2026-09-16, 22:10
Medlem
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?
Citera
2026-09-16, 22:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Tidö får faktiskt skylla sig själva. När man inte inför ett moratorium för medborgarskapsprocesserna är man ganska rökt i huvudet. Nu gav man bort makten och det var kanske sista gången vi hade en regeringen som styrde i den etniska svenskens intresse.
Citera
2026-09-16, 22:17
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Vi på vänstra planhalvan tackar för er dumhet, men är inte förvånade över den.
Senast redigerad av Stenballe 2026-09-16 kl. 22:19.
Citera
2026-09-16, 22:17
Medlem
Hannitys avatar
Grattis. Nu får du kanske MP, Centern och Vänsterpartiets invandringspolitik istället. Men det är ju samma sak som Tindöregeringens tror du.
Citera
2026-09-16, 22:19
Medlem
franges avatar
Nu får du en miljon nya blattar istället - när MP och V får bestämma. Bra jobbat!
Citera
2026-09-16, 22:21
Medlem
Jag röstade iofs inte alls i detta val liksom tidigare val men tillåter mig ändå inte att svara.

Folk som röstade på AfS eller Örebropartiet gjorde detta eftersom invandringen fortsatte på ungefär samma nivå (med en viss omfördelning från muslimer till indier). Hade Ulf Kristersson & Co insett att detta skulle kunna innebära problem att vinna nästa val så hade han - om han prioriterat att vinna val framför att hålla uppe invandringen - stramat åt invandringen litet mer. Men det gjorde han inte eftersom han inte prioriterar låg invandring. Som MUF:are ville han t o m ha fri invandring. Inte heller såg (m) och de andra borgerliga partierna till att införa ett moratorium på nya medborgarskap som ju rent matematiskt gjort det rätt lätt att vinna detta riksdagsval.

De flesta, utom långpendlare kanske, hade inte så mycket att förlora på att ge Magda & Co makten i stället.
Citera
2026-09-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vi på vänstra planhalvan tackar för er dumhet, men är inte förvånade över den.

Grattis till dig. Jag bor utomlands sedan längre pga massinvandringen så jag bryr mig inte om vänster/höger så länge båda bedriver massinvandring.
Citera
2026-09-16, 22:37
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Grattis till dig. Jag bor utomlands sedan längre pga massinvandringen så jag bryr mig inte om vänster/höger så länge båda bedriver massinvandring.

Okej, så du är invandrare som klagar på invandring.
Citera
2026-09-16, 22:40
Medlem
TheGretaResets avatar
Du glömde mig som stannade hemma.

Jag har röstat SD i de senaste 4-5 valen.

Skulle aldrig falla mig in att rösta på ett sionistparti.
Citera
2026-09-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Okej, så du är invandrare som klagar på invandring.

Självklart gör jag det. Mitt land är renrasig och jag sköter mig och betalar skatt. Det går däremot inte säga om de hundratusentals från MENA i Sverige.
Citera
2026-09-16, 22:44
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Du glömde mig som stannade hemma.

Jag har röstat SD i de senaste 4-5 valen.

Skulle aldrig falla mig in att rösta på ett sionistparti.

Fan vad överens vi är!
Det enda som skiljer är att jag röstat på dem i de tre senaste valen. Men resten är mitt i prick. Stannade stolt hemma jag med.
Ok.. nu kommer vi att bli kallade muslimkuksugare men det får vi leva med.
Citera
2026-09-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Jag röstade iofs inte alls i detta val liksom tidigare val men tillåter mig ändå inte att svara.

Folk som röstade på AfS eller Örebropartiet gjorde detta eftersom invandringen fortsatte på ungefär samma nivå (med en viss omfördelning från muslimer till indier). Hade Ulf Kristersson & Co insett att detta skulle kunna innebära problem att vinna nästa val så hade han - om han prioriterat att vinna val framför att hålla uppe invandringen - stramat åt invandringen litet mer. Men det gjorde han inte eftersom han inte prioriterar låg invandring. Som MUF:are ville han t o m ha fri invandring. Inte heller såg (m) och de andra borgerliga partierna till att införa ett moratorium på nya medborgarskap som ju rent matematiskt gjort det rätt lätt att vinna detta riksdagsval.

De flesta, utom långpendlare kanske, hade inte så mycket att förlora på att ge Magda & Co makten i stället.

Tidö är ett skämt. De formar sig efter Aftonbladets artiklarn. Hade de slängt ut 1 miljon invandrare samt 0 medborgarskap hade SD växt och de hade vunnit valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in