2008-09-21, 11:09
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Det va då fan vad 3 håller på att spamma alla tvkanaler med sin skitreklam har dom tänkt sig att locka kunder med den reklamen så får dom fan tänka om lär ju snarare förlora kunder
Sen så är Forexbanks reklam riktigt usel åsså

Är det så svårt att göra en rolig el åtminstonde bra reklam nu för tiden.

Svensson hör bara en sak: Du FÅR mobilen.
Citera
2008-09-21, 15:07
Medlem
_Ahlen_s avatar
Reklamen för Riesen är ju en klassiker, som säkerligen redan har nämnts.

"Pappa, skulle jag kunna få tidningen?"
"Vad vill du ha för del?"
"Jag skulle vilja ha sporten"
"Då vill du väl ha en av mina Riesen också"
"Ja, det är klart"
"Men har inte du sagt att det inte var något för dig"
"Men det var ju länge sen ju"

Riktigt uselt dubbat också, självklart från det tyska språket som annars skullke misshandla våra öron. De svenska rösterna pratar helt utan inlevelse, samtidigt som de ändå verkar försöka vara lite glada och käcka. Katastrof säger jag bara (någon som vet om man kan hitta filmen på internet, för den är ju stor humor trots den genomusla kvaliteten).

Alla reklamfilmer för Becel är också usla, som endast bygger på citat som "Jag sänkte mitt kolesterolvärde" och "Jag sänkte mitt kolesterolvärde riktigt ordentligt". Även de är dubbade från tyskan, så man ser hur munrörelserna snarare stämmer överens med slumpmässiga harklingar än med käcka, manipulerande citat.

Alla reklamfilmer som är dubbade från tyskan håller generellt en riktigt dålig kvalitet, tillsammans med reklamfilmer för tandvårdsprodukter, som i stort sett alltid är usla.

För övrigt kan jag rekommendera denna film: http://www.youtube.com/watch?v=tnlF94x3X-0
Citera
2008-09-21, 16:53
Medlem
Jag dör lite inombords varje gång jag ser Lättareklamen. Se den så förstår du.
Vad fan betyder "Lätta, and go"?
And go?
Citera
2008-09-21, 20:34
Medlem
Jag tål inte nya Lindex-reklamen. Eller det är väl mest låten som driver mig till vansinne. Den är hemsk!
Citera
2008-09-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Jag tål inte nya Lindex-reklamen. Eller det är väl mest låten som driver mig till vansinne. Den är hemsk!

Håller verkligen med dig. Dom är sjukt eneverande.

Edit : Elon reklamen är nog den värsta jag någonsin sett. Måste vara för folk under IQ 70
Senast redigerad av dinga 2008-09-21 kl. 21:44.
Citera
2008-09-25, 00:33
Medlem
Digitalboxtillverkarna borde betala 3..

3's fakkin dialektreklam var det som till slut fick mig att tjacka en dyr jäkla digitalbox, där jag kan spola förbi reklamen..

"Vill ju baera att det ska gööoo fooirt?" Stfu..
Citera
2008-09-25, 00:39
Medlem
O Grandiosa Pizza-reklamen, "X-tra allt", ska vi fan inte tala om. Svårt att låta mer korkad än så (jo, samtliga i 3-reklamen).

Överdrivna dialekter, Robert Gustavsson undantaget, är nåt reklamfirmorna kanske skulle ta o skita i..
Citera
2008-09-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Ekströms smulpaj reklamen är en reklam som jag gärna klarar mig utan, mor och dotter i en framkrystad rosa moln-miljö... usch

Det värsta är ju att de går igenom en massa skit, smutsar ner o ska försöka få det att se ut som om de faktiskt gjort pajen á la minute, när det är asenkelt att göra smulpaj. Det är för fan bara smör, socker o mjöl. Köpa färdig? Give me a break ffs..
Citera
2008-09-25, 09:57
Medlem
znarfs avatar
All reklam är per definition störig och dålig, men det finns ju såklart några som sticker ur den annars trissa grå massan.

Jag vet att många av dem nämns många gånger tidigare, men jag måste också få nämna dem för jag hatar dem något oerhört.

*Riesen

Tyskt, dubbat och den här äckliga myskänslan!

*Merci

Som Riesen, fast dubbelt så äcklig p.g.a. ungjäveln och hans farmor.

*Finish Powerball

Behöver Tina Leijonborg dubbas till rikssvenska? Hon har fan spelat tetater och kan nog rikssvenska själv! En kompis har en teori om att de vill att det ska se dubbat ut för att folk ska tro att deras produkt är billig.
Patetiskt med c-kändisar i reklamfilmer.

*Jamba, Crazy-frog och liknande

Ett evigt blippande och bloppande för egentliga icke-produkter. Varför ska ungomdar betala 20 spänn för en ringsignal, när de aldrig köper musik annars, ännu mindre en vanlig "download" för 10 spänn...=?
Under varje reklampaus på MTV har de fyra Jamba-reklamer. Jag vill strypa den käcka gubbjävlen som snackar!
Citera
2008-09-25, 12:30
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Enrioreklamen om tanten som är superbäst på vägbeskrivningar efter som hon har gått på en kurs.

"Du ska väl åka den smartaste vägen... pucko" Fyfan!

Sen är dom där jävla trollen eller vad de nu ska föreställa ett kapitel för sig
Citera
2008-09-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znarf
Under varje reklampaus på MTV har de fyra Jamba-reklamer. Jag vill strypa den käcka gubbjävlen som snackar!

Om du så regelbundet kollar på MTV så undrar jag om Jamba är ditt största problem.
Citera
2008-09-25, 20:50
Medlem
varions avatar
Tycker reklamen e lite lustig faktiskt

[OFFT]haha, det va längesen jag skrattade så mycket åt en tråd [/OFFT]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem