2009-11-12, 19:24
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Det stämmer ju absolut inte. har gjort 100tals burgare på vegfärs utan att använda ägg.

Har käkat där ett par gånger absolut en av dom bästa , är ganska lokalt dock california, nevada typ. Kan också rekommendera en ultimate bacon cheese burger på http://www.jackinthebox.com/

Låter intressant, vilken stad rekommenderar du om vi nu pratar mat. Los Angeles, San Francisco eller Las Vegas?
Det ultimata som jag tänker vore att hyra en schysst kärra och dra till Las Vegas med utgångspunkt LA kanske.
Det här klassiska som man har sett i filmer, öde ökenvägar (liftaren) och dra in på någon skitig bensinmack alt. vägkrog där det sitter en massa chaffisar och andra lowlifes
Citera
2009-11-13, 03:26
Medlem
sinkaduss avatar
Bästa burgaren i alla klasser är i mitt tycke en "Big Mac". Hamburgare är junkfood och bör smaka därefter. BK med sitt grillade kan slänga sig i väggen. Ska jag käka grillat ska det vara riktigt kött, inte köttfärs. Hamburgare är och förblir junkfood....
Citera
2009-11-13, 07:33
Medlem
64550.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinkadus
Bästa burgaren i alla klasser är i mitt tycke en "Big Mac". Hamburgare är junkfood och bör smaka därefter. BK med sitt grillade kan slänga sig i väggen. Ska jag käka grillat ska det vara riktigt kött, inte köttfärs. Hamburgare är och förblir junkfood....

tråkigt att höra dude.
Citera
2009-11-13, 10:26
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Har inte gjort det på quorn, brukade göra det på judefärsen från hälsans kök och den sitter ihop fint utan något som helst bindmedel, om man ska grilla kan man med fördel stoppa dom i frysen ett tag så dom är lite hårdare när man lägger dom på grillen.

Ja men då så, då har vi löst "mysteriet". Var mitt fel som glömde skriva att jag brukar göra på Quornfärs, inte sojafärs, då jag tycker den är bättre i smaken. Men sojafärs går det utmärkt, den är ju mer gjord för att göras köttbullar, biffar och sådana saker av.

Har aldrig testat att stoppa i frysen innan grillning, men ska testa det så slipper man att någon rackare ramlar ner i kolen. Tack för tipset
Citera
2009-11-13, 10:28
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superfluous.
På Quornfärs, inte sojafärs, glömde skriva det? Vad har du i så fall för knep för att få bra burgare, som inte går sönder när man steker dem? Jag har gjort i ugnen några gånger och då fungerar det bättre, men annars har jag svårt att få dem att hålla ihop.

Är det inte äggvita i Quornfärs? Jag har en vegankompis som vägrar äta det på grund av detta.
Citera
2009-11-13, 22:51
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Är det inte äggvita i Quornfärs? Jag har en vegankompis som vägrar äta det på grund av detta.

Det är ägg i de flesta (alla?) Quornprodukter ja
Citera
2009-11-13, 22:53
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superfluous.
Det är ägg i de flesta (alla?) Quornprodukter ja

Min kamrat är verkligen fanatisk. Äter inte ens honung.
Citera
2009-11-29, 18:21
Medlem
wääuus avatar
Jag tänkte snart göra ett par burgare, men jag behöver tips på ordningen av fyllningen.

Tänkte såhär:
  • Översta brödet
  • Senap
  • Saltgurka
  • (eventuelt lite ketchup)
  • Ost
  • Burgare
  • Lök
  • Tomat
  • Sallad
  • Fancy-sauce
  • Understa brödet

Hur tycker ni ordningen ska vara?
Citera
2009-11-29, 18:49
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Jag tänkte snart göra ett par burgare, men jag behöver tips på ordningen av fyllningen.

Tänkte såhär:
  • Översta brödet
  • Senap
  • Saltgurka
  • Ost
  • Burgare
  • Lök
  • Tomat
  • Sallad
  • Fancy-sauce
  • Understa brödet

Det där är perfekt, sånär som på att löken ska vara under tomaten
Dessutom gillar jag salladen strimlad och hoppar såväl saltgurka och oftast senapen med.
Citera
2009-11-29, 19:23
Medlem
wääuus avatar
Jag gjorde så och det blev bra! Skippade ketchupen högst upp bara. Som sås gjorde jag fancy-sauce med hackad saltgurka och senap i. Efter 2st är jag nästan för mätt för att plugga. Dessutom är det ensam hemma på TV.
Citera
2009-11-29, 19:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu

Tänkte såhär:
  • Översta brödet
  • Senap
  • Saltgurka
  • Ost
  • Burgare
  • Lök
  • Tomat
  • Sallad
  • Fancy-sauce
  • Understa brödet

Jag försöker att stapla på ett sådant sätt att ingen av de blöta ingredienserna tangerar själva brödet. Det resulterar ohjälpligt i en uppblött sörja som liknar gröt.

Jag kör heller inte med tomater eftersom dessa oftast inte är annat än en vattenfylld miniboll utan smak och inte tillför något alls.

~Paul~
Citera
2009-11-29, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag kör heller inte med tomater eftersom dessa oftast inte är annat än en vattenfylld miniboll utan smak och inte tillför något alls.

~Paul~

Jag såg ett program när Leif Mannerström lagade hamburgare. Då blandade han tomattärningar med ketchup, efter han tagit bort kärnhuset så klart.

Ganska fiffigt tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in