Citat:
Ursprungligen postat av
Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.
Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.
Varför fällde ni Tidö?
Har aldrig förstått hur det är att leva i en sådan fantasibubbla men vi provar:
När en miljon+ invandrare (och jag vet inte ens vad du baserar valet på vilka) ska ut, hur kommer landet se ut tror du? Jag tänker jobben och samhället i stort. Butiker som du är van vid är öppna, tjänster du är van vid fungerar, bussar om åker, tåg som rullar, etc. Eller tänker du att dessa 1 miljon magiskt bara är "extra" som att de inte har någon som helst funktion i samhället som stort?
Jag misstänker att det är ren rasism du grundar det på men du får gärna motbevisa mig om det inte är så. Är det enbart att du inte gillar folk med mörkare hudtoner så är det ganska korkat och då kan jag lika gärna hoppa av tråden men har du någon faktisk grund där du har belägg för varför och hur dessa över en miljon människor ska utvisas och på vilka grunder så får du jättegärna förklara det. Just nu ser detta ut som en typisk FB-tråd där "invandrare = dåligt" oavsett vem det gäller och då vill man gärna bara kasta den i papperskorgen rent mentalt.
Utöver detta tänker du på "kontrollerande globalism" som en term du kastar runt som jag inte riktigt vet vad den innebär. Är det "space laser jews" vi pratar om här?
Likaså Nato-utträde. Den är väl en ekonomisk fråga för dig då? Du tycker inte det är värt? För i så fall tänker jag också EU-utträde likväl? Just för att invandringen är en central fråga för dig tänker jag att du gärna vill ha: ingen får komma in i landet men vi exporterar och importerar allt vi behöver för du vill enbart ha det du tycker är bra (din bekvämlighet är viktigast) och slippa betala för det.
har jag förstått dig rätt nu?