2005-05-09, 04:50
Medlem
Om man istället vill ta upp lustig reklam så tycker jag att Jägmeister-reklamen är skitrolig, härlig illustrering av dumsnälla machotyper på krogen som "har koll på läget" och "vet vad som gäller" om ni förstår vad jag menar, detta är en av de få om inte enda reklamerna jag skrattar åt faktiskt.

Sen tycker jag att alla parfymreklamer är skitäckliga, trodde att själva upplägget med udda reklamer som ska illustrera en häftig doft blev kliché för flera år sen, skulle vara intressant att se en annorlunda reklam för parfym.

Sen avskyr jag när TV-kanaler gör reklam för egna program och försöker skapa världens hype kring dem, typ när dem slänger in "fame factory; premiär om tio dagar!" mitt i en TV-serie, eller drar till med "serien som alla pratar om!"; varför i helvete skulle "alla" sitta och prata om en serie som inte ens visats i sverige ännu? Känns som att "alla" är några anonyma gäster i Jay Leno typ.
Citera
2005-05-09, 06:21
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highgrade
Sen tycker jag att alla parfymreklamer är skitäckliga, trodde att själva upplägget med udda reklamer som ska illustrera en häftig doft blev kliché för flera år sen, skulle vara intressant att se en annorlunda reklam för parfym.
Axereklamerna var/är ju inte så klassiska, de brukar ju ha att en massa tjejer jagar en kille eller liknande.....
Citera
2005-05-09, 23:01
Medlem
Gick en reklam nyss men vet ej vilket företag men de hade en del nyheter bland annat slidmusen från black and decker, kan ha hört fel, kan nån bekräfta?
Citera
2005-05-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Gick en reklam nyss men vet ej vilket företag men de hade en del nyheter bland annat slidmusen från black and decker, kan ha hört fel, kan nån bekräfta?

Kan dom ha sagt slipmusen kanske.
Citera
2005-05-10, 19:50
Medlem
Bobfishs avatar
Den där whiskasreklamen ni skriver om har jag missat helt. Det kanske är lika bra, men jag är ändå sur. Jag vill ju också vara med och reta mig på den.
Citera
2005-05-10, 20:09
Medlem
cosmic_dancers avatar
den där reklamen för ricekrispies eller vad det heter. någon unge sitter och käkar frukost. Blir irreterad av följande saker

1. att det bara är tre flingor kvar i paketet. Hur ofta är det det. är det så pass lite kvar, tar man väl allt.
2. att skålen ser helt skinande ren ut då han ska hälla upp en ny skål
Citera
2005-05-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -J.Berg-
Kan dom ha sagt slipmusen kanske.

ja det låter ju mer troligt!
Citera
2005-05-10, 22:59
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
reklamen där kines-ungen säger till någon att hon inte går i skolan för hon bor för långt bort hatar jag! ändå pratar ungen engelska! Gaaah!!

Ingår den i IBM:s jävla "on demand"-cirkus eller blandar jag ihop det? IBM:s meningslösa propaganda har jag i vilket fall som helst jävligt svårt för. T ex de där lata cafébesökande affärsbögarna som tror att de är så jävla moderna för att chefen kan nå dem och klaga oavsett var de är :shoot2:
Citera
2005-05-11, 04:59
Medlem
uNderdog_101s avatar
Nån mer än jag som tycker barnvakten i Gevalia-reklamen liknar Nikki Cox?
Vidrig reklam, men tjejen är söt.
Citera
2005-05-16, 00:45
Bannlyst
Ni vet den där reklamen på TV där en kille i röd tröja kramar om en fet kille i vit skjorta och säger att han tycker om honom? Jag tror att det är reklam för Viking Line, men jag är inte säker...

Varje gång jag ser den och hör han som pratar så kommer jag att tänka på Dynamit-Harrys alter ego Björn Gustavsson. Rösten och dialekten är oerhört lik och killen i röd tröja skulle kunna vara en son till Björn. Åldern stämmer också, en eventuell son till BG skulle kunna vara runt fyrtio vilket är den ålder jag uppskattar att mannen i röd tröja är i. Är det någon annan som tänkt/reagerat på det här?

Har BG förresten någon son?

// Roger P.
Citera
2005-05-16, 10:35
Medlem
Bobfishs avatar
Roger, du skulle ju kunna byta namn på tråden till "Med parabol utan parabol" för "It's skinka.." visas väl inte längre?
Citera
2005-05-16, 10:40
Medlem
Bobfishs avatar
Jag måste nämna reklamen för Nesquick puffar. En hord av ungar sitter kring ett bord och vräker i sig de där chokladöverdragna puffarna (som ser ut som harlortar) medans två vuxna, en man och en kvinna tittar på. Därefter går ungarna iväg till skolan, kvinnan tittar på mannen och säger: "Du är det inte dags att vi skaffar egna barn?"

Mina frågor angående denna reklam är:

1. Är det bara detta par som köper Nesquick i hela den staden/byn som reklamen utspelar sig i.

2. Varför äter inte ungarna hemma? Parasiter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in