2026-09-17, 14:48
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag röstade inte för att fälla Tidö. Vänstern är minst lika illa.

Jag röstade mot massinvandring, vilket det blir både med vänstern och borgligheten (där Sd numera frivilligt ingått).

SD förlorade väldigt många av sina kärnväljare i detta val.

150 tusen stannade hemma och resten röstade på småpartier.

SD sålde sig extremt billigt i Tidösamarbetet gällande invandringen och det blev deras fall i detta val. De får skylla sig själva.
Citera
2026-09-17, 15:02
Medlem
SveaBunkerns avatar
Allvarligt talat!

På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att Alternativ för Sverige och Örebropartiet fick röster?

Dessa två partier lär aldrig komma in i Riksdagen. Snacka om BORTKASTADE röster!

På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att många tidigare SD-röstare valde att inte rösta överhuvudtaget?

Jag håller med om att SD, tillsammans med Tidö, gjorde fel genom att invandringen till Sverige bara fortsatte och att flera tusentals pers fick medborgarskap beviljade etc. Men det lär ju bli ÄNNU VÄRRE med rödgrön regering.

Förra valet förlorade S och V makt genom att partiet Nyans stal deras röster. Tyvärr blev det inte så under denna val. Istället var det högerns tur att splittras, och det skrattar vänstern åt.
Citera
2026-09-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Detta är så komiskt för mig eftersom jag lämnade SD just för att de var så ensidigt på Ukrainas sida och tyckte vi skulle sända miljarder dit.
Att det då finns folk som lämnar av motsatt anledning kan ju bara betyda att propagandan mot SD lyckats.
Man kan absolut se granskningen av partimedlemmars ställningstaganden som propaganda (t.ex granskningen av alla dessa islamister som passerat revy inom både Socialdemokraterna och Vänsterpartiet).

För mig som nationalist är det dock en gåta att man över huvud taget kan se tvåsidigt på rysslands kränkning av Ukraina. Och det synsättet sträcker sig tyvärr bortom SD:s gränser, detsamma gäller många "nationalistiska" partier runt om i Europa.
Citera
2026-09-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Allvarligt talat!

På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att Alternativ för Sverige och Örebropartiet fick röster?

Dessa två partier lär aldrig komma in i Riksdagen. Snacka om BORTKASTADE röster!

På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att många tidigare SD-röstare valde att inte rösta överhuvudtaget?

Jag håller med om att SD, tillsammans med Tidö, gjorde fel genom att invandringen till Sverige bara fortsatte och att flera tusentals pers fick medborgarskap beviljade etc. Men det lär ju bli ÄNNU VÄRRE med rödgrön regering.

Förra valet förlorade S och V makt genom att partiet Nyans stal deras röster. Tyvärr blev det inte så under denna val. Istället var det högerns tur att splittras, och det skrattar vänstern åt.

Jag tycker det är fantastiskt roligt att högern fortsatte att massimportera människor och sedan bet det dem i arslet i slutändan. Chockerande att det skulle bli så eller hur? Som man bäddar får man ligga.

Ärligt talat har jag svårt att se att de rödgröna skulle vara värre än högern med denna massimport. Hade Åkesson och Kristersson fått bestämma helt själva hade hela Indien befunnit sig i Sverige vid det här laget.
Citera
2026-09-17, 15:24
Medlem
ReijoHervonens avatar
Varför skulle nån som bryr sig om Sverige rösta på ett sionistparti? Be Åkesson ta på sig kippan och dra åt helvete.
Citera
2026-09-17, 15:25
Medlem
Är det verkligen ingen som reflekterat över att det är den nuvarande 4% spärren som hindrar all form av riktig politisk förändring i Sverige.

Tog vi bort 4% spärren helt, så hade det bara krävts 0,29% för att få ta plats i riksdagen med en politiker från alla små/nya partier.

Enligt nuvarande rösträkning hade Alternativ för Sverige fått 1 mandat och Örebropartiet 2 mandat.
Hade dessa två nykomlingar valt att agera stödhjul åt Tidö, ja då hade det varit kört för det rödgröna gänget!!

Nej, bort med 4% spärren helt, så kommer vanligt folk sluta tveka på att "kasta bort sin röst" och i högre grad rösta på ett litet parti som faktiskt representerar det man tycker är viktigt.
Citera
2026-09-17, 15:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Allvarligt talat!

Det finns helt enkelt bara en väg ut:
Vi måste få in ett nytt svenskvänligt parti i riksdagen. .de alternativ som nu finns där byter ut befolkningen.

Jag utgår ifrån att de av SDs kärnväljare som detta val stannade på soffan av olika skäl dessutom valde bort Afs och örebropartiet (även om Öp enligt mig gjorde ett kanonval, och Afs även de gjorde ett helt ok val). Jag sitter inte och gormar om att de borde röstat tex Afs så att Afs valresultat skulle inneburit fördelar inför 2030. De som valde soffan
ville väl helt enkelt inte rösta på något parti.

Alla Cp'n som gormar om att vi kastat bort vår röst är samma mähän som röstade Fp 2006.
Senast redigerad av LadySweden 2026-09-17 kl. 15:58.
Citera
2026-09-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landstrasse
Är det verkligen ingen som reflekterat över att det är den nuvarande 4% spärren som hindrar all form av riktig politisk förändring i Sverige.

Tog vi bort 4% spärren helt, så hade det bara krävts 0,29% för att få ta plats i riksdagen med en politiker från alla små/nya partier.

Enligt nuvarande rösträkning hade Alternativ för Sverige fått 1 mandat och Örebropartiet 2 mandat.
Hade dessa två nykomlingar valt att agera stödhjul åt Tidö, ja då hade det varit kört för det rödgröna gänget!!

Nej, bort med 4% spärren helt, så kommer vanligt folk sluta tveka på att "kasta bort sin röst" och i högre grad rösta på ett litet parti som faktiskt representerar det man tycker är viktigt.

Håller med. Spärren går ju emot folkviljan och gör det svårare för nya partier att komma in. "Rösta på det som redan är etablerat annars röstar du fel eller kastar bort din röst".

Ett mycket dåligt system. Som mycket annat i det här landet nuförtiden.
Citera
2026-09-17, 15:49
Medlem
avulsions avatar
Den så kallade "högern" får skylla sig själv. Genom att kasta bort röster på udda partier långt till höger om anständighetsgränsen har man i praktiken gett bort segern till motståndarna.

Snacka om att falla på eget grepp!
Citera
2026-09-17, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du vill att judarna är kvar i Sverige med andra ord? Eller?

Vissa av dem är lite problematiska men i det stora hela ser jag inte svenska judar som något akut problem eller hot mot svenskar och Sverige

Att alliera sig med Israel är mycket värre än att vi har några tusen judar i Sverige
Citera
2026-09-17, 15:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoltSvenskFascist
Vissa av dem är lite problematiska men i det stora hela ser jag inte svenska judar som något akut problem eller hot mot svenskar och Sverige

Att alliera sig med Israel är mycket värre än att vi har några tusen judar i Sverige

På vilket sätt har Sverige allierat sig med Israel? Sverige har erkänt "Palestina" och gett miljarder i bidrag till både Hamas och Martyrfonden.
Citera
2026-09-17, 15:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Håller du med om allt de säger? Jag håller med dig i sak, man ska rösta på det man tror på. Men just det här valet var ju mer kritiskt än något annat.
Men nu får de som går längst åt höger äta bajset från vänster. Fast man inte hade behövt
Varje val kommer att vara mer kritiskt än det föregående så länge ni fortsätter rösta för massinvandring och utförsäljning av vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in