2009-11-30, 18:54
Bannlyst
apropå hamburgare har ni testat kavlis amerikansk dressing bacon den är riktigt god...
Citera
2009-11-30, 20:08
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Har också tröttnat på kapris. Föråt mig på dem en gång och därefter har jag haft svårt för dem.

Jag har svårt att få raka sardeller på min lokala ICA. Jag är dessutom lat för att åka till en annan butik så jag brukar rulla ut de insnurrade och ta bort kaprisen.

~Paul~

Det har jag också fått göra ibland men jag upplever nog de raka sardellerna som mjällare än de som legat rullade runt en kapris i oljan. Kaprisen ger en sämre smak på sardellerna tycker jag.
Citera
2009-11-30, 20:13
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Det har jag också fått göra ibland men jag upplever nog de raka sardellerna som mjällare än de som legat rullade runt en kapris i oljan. Kaprisen ger en sämre smak på sardellerna tycker jag.
Jo, det kan nog vara så. Men ibland har nöden ingen lag .

~Paul~
Citera
2009-11-30, 21:00
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
apropå hamburgare har ni testat kavlis amerikansk dressing bacon den är riktigt god...
Fast inget slår den härliga srirachan http://static.blogcritics.org/09/10/09/115849/091006sriracha.jpg

Köp dock inte santa marias sriracha då den är ungefär lika stark som tomatketchup och smakar helt annorlunda, blev riktigt besviken så flaskan blev bara ståendes i kylskåpet i en månad innan jag slängde den.
Citera
2009-12-01, 00:07
Medlem
doktor-zs avatar
Underbar tråd!

Jag kör liquid smoke, lite vitlök, grillkrydda, ketchup, mjöl, sweet chilli, salt och peppar i mina brurgare.

Det viktigaste, efter själva burgaren är sedan dressingen. Den görs på fet creme fraiche, vitlök, tacokrydda, hackad chilli, salt och peppar.

Mellan bröden finnes oftast sallad, tomat (tunnt skuren), ostskiva, lök (gul/röd/purjo)

Purjolök passar väldigt bra!
Citera
2009-12-01, 01:36
Medlem
Blå Rutas avatar
När jag läser den här tråden om allas konstigheter med hamburgare kan jag inte annat än länka till det här:
http://www.youtube.com/watch?v=bdMlrtR11ew

Tänk på detta i framtiden så ni inte traumatiserar eventuella ungar med era vidriga perversioner ni kallar hamburgare!
Citera
2009-12-01, 10:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
När jag läser den här tråden om allas konstigheter med hamburgare kan jag inte annat än länka till det här:
http://www.youtube.com/watch?v=bdMlrtR11ew

Tänk på detta i framtiden så ni inte traumatiserar eventuella ungar med era vidriga perversioner ni kallar hamburgare!
OK, och exakt vad kallar du för en hamburgare. Dvs, vad bör ingå i den?

~Paul~
Citera
2009-12-01, 11:26
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:

~Paul~
Absolut definitivt inte fisk i alla fall.

Bröd, lök, sallad, nötfärs, ketchup, bröd plus salt och peppar. Pang där har du en burgare.
Citera
2009-12-01, 12:17
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Absolut definitivt inte fisk i alla fall.

Bröd, lök, sallad, nötfärs, ketchup, bröd plus salt och peppar. Pang där har du en burgare.
Haha, OK .

~Paul~
Citera
2009-12-01, 12:33
Medlem
Blå Rutas avatar
Citat:

~Paul~

Överdrev lite för att få bättre effekt av videon. Själv tycker jag en hamburgare ska bestå i princip av bara nötfärs (och kryddor) och det ska definitivt inte vara grovhackade växtdelar i det (green peppers eller annat) särskilt inte till barn.

Sedan vad man har för tillbehör är helt upp till en själv och jag brukar variera mig ofta.
Citera
2009-12-01, 12:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Överdrev lite för att få bättre effekt av videon. Själv tycker jag en hamburgare ska bestå i princip av bara nötfärs (och kryddor) och det ska definitivt inte vara grovhackade växtdelar i det (green peppers eller annat) särskilt inte till barn.

Sedan vad man har för tillbehör är helt upp till en själv och jag brukar variera mig ofta.
Fast kryddor är inget annat än "grovhackade växtdelar" i torkad form . Du menar således att det går bra med torkad timjan, oregano eller mejram men inte den färska varianten?

När det gäller barn så kan jag hålla med om att man bör hålla ingredienslistan på ett neutralt plan men det är inte det som tråden handlar om.

~Paul~
Citera
2009-12-01, 15:03
Medlem
Blå Rutas avatar
Citat:
Fast kryddor är inget annat än "grovhackade växtdelar" i torkad form . Du menar således att det går bra med torkad timjan, oregano eller mejram men inte den färska varianten?

När det gäller barn så kan jag hålla med om att man bör hålla ingredienslistan på ett neutralt plan men det är inte det som tråden handlar om.

~Paul~

För mig är kryddor torkade malda saker till ett pulver nästan. Grovhackade betyder för mig när det är stora bitar av det. Men detta är ingen exakt vetenskap så det finns ingen tydlig gräns inom matlagningen som t.ex. när det gäller stenkross där allt har olika namn efter storlek.
Men peppar är inte grovhackat och grönsaker som blivit kluvna en gång är inte krydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in