Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
Två reklamer har satt djupa sår i min hjärna:
Sibas gamla taffliga göteborgarreklamer. De som skulle se så där home-made ut och avslutade med "Devetö". Min spontana tanke när Fabian kidnappades var "hoppas de få Siba att lova att sluta sända den där skiten". Kanske var det också så, för nu har de släppt konceptet.
Och så de värsta av dem alla - de där hiskliga Magnum reklamerna; Jag och min Magnum. "Chefen skall hålla sig på rummet!". Fy fan. Jag har aldrig köpt en magnum och kommer heller aldrig att så göra. Inte ens till min sambo. Jag skiter i om de är goda, jag vägrar ha med dem att göra efter att i ett år bombarderats med reklamhelvetet.
Håller med dig ang
magnum reklamen, denna tyska dussinglass via Unilever.
Dock må glassen vara god men less på Holländska idiotförklarande reklamfilmer, hur faan kan ett stort företag som Unilever anlita reklambyråer som är totalt humorslösa ?
GB-Glace var bra på 80-talet innan det Holländska skitbolaget Unilever köpte upp det och började produceras dussinglass. Dock är det skönt att man inte sett en enda reklamfil om magnum det senaste halvåret. Dom lyser med sin frånvaro eller har Unilever begripit att taffliga dåliga Holländska i bästa "tysk-stuk" reklamfilmer inte säljer ?
Som min far säger till mig gör ALDRIG affärer med Holländare, Norrmän och Schweizare... Tattare rent ut sagt ! Vidriga sliskiga bönder i affärskostym . BAH !
Titta bara på tomten Schweizaren sk "bankiren" Martin Ebner
http://images.forbes.com/images/2003/02/25/1_dropoffs.jpg
Detta är ett incitament att man ALDRIG skall göra affärer med ex Schweizare.