlagret?

Gillar du rödlök så varför inte och lägg den i kallt vatten strimlad, så blir den inte så frän i smaken om man nu inte gillar det och skölj av allt. Tomat bryter av det feta och det salta med kyla och saftighet och fräschhet. Du kanske bara har tomat och rödlök som pålägg

Isf kan du justera Eldorados dressingsmak ochså med socker, salt, syra, salt, hetta, och pepprighet i den ordningen genom att klämma ut en del dressing i en skål och balansera dressingen bättre med vad du har hemma i kryddning och syror, gillar du dijon ?

Bara är att offra en halv stekt burgare utan bröd och smaka av med dressingen lök tomat och osten
Vad saknas i smaken tycker du ? Istället för att göra klart allt och bli halvnöjd när burgarna är installerade redan för att hugga in

Det kan va så enkelt att du tycker kanske bara burgaren med mer peppar och salt och brödet med osten å lite ketchup är tillräckligt gott å thats it ? Who knows ?
Senast redigerad av Sladdaren 2025-09-15 kl. 21:00.
Citera
2025-09-15, 21:51
Medlem
Come on... Varför förminskas mina köttbiffar??
Citera
2025-09-15, 22:30
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Come on... Varför förminskas mina köttbiffar??

För att du steker dem. Kör råbiff så är du safe. Det är det enda sättet.
Citera
2025-09-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

Råbiff är inte hamburgare. Vill jag äta råbiff så går jag på restaurang med en betydligt saftigare nota än vad lokala franchise hamburgare restaurangen tar för liknande mått.

Kan tycka diskussionen handlar om hamburgare därför frågar man om just det. HAMBURGARE
Citera
2025-09-15, 22:47
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Råbiff är inte hamburgare. Vill jag äta råbiff så går jag på restaurang med en betydligt saftigare nota än vad lokala franchise hamburgare restaurangen tar för liknande mått.

Kan tycka diskussionen handlar om hamburgare därför frågar man om just det. HAMBURGARE

Visa mig en enda köttfärsbiff som inte krymper när man steker den. Det är liksom så det går till. Beroende på vatten- och fetthalt i färsen, bland annat.
https://svensktkott.se/faq/varfor-kr...id-tillagning/
Citera
2025-09-15, 22:48
Medlem
Citat:
Visa mig en enda köttfärsbiff som inte krymper när man steker den. Det är liksom så det går till. Beroende på vatten- och fetthalt i färsen, bland annat.
https://svensktkott.se/faq/varfor-kr...id-tillagning/

Ok tack någon till som upptäckt det.
Citera
2025-09-15, 22:54
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Personligen så tycker jag att hamburgare smakar illa, om biffen inte är stekt som well done. Då får biffen hellre krympa lite och smaka bra. Min erfarenhet är annars att högrevsbiffar håller formen rätt så bra i stekpannan.
Citera
2025-09-15, 23:21
Medlem
Citat:
scan 150 g högrev är väl typ råbiff? Dom är helt råa står det på förpackningen
Citera
2025-09-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Gillar du rödlök så varför inte och lägg den i kallt vatten strimlad, så blir den inte så frän i smaken om man nu inte gillar det och skölj av allt. Tomat bryter av det feta och det salta med kyla och saftighet och fräschhet. Du kanske bara har tomat och rödlök som pålägg

Isf kan du justera Eldorados dressingsmak ochså med socker, salt, syra, salt, hetta, och pepprighet i den ordningen genom att klämma ut en del dressing i en skål och balansera dressingen bättre med vad du har hemma i kryddning och syror, gillar du dijon ?

Bara är att offra en halv stekt burgare utan bröd och smaka av med dressingen lök tomat och osten
Vad saknas i smaken tycker du ? Istället för att göra klart allt och bli halvnöjd när burgarna är installerade redan för att hugga in

Det kan va så enkelt att du tycker kanske bara burgaren med mer peppar och salt och brödet med osten å lite ketchup är tillräckligt gott å thats it ? Who knows ?
hade ingen lök eller tomat idag, hade bara hamburgarbröd, stekte köttet i 9 minuter som det står på förpackningen, dom är helt råa, 2 min på hög värme på varje sida, sen sänkte jag och vände dom då och då, sen på med eldorado dressing,

var inte så jätte gott, bra kvalité på köttet dock, borde jag kryddat med svartpeppar på kanske?
Citera
2025-09-21, 23:23
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Svartpeppar, vitpeppar eller pepparmix och det gärna färskmalen för rätt smak.
Citera
2025-11-20, 17:49
Medlem
East.Clintfoods avatar
Skön personlighet!

How George Motz Makes NYC’s Best Burgers at Hamburger America

https://www.youtube.com/watch?v=u6ubttMQ2r0
Citera
2025-11-21, 00:48
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Skön personlighet!

How George Motz Makes NYC’s Best Burgers at Hamburger America

https://www.youtube.com/watch?v=u6ubttMQ2r0

Jo han är trevlig å lättsam och vart med länge
Busenkla burgare men med gourme smak via löken å allt

Så enkelt kan de va men i sverige skulle jag inte lägga pengar på
gatumat på så enkla burgare med ocker priser så det räcker, som man kan istället göra hemma.
Sitter även smaken i köttet, högrev osv äre inte heller värt det att bara betala för pucken o
och ost m bröd. De tar lätt 300% mer i priset än å köpa pvt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in