Citat:
Ursprungligen postat av
SveaBunkern
Allvarligt talat!
På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att Alternativ för Sverige och Örebropartiet fick röster?
Dessa två partier lär aldrig komma in i Riksdagen. Snacka om BORTKASTADE röster!
På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att många tidigare SD-röstare valde att inte rösta överhuvudtaget?
Jag håller med om att SD, tillsammans med Tidö, gjorde fel genom att invandringen till Sverige bara fortsatte och att flera tusentals pers fick medborgarskap beviljade etc. Men det lär ju bli ÄNNU VÄRRE med rödgrön regering.
Förra valet förlorade S och V makt genom att partiet Nyans stal deras röster. Tyvärr blev det inte så under denna val. Istället var det högerns tur att splittras, och det skrattar vänstern åt.
Det finns helt enkelt bara en väg ut:
Vi måste få in ett nytt svenskvänligt parti i riksdagen. .de alternativ som nu finns där byter ut befolkningen.
Jag utgår ifrån att de av SDs kärnväljare som detta val stannade på soffan av olika skäl dessutom valde bort Afs och örebropartiet (även om Öp enligt mig gjorde ett kanonval, och Afs även de gjorde ett helt ok val). Jag sitter inte och gormar om att de borde röstat tex Afs så att Afs valresultat skulle inneburit fördelar inför 2030. De som valde soffan
ville väl helt enkelt inte rösta på något parti.
Alla Cp'n som gormar om att vi kastat bort vår röst är samma mähän som röstade Fp 2006.